iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gps buitenland? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/116851-gps-buitenland.html)

Reckimo 23-04-12 11:55

Gps buitenland?
 
Hallo,

Ik heb al lopen rond googlen en gekeken op internet, maar ben er niet echt veel wijzer van geworden, dus zou het fijn vinden als iemand me hier meer over kan vertellen!

Ik ga over een week naar het buitenland voor 5 dagen, en het zou natuurlijk handig zijn met internet voor dingen vinden en dergelijke. Maar internet in het buitenland doe ik uit, dus mijn vraag hoe zit het nou precies met GPS/locatievoorzieningen? Dat is toch gratis in het buitenland? En hoe zit het met apps, zijn er apps die ook qua locatie en dergelijke via GPS/locatievoorzieningen werken? Zijn er apps die aangeven waar een restaurant is, supermarkten, etc? Ik snap er geen zak meer van of het nou wel mogelijk of niet is :)

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij dit wilt uitleggen, alvast bedankt voor de hulp!

Reckimo

**edit: weet nog steeds niet precies of ik nou wel wat kan doen ermee of niet in het buitenland**

Guest-20180925190238 23-04-12 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reckimo (Bericht 789846)
..... dus mijn vraag hoe zit het nou precies met GPS? Dat is toch gratis in het buitenland? En hoe zit het met apps, zijn er apps die ook qua locatie en dergelijke via GPS werken? Zijn er apps die aangeven waar een restaurant is, supermarkten, etc?

GPS op zich is altijd gratis omdat de data die je ontvangt van de Global Positioning Satellites niets kosten. Het is trouwens een "receive only" dienst, je verzendt dus niets.

Het kan wel zijn dat apps met de GPS data wel een Internet verbinding nodig hebben om kaarten en andere gegevens op te halen.

Reckimo 23-04-12 12:06

Oke, maar dan kan ik dus ook niet google maps laden in het buitenland van de stad?

Guest-20180925190238 23-04-12 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reckimo (Bericht 789848)
Oke, maar dan kan ik dus ook niet google maps laden in het buitenland van de stad?

Wel als je een Internet verbinding hebt. Of je moet een app zoals Navigon gebruiken die veel POI "on board" heeft.

Succes verder :)

Reckimo 23-04-12 12:12

Hm, oke bedankt voor je hulp! Navigon geeft al meteen aan bij het opstarten dat er internet vereist is bij het gebruiken van de app. Blijkbaar kan je dus helemaal niks met je GPS/locatievoorzieningen als je in het buitenland je internet hebt uitgedaan?

Guest-20180925190238 23-04-12 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reckimo (Bericht 789852)
Hm, oke bedankt voor je hulp! Navigon geeft al meteen aan bij het opstarten dat er internet vereist is bij het gebruiken van de app.

Voor zover mij bekend, maar ik kan mij vergissen, is dat alleen met de gratis T-Mobile Navigon versie.

Ik heb de volledige en betaalde Navigon versie en voor zover ik mij kan herinneren heeft die nog nooit een Internet verbinding gevraagd.

Reckimo 25-04-12 17:02

Iemand anders? weet nog steeds neit of ik nou nog wel iets ermee kan in het buitenland,

Freeltd 25-04-12 18:37

Nu, ik weet niet alles, maar de gps van de iphone is toch geen echte gps? Werkt die niet via 3g? Dus dat hij zich positioneerd via 3G punten? En daar verbruikt hij toch dataverkeer door?

Alez, zou fijn zijn dat dit volledig werkt zonder dat er data verbruikt wordt :D

Ga dit hier toch ff opvolgen ;)

Guest-20180925190238 25-04-12 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 790529)
Nu, ik weet niet alles, maar de gps van de iphone is toch geen echte gps?

Dat schijnt te kloppen :d

Freeltd 25-04-12 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 790535)
Dat schijnt te kloppen :d


Maar hetgeen gij mij probeerde wijs te maken in een ander topic, werkt van geen kanten :p

Dus ben niet de enige :p:p:p

Guest-20180925190238 25-04-12 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 790539)
Maar hetgeen gij mij probeerde wijs te maken in een ander topic, werkt van geen kanten :p

Dan zal ik je nog iets wijsmaken :p De iPhone heeft een échte GPS NMEA 0183 ontvanger aan boord :P:P Plus een magnetometer :p:p:p En voor aGPS wordt er gebruik gemaakt van triangulatie met GSM Base Cells :P:P:P:P

Freeltd 25-04-12 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 790541)
Dan zal ik je nog iets wijsmaken :p De iPhone heeft een échte GPS NMEA ontvanger aan boord :P:P Plus een magnetometer :p:p:p En voor aGPS wordt er gebruik gemaakt van triangulatie met GSM Base Cells :P:P:P:P

En nu in NL :p

Ik heb er me niet verder in verdiept, vermits ik zowel in de auto als op de motor een GPS heb. Maar soms kan het handig zijn. Wist ni dat het gewoon zonder dataverkeer werkte op die 'kaarten'

Wally© 25-04-12 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 790539)
Maar hetgeen gij mij probeerde wijs te maken in een ander topic, werkt van geen kanten :p

Dus ben niet de enige :p:p:p

Was da nu voor zever in pakskes...

De iPhone GPS module is NIET internet afhankelijk...

Het programma dat gebruikt maakt van de module misschien wel...

Dus TomTom...Navigon werken perfekt met de iPhone...voor zover ze voorzien zijn van ingebouwde kaarten...En dat zijn ze alletwee...

Wil je navigeren met vb. google maps dan heb je uiteraard een internet verbinding nodig tijdens het navigeren (Wi-Fi-3G) omdat de kaarten geladen worden as you go...

Verder is het zo dat TomTom bvb. gebruikt maakt van GSM-signalen om je positie beter te trianguleren bij een slechte of uitgevallen satellietverbinding...

Bijkomende diensten zoals Traffic Control benodigen wel een internet verbinding...en dus mogelijk extra kosten....

Hoop dat dit een beetje duidelijk is...

Freeltd 25-04-12 19:37

Die zever in pakskes was ne insider tussen timosha en ikke over heel iets anders.

Dus als ik wil navigeren via de app 'kaarten' (hier bedoelen jullie google maps zeker?), dan is er wel dataverbruik?

Dat is het da ik gewoon wou weten.

Wally© 25-04-12 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 790550)
Die zever in pakskes was ne insider tussen timosha en ikke over heel iets anders.

Dus als ik wil navigeren via de app 'kaarten' (hier bedoelen jullie google maps zeker?), dan is er wel dataverbruik?

Dat is het da ik gewoon wou weten.

Als de kaarten geen native app kaarten zijn...is er idd dataverbruik...

Kan je ook zien aan de grootte van de app...

TomTom West-Europe is +/- 1.8 Gig waarvan het grootste gedeelte ingenomen wordt door de kaart...

Een app die gebruikt maakt van on-line kaarten is dus een pak kleiner en dus ook relatief goedkoper in aankoop...

Freeltd 25-04-12 19:59

Thanx. Had ff mijn verbindingen afgezet en 'kaarten' werkt dan idd niet.

Reckimo 26-04-12 11:55

Oftewel dikke onzin dus dat locatievoorzieningen/gps want ik kan er niks mee als ik geen appps van 80 euro koop?!

Guest-20180925190238 26-04-12 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reckimo (Bericht 790654)
Oftewel dikke onzin dus dat locatievoorzieningen/gps want ik kan er niks mee als ik geen appps van 80 euro koop?!

Helemaal juist :rolleyes: Alles waar jij persoonlijk niets mee kan is dikke onzin :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.