iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone langzaam en geen push-berichten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/116949-iphone-langzaam-geen-push-berichten.html)

plekk001 24-04-12 22:22

iPhone langzaam en geen push-berichten
 
Hallo,

Na eindeloos veel te hebben rondgevraagd ben ik uiteindelijk gestrand op dit forum. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen! Het probleem:

Ik heb nu sinds 3 weken een iPhone 3G in mijn bezit, ik weet dat het niet het nieuwste toestel is maar hij zou wel naar behoren moeten werken... Het probleem is nu dat de telefoon op de laatste softwareupdate 4.2 heel erg traag is, trager dan de 3.1.3 software. Maar bij de 3.1.3 software krijg ik totaal geen push-berichten binnen, als ik ze al krijg dan komen ze uren later aan. Ik ben bij meerdere telefoonwinkels geweest en die zeggen dat ze het eigenlijk ook niet begrijpen en dat het probleem misschien bij de provider (Vodafone NL) ligt. Ik gebruik géén mobiel internet/3G verbinding dus dat lijkt me vrij sterk. Ook ben ik bijna altijd verbonden met een Wi-Fi netwerk, zeker thuis waar ik ook geen pushberichten krijg op 3.1.3.

Op 4.2 krijg ik af en toe wel push-berichten, maar ook niet altijd. Ook snap ik niet helemaal dat sommige apps niet werken op 3.1.3 maar wel op 4.2.1 terwijl de 3.1.3 software véél sneller schijnt te zijn voor de 3G. Twitter, FaceBook, Hyves, Nu.nl etc; het werkt allemaal niet onder 3.1.3. Ligt dit misschien aan de telefoon of iTunes versie?

Ik hoop graag snel iets te horen!

groet,

P

XIII 24-04-12 22:23

Helaas: een 3G is inderdaad volgens velen traag met 4.2.1.

En software die functionaliteit van iOS 4.x vereist werkt uiteraard niet met 3.1.3.

plekk001 25-04-12 13:36

Waarom gaat Apple dan een software update uitbrengen als de telefoon er niet geschikt voor is? En verklaart dit dan ook waarom ik geen push-berichten krijg?

XIII 25-04-12 14:00

Dat moet je Apple vragen...

navi24 25-04-12 14:05

Tis eigenlijk een sneaky manier om mensen die oudere iPhones in bezit hebben, om over te stappen naar nieuwere iPhone. Apple maakt dus wat jij beweert, oudere iPhones trager door nieuwe iOS. Mensen worden dus daar zat van en stappen over naar bijv. 4 or 4S.

Bron:
Next checkt:

Push berichten maakt de iPhone al zo sloom, dus ik denk dat door de traagheid juist de push berichten slomer ontvangt.

plekk001 25-04-12 14:09

Nou dit lijkt me eigenlijk totaal niet slim want op deze manier wordt mijn volgende telefoon geen iPhone meer! Het is dat ik nu helemaal al gewend ben aan deze telefoon maar anders had ik zo op een andere overgegaan. Ik snap natuurlijk wel dat een 3G niet zoveel kan als een 4 of 4S maar als het OS (wat niet eens heel zwaar oogt) al niet lukt, tja laat apps en functies dan nog maar achter wegen...

Guest-20180925190238 25-04-12 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door navi24 (Bericht 790455)

Citaat:

Omdat Microsoft geen bewijzen aanlevert en Apple de problemen achteraf heeft hersteld, beoordelen wij de bewering als ongefundeerd.
Uit jouw "bron" :d:d:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.