iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen service in Verenigd Koninkrijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117593-geen-service-verenigd-koninkrijk.html)

adleenheer 07-05-12 21:10

geen service in Verenigd Koninkrijk
 
Na laatst in Edingburg ( Schotland ) hetzelfde meegemaakt te hebben.
( geen service na de iphone op vlieg modus gehad te hebben tijdens een vlucht ), had ik afgelopen weekend weer geen service.
Kom afgelopen vrijdag aan in Liverpool, zet mijn iphone weer aan twerwijl ik op mijn koffer wacht, krijg dan geen service.
In hotel haal mijn sim kaart eruit en stop hem in mijn reserve telefoon ( Nokia E66 ), en heb gelijk verbinding met een provider.
Zaterdag ben ik met een ferry overgevaren naar het Isle of Man, daar een overnachting gehad, en sávonds mijn sim kaart weer in de iphone gestopt, om het gewoon maar te proberen.
En ja wel, ik kreeg een provider ( Marsch of zoiets ) , maar alles werkte weer, zelfs geface timed met de vrouw.
Zondag weer ferry terug, en zodra weer in de buurt van het vaste ( engeland ), was er weer geen service.
Daar ik toch weer terug moest vliegen, niet meer geprobeerd, maar smiddags op schiphol, mijn iphone weer aangezet , en gelijk had ik weer mijn KPN.

Laatste tijd naar Denemarken, italie, Curacao, Aruba, Belgie en Frankrijk geweest, en nergens problemen gehad.

Staat er iets omtrent engeland verkeerd ingesteld op mijn Iphone ????
Gaarne raad van de wijze heren, daar ik voor mijn werk, nogal eens in de UK kom.

Mvrgr
Ad Leenheer

Guest-20180925190238 07-05-12 21:13

Heb je ook geprobeerd om manueel een provider te selecteren?

adleenheer 07-05-12 21:44

Ja heb ik geprobeerd, en handmatig vind hij er dan diverse.
Maar als ik er dan een kies, zegt de iphone netwerk is niet krachtig genoeg voor signaal.

Mvrg
Ad Leenheer

Guest-20180925190238 07-05-12 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adleenheer (Bericht 792775)
Maar als ik er dan een kies, zegt de iphone netwerk is niet krachtig genoeg voor signaal.

Dat is heel raar want voor GSM heb je niet veel veldsterkte nodig, voor 3G dan weer wel.

Ik zou maar eens met KPN bellen. Ik heb nog nooit problemen gehad met T-Mobile UK.

jorrissubje 08-05-12 00:37

En je moet ons vertellen wat voor een baan je hebt als je zoveel reist ! :D

adleenheer 08-05-12 08:47

Hoi

Ik werk als service engineer bij een firma die voorstuwing / propulsion levert aan schepen.
Hiermee reis ik de gehele wereld over om schepen te servicen ;);).

En die baan bevalt me uitstekend:D:D

Groet
Ad Leenheer

BeamerAR15 08-05-12 13:38

Iphone4 geen service in Engelend.
 
Afgelopen week in Engeland heeft de Iphone 4 van mijn vrouw het hele weekend 'geen service' aangegeven. Ook als ik handmatig een ander netwerk instelde, kreeg ik de melding "beperkte service" en ook daarna geen bereik.

Ik heb de instellingen hetzelfde gezet als die in mijn iphone 4s die wel bereik had, maar ook toen geen bereik. Als ik haar sim kaart in mijn iphone deed, kreeg ik wel gelijk bereik. Het lijkt me dus niet dat het aan de provider (Hi) ligt, maar aan de telefoon.

Ik heb ook alle netwerkinstellingen 'terug gezet' naar de basis instellingen, maar ook dit heeft niet geholpen.

Haar simkaart maar zolang in een ouwe Sony Ericson gestopt, welke het wel deed.
Bij thuiskomst in NL, gewoon bereik ???

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Guest-20180925190238 08-05-12 13:42

Welcome to the club :d

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...oninkrijk.html

adleenheer 15-01-13 12:55

Geen service in Verenigd Koninkrijk
 
Ondertussen zit ik weer in de UK, en heb weer geen service.
Heb weer van alles geprobeerd, aan/uit zetten, netwerk instellingen gereset, en handmatig de gevonden aanbieders geselecteerd.
Maar dan zegt hij dat het gekozen netwerk , niet krachtig genoeg is ???

Zodra ik mijn sim kaart in een Nokia doe, heb ik gelijk een provider , hij switched dan van KPN, naar O2 - UK.

ook heb ik hem een tijd laten zoeken, maar na een uur of 2 -2,5 heeft hij nog niks gevonden en zegt weer geen service.

Is er iemand van de geleerde heren die mij kan vertellen welke instelling van mijn Iphone 4 niet goed staat.

Heb alle onderwerpen gerelateerd aan "geen service ", bekeken , maar nergens is een concrete oplossing of aanwijzing.

Ik zit hier nog twee weken, en sms sen met de Nokia is :mad::mad:

senna22 15-01-13 13:10

Heb je je telefoon laten unlocken dmv een imeiunlock?
Als dat zo is zal het komen dat de telefoon geblokkeerd is geweest door O2.
Als deze unlocked wordt kan hij niet meer gebruikt worden op het O2 netwerk.

adleenheer 15-01-13 16:58

Geen service in Verenigd Koninkrijk
 
Mijn Iphone 4 is een gewone nederlandse iphone die sim lock vrij is, dus nooit ge unlockt.
En bij alle andere aanbieders ( T Mobile, Orange etc ) maakt hij geen verbinding.
Het toestel zegt bij elke aanbieder dat het niet een sterk genoeg signaal is ?????.
Dit terwijl de Nokia bij het omwisselen van de sim kaart binnen 30 seconden een sterke provider vind.
( Heel even is er dan KPN in het venster te zien , en dan gaat hij naar O2)

RWK 16-01-13 00:43

Als je iTunes binnen handbereik heb, graag even herstellen, wel even een reserve kopie aanmaken! Activeer je iPhone dan via iTunes of via een Wi-Fi-netwerk met je sim-kaart.

Laat het even weten of hiermee je probleem verholpen is.

adleenheer 21-01-13 22:54

Geen service in Verenigd Koninkrijk
 
Heb net via Itunes een herstel gedaan en weer opnieuw opgestart.
Hij is nu al 45 minuten aan het zoeken naar een provider.

Even afwachten dus......

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 januari 2013 om 23:16 ----------

Helaas RWK

Na ongeveer een uur zoeken naar een provider geeft hij weer aan : geen service

Helaas , ook het herstellen heeft geen zin gehad.
Dank in ieder geval voor de suggestie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.