//

iPhone 4 Wi-Fi antenne/moederbord probleem!

iPhone 4 Wi-Fi antenne/moederbord probleem! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, afgelopen week heb ik mijn iPhone laten vallen waarna mijn Wi-Fi ontvangst ineens stukken minder is geworden: om mijn netwerk te vinden moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-05-12, 17:01
HerbertF HerbertF is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 20
Exclamation iPhone 4 Wi-Fi antenne/moederbord probleem!

Beste forumleden, afgelopen week heb ik mijn iPhone laten vallen waarna mijn Wi-Fi ontvangst ineens stukken minder is geworden: om mijn netwerk te vinden moet ik binnen een paar meter van mijn airport staan.
Na wat research heb ik al gevonden dat de Wi-Fi antenne vaak de boosdoener is doordat het schroefje los zit of het "ringetje" dat de verbinding met het moederbord maakt niet meer op zijn plek zit.
Toen ik de antenne echter los gemaakt heb bleek dat het hoekje van het moederbord waar de antenne verbinding mee hoort te maken afgebroken is. Ik kan er geen foto van maken, maar in onderstaande afbeelding kun je zien hoe het ongeveer afgebroken is.



Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is? Zou ik het afgebroken deel terug vast kunnen lijmen of solderen of is het mogelijk om de verbinding op een andere manier te maken naar een ander punt? Het vervangen van het moederbord/logic board is voor zover ik heb kunnen vinden heel erg lastig en kostbaar..

groet, HF
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-05-12, 17:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat stukje zou je eventueel kunnen lijmen met twee componenten epoxy lijm. En dan de binnen geleider en massa van de connector met twee soldeerbruggetjes met het moederbord verbinden.

Het is echter niet uitgesloten dat de eindtrap de geest heeft gegeven om dat die door de breuk geen impedantie van 75 Ohm heeft gezien gedurende een tijdje.

Succes gewenst
  #3  
Oud 09-05-12, 17:35
HerbertF HerbertF is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 20
Standaard

Erg bedankt voor de snelle reactie!
Ik ben nog erg groen op dit gebied, maar als ik het goed begrijp zou ik het afgebroken deel met de juiste lijm weer vast kunnen zetten en moet ik de originele verbinding weer kunnen solderen? Moet ik hiervoor de aansluiting op het moederbord "bloot leggen" om de verbinding te kunnen herstellen?

Het volgende begrijp ik echter niet:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het is echter niet uitgesloten dat de eindtrap de geest heeft gegeven om dat die door de breuk geen impedantie van 75 Ohm heeft gezien gedurende een tijdje.
Welk deel zou stuk kunnen zijn gegaan doordat het geen verbinding heeft gehad?

mvg, HF
  #4  
Oud 09-05-12, 17:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet de aansluiting op het MB inderdaad blootleggen, kras de lak af met een heel fijn mesje en leg dan heel fijne soldeerbruggetjes.

Als de eindtrap in de modemchip uitzendt zonder belasting (in dit geval 75 Ohm) kan die de geest geven.
Reageren

Labels
antenne, ground, logic board, moederbord, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 Antenne probleem! Harrypotter iPhone algemeen 24 04-01-13 17:37
Last van het antenne probleem. Oplossing? iDavid iPhone algemeen 9 02-10-10 23:25
Antenne probleem iPhone 4 komt door kortsluiting simkaart breaksblue iPhone algemeen 7 08-08-10 02:46
Antenne probleem en garantie Driesdk iPhone algemeen 0 04-08-10 12:35
3g (antenne?) probleem 5ezgin iPhone algemeen 6 24-06-10 16:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.