iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   nieuwe simkaart met zelfde nummer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117329-nieuwe-simkaart-zelfde-nummer.html)

justashlee 02-05-12 17:58

nieuwe simkaart met zelfde nummer
 
Ik ben zins vandaag overgestapt naar andere provider en me simkaart er in gedaan maar me imessage die pakt die niet op me nieuwe simkaart :( dan verstuurd die alles via mijn email.


hoe kan ik de imessage weer goed krijgen op me nieuwe simkaart? :confused::confused:
de ouwe simkaart die doet het niet meer hij geeft ook aan dat die geen service meer hebt.

help me!

Guest-20180925190238 02-05-12 18:25

Probeer eens om me imessage uit te zetten in Instellingen. Herstart dan de iPhone en zet me imessage weer aan in Instellingen. Nu zou me imessage weer moeten werken op me nieuwe simkaart.

Succes gewenst :)

justashlee 02-05-12 18:30

Bedankt voor de tip maar helaas doet die het nog niet hij geeft onder de imessage balk aan: wachten op activering en helaas doet die dit al heel de dag:(

Guest-20180925190238 02-05-12 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justashlee (Bericht 791795)
Bedankt voor de tip maar helaas doet die het nog niet hij geeft onder de imessage balk aan: wachten op activering en helaas doet die dit al heel de dag:(

Je hebt dus iMessage uitgezet en dan herstart? Kijk eens in de instellingen van Messages onder "Receive at" of daar alle instellingen nog juist zijn (Apple ID enz...).

justashlee 02-05-12 18:53

ja heb hem herstart maar blijft het zelfde.

heb gekeken maar me apple id klopt en er staat dat die het via die apple id en niet via me tel nummer als ik die aanklik dan kan dat niet.

Guest-20180925190238 02-05-12 18:57

Staat jouw GSM-nummer in Instellingen -> Phone onder "My Number"?

justashlee 02-05-12 19:06

nee daar staat telefoon nummer ombekend en kan hem niet invoeren via daar.

Guest-20180925190238 02-05-12 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justashlee (Bericht 791799)
nee daar staat telefoon nummer ombekend en kan hem niet invoeren via daar.

Dat is dan de reden van het probleem. Ik heb echter geen idee waarom je daar niet je GSM-nummer kan invoeren. Kijk eens in onderstaande link:

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

justashlee 02-05-12 19:13

ohkeee nou iedergeval bedankt :)

dan moet ik even gaan zoeken hoe is dat kan veranderen..

baart 16-07-12 22:53

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds kort overgestapt van Blyk naar Bliep met nummerbehoud. Nu steeds 'wachten op activering' bij iMessage en Facetime. Zit op iOS6 beta 3 maar dit heeft er volgens mij vrij weinig mee te maken, werkt op een iPhone 4s met 5.1.1 ook niet. Heb alles al geprobeerd:
- Hard reset
- Volledig hersteld
- Facetime en iMessage aan en uitgezet
- Netwerksettings hersteld
- DNS in Wi-Fi op 8.8.8.8
- Nog een aantal dingen
Heeft iemand een oplossing?

jdelamain 19-08-12 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baart (Bericht 808868)
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds kort overgestapt van Blyk naar Bliep met nummerbehoud. Nu steeds 'wachten op activering' bij iMessage en Facetime. Zit op iOS6 beta 3 maar dit heeft er volgens mij vrij weinig mee te maken, werkt op een iPhone 4s met 5.1.1 ook niet. Heb alles al geprobeerd:
- Hard reset
- Volledig hersteld
- Facetime en iMessage aan en uitgezet
- Netwerksettings hersteld
- DNS in Wi-Fi op 8.8.8.8
- Nog een aantal dingen
Heeft iemand een oplossing?

Ik heb exact hetzelfde probleem overgestapt van provider, alles wat hierboven staat gedaan, het werkt allemaal via mijn email maar niet met mijn tel. nummer. Als iedere aanvraag tot activering een SMSje kost kan dit aardig oplopen. Niemand die de juiste oplossing weet?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:48.