iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone laad alleen op als ik een hardRESET uitvoer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117210-iphone-laad-alleen-op-hardreset-uitvoer.html)

marquito 29-04-12 20:10

iPhone laad alleen op als ik een hardRESET uitvoer
 
HELPPPP....
Ik heb een iPhone 4s en ik heb een probleem met laden en verbinding maken met iTunes.

IK HEB AL BIJ ALLE ONDERWERPEN GEKEKEN OP ICULTURE, MAAR DIT PROBLEEM HEB IK HIER NIET TERUG KUNNEN VINDEN.

Mijn iPhone laad alleen op wanneer ik mijn kabel aansluit op het netstroom en een HARDRESET uitvoer (uitknop samen met de homebutton indrukken).
Naast dit probleem maakt hij nooit contact met iTunes ook al voer ik de zelfde handeling uit die hier boven staat....!!??

Ik zit echt met mijn handen in het haar en ben bang dat mijn iPhone leeg raakt en geen HARDRESET kan uitvoeren waardoor ik mijn iPhone nooit meer kan opladen.

Wie o Wie kan me helpen??

Thnx

Guest-20180925190238 29-04-12 20:44

Alvorens wij "herstellen met iTunes" gaan roepen eerst een paar vraagjes :)

Heeft die iPhone 4S een jailbreak? Indien ja, zijn er tweaks of apps geïnstalleerd die pretenderen dat zij de accuduur verlengen?

Dat je kan kan laden na een hard reset en dus nadat de powerd deamon opnieuw is opgestart is eigenlijk al een goed teken :)

marquito 29-04-12 21:21

Hee Timosha bedankt voor je reactie :).

De iphone heeft geen jailbreak en er zijn geen apps geinstalleerd die pretenderen dat zij de accuduur verlengen.

Het herstellen met iTunes is op dit moment sowieso niet mogelijk omdat hij nooit verbingen maakt met iTunes wat ik ook doe.

Maar kun je me vertellen wat een powerd deamon is?

Guest-20180925190238 29-04-12 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marquito (Bericht 791361)

Maar kun je me vertellen wat een powerd deamon is?

De powerd daemon is een proces dat het laadproces stuurt en af en toe ook de resterende accucapaciteit (min of meer) correct berekent.

Dat iTunes probleem heeft hier niets mee te maken. Als je een iPhone aan een Windows PC aansluit dan gebeuren er twee zaken:

1) De Windows PC piept en dat betekent dat de PnP (Plug and Play) USB drivers de iPhone herkennen. Afhankelijk van de instellingen herkent Windows nu de iPhone als een camera en vraagt wat er moet gedaan worden;

2) Nu worden de Apple Mobile Device Drivers gestart die iTunes gebruikt voor synchronisatie, backups, restore, enz... En hier gaat het heel vaak mis in Windows. En dat ligt écht niet aan Apple maar aan de manier waarop Windows met propretiery USB-drivers omgaat.

Na elke update van iTunes en de Apple Mobile Device Drivers gaat Windows die drivers opnieuw installeren. Maar alleen op die USB-poort waar een iDevice aangesloten wordt. De overige USB-poorten blijven op de oude drivers tot daar ook weer een iDevice wordt aangesloten.

Hier kan het soms misgaan omdat iTunes met twee (of meer) verschillende drivers versies zit.

marquito 29-04-12 22:51

Dankjewel voor de uitleg.

Het probleem is dat hij sowieso geen verbinding maakt met de pc of mac.
Ik heb dit namelijk op beide geprobeerd.
Je hoort geen piep/geluid en ziet ook geen melding verschijnen dat er verbinden is gemaakt.

Maar wat nu voor mij het grootste probleem is, is dat mijn iPhone niet op een normale manier wilt opladen alleen via een hardRESET en alleen via het stopcontact niet via de laptop.

Heb je enig idee wat het is of wat ik kan doen?

Guest-20180925190238 30-04-12 09:54

Als de iPhone op een Mac ook niet herkend wordt dan kan men dat potentieel Windows USB-probleem wel uitsluiten. Op een Mac werkt de USB-verbinding helemaal anders.

Misschien is het toch een hardwareprobleem: slechte USB-kabel, dock connector vuil of beschadigd (corrosie), enz...

ad9007i 02-05-12 00:10

En helpt dfu mode niet ? :)

Shaady 29-08-12 16:19

Hier het zelfde probleem, naja net iets anders!
 
Hej forum leden,

ik heb hier ongeveer een zelfde soort probleem, als ik mijn iPhone aan mijn laptop of een andere pc hang is er geen probleem.
Maar als ik mijn iPhone met de originele oplader of een ander apparaat zoals de Duracell nood lader met 3 uur stroom dan doet hij helemaal niets...

dit is pas een week zo voor heen deed hij het wel.
zou dit niet iets met IOS 5.1.1 te maken kunnen hebben?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.