iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   youtube op iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11715-youtube-op-iphone.html)

chriske 22-04-08 11:26

youtube op iphone
 
Beste mensen,

Mijn valt op dat er savonds gewoon niet gekeken kan worden naar youtube. Ik haal ongeveer als ik met mxtube een video wil downloaden savonds een downloadsnelheid van 2kb/s. Dit komt natuurlijk omdat die iphone die ik heb uit de US komt en waarschijnlijk dus ook daar naar de youtube server verbind. Is dit juist?

Hoe kan ik me telefoon naar een nederlandse of in iedergeval een betere youtube server sturen?

Fizzy 22-04-08 11:45

dat je iphone uit de usa komt heeft niets te maken met het feit dat hij savonds traag download.

lijkt me eerder omdat er dan meer mensen op youtube zitten ofzo?

timmeh 22-04-08 11:55

@ Fizzy: ja dat is juist wat chriske bedoelt volgens mij (correct me if im wrong chris;) ). s'avonds worden alle amerikanen wakker, en dan zijn er dus veel meer mensen die van youtube gebruik maken. daarom is de vraag: kan je je telefoon misschien naar een europese server sturen, aangezien er op dat tijdstip minder europeanen op youtube zitten.

PauluS87 22-04-08 12:14

S'avonds is een ramp om via Youtube video's te streamen en te downloaden. Simpel een questie van veel mensen op de zelfde server ingelogt. Nederland heeft geloof ik 5 grote Youtube servers waar ook een database op draait van Youtube. Dus als daar half nederland op ingelogt staat dan word de snelheid over 5 servers verdeeld, en ja dat is soms bagger.

Het klopt dat niet alle Youtube filmpjes op de nederlandse en europese servers staan. Dus die moeten gestreamd worden uit America, Canada noem het maar op.

chriske 22-04-08 12:33

Via de iphone stream je niet van de main youtube servers af. De iphone speelt geen flash af.

Amp. 22-04-08 13:15

Valt me op, gisteren is de 1e dag bij mij dat de snelheid van youtube ondermaats was :X

maartenpeters 22-04-08 16:36

Soms is ie inderdaad erg langzaam met laden!!Kun je ook YouTube filmpjes op de iPhone opslaan!

croiman 22-04-08 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartenpeters (Bericht 102644)
Soms is ie inderdaad erg langzaam met laden!!Kun je ook YouTube filmpjes op de iPhone opslaan!

Mx-tube heb je daarvoor nodig voor youtube filpjes op te slaan op je iphone.

chriske 22-04-08 16:57

ja dat heb ik maar savonds gaat dat met 2kb/s zoals vermeld in eerste post.

maartenpeters 22-04-08 16:59

OK, ik zal eens zoeken naar Mx-Tube!

orli 22-04-08 19:13

hoe kunnen jullie uberhaupt youtuben? met gprs is dat niet te doen lijkt me en en met wi fi is die ook al knap langzaam, is er een truuc hiervoor ?

ButcherJF 22-04-08 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orli (Bericht 102726)
hoe kunnen jullie uberhaupt youtuben? met gprs is dat niet te doen lijkt me en en met wi fi is die ook al knap langzaam, is er een truuc hiervoor ?

Wi-Fi knap langzaam? Hier loopt YouTube als een tierelier via Wi-Fi. Ligt bij jou ws. aan je router/instellingen/enz.?

orli 22-04-08 20:10

ik wi fi nu via een andere connectie zal vanaf volgende week eigen router enz installeren dus misschien gaat het dan wat sneller?

chriske 23-04-08 15:34

Hoe zit het precies met de Itouch, die heeft ook youtube en word in nederland gewoon legaal verkocht. Verbinden deze itouch dingen ook naar americaanse youtube servers?

Nikooos 23-04-08 15:51

Het heeft echt niets te maken met Amerikaanse servers ofzo.. Als je computer uit Duitsland komt, maakt tie toch ook niet alleen verbinding met Duitse servers? Dat is echt totale onzin.

ButcherJF 23-04-08 19:17

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 103145)
Het heeft echt niets te maken met Amerikaanse servers ofzo.. Als je computer uit Duitsland komt, maakt tie toch ook niet alleen verbinding met Duitse servers? Dat is echt totale onzin.

Wel een grappige gedachtengang: koop een Britse telefoon en die 'verstaat' alleen Engels. Toch knap dat de iPhone gewoon alle talen spreekt en verstaat.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:06.