iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gaat erg snel leeg zonder aan te raken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117705-iphone-gaat-erg-snel-leeg-zonder-raken.html)

iPadder 09-05-12 16:08

iPhone gaat erg snel leeg zonder aan te raken
 
Hi guys,

Sinds afgelopen zondag heb ik een erg raar probleem met mijn iPhone 4S. In de ochtend is de batterij zowat 90% en dan raak ik hem een aantal uur helemaal niet aan, maar toen ik zowat 4 uur later een kijkje nam was hij erg warm en was de batterijpercentage ineens gedaald naar 40%! Ik wist niet wat er gebeurde dus deed hem maar uit, de volgende dag gebeurde hetzelfde.

Nu vandaag weer, en het viel me zelfs op dat op de een of andere manier ik nog minder dan 90% van mijn maandelijkse datalimiet mag gebruiken (1GB). Het aparte is dat dit 4 mei al gereset is wat niet echt lang geleden is. Kunnen jullie mij helpen??

XIII 09-05-12 16:09

Voor de zekerheid: heb je hem echt uitgezet, of in stand-by gezet?

iPadder 09-05-12 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 793228)
Voor de zekerheid: heb je hem echt uitgezet, of in stand-by gezet?

Ik heb hem echt uitgezet.

EDIT: Het valt me op dat nu ik mijn mobiel netwerk uit heb gezet de batterij wel normaal doet. Hoe kan dit? Heel erg raar...

flashingst 09-05-12 17:41

Waarschijnlijk omdat de mobiel netwerkverbinding nonstop gegevens van jouw apps uitwisselt met je telefoon, tja dat lust wel wat batterij!

iPadder 10-05-12 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 793228)
Voor de zekerheid: heb je hem echt uitgezet, of in stand-by gezet?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 793245)
Waarschijnlijk omdat de mobiel netwerkverbinding nonstop gegevens van jouw apps uitwisselt met je telefoon, tja dat lust wel wat batterij!

Dat zou een beetje heel erg apart zijn lijkt mij... Hij kan toch niet uit het niets dat doen? En binnen drie dagen zowat 800 mb verspillen... Ik heb in ieder geval zojuist maar mijn mobiel netwerk moeten uitschakelen om een dikke rekening te voorkomen en mijn iPhone hersteld.

Roos79 10-05-12 22:45

Zijn er Apps die stiekem continu draaien op de achtergrond?

iPadder 11-05-12 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 793539)
Zijn er Apps die stiekem continu draaien op de achtergrond?

Yeap, GMail.. Twitter, Facebook etc. Maar met die apps had ik nooit dat probleem. Wel heb ik een aantal dagen voor de probleme optraden Hyves en LinkedIN geïnstalleerd op de iPhone.

boeffie 11-05-12 21:17

Instaleer de app speedtest en test je mobile internet snelheid Het kan zijn dat het aan je provider ligt Bijv een storing als je snelheid ver beneden de 1mbps ligt dan moet je Iphone alles uit de kast halen om te werken en zal je accu leeg trekken

vuurvreter 11-05-12 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPadder (Bericht 793745)
Yeap, GMail.. Twitter, Facebook etc. Maar met die apps had ik nooit dat probleem. Wel heb ik een aantal dagen voor de probleme optraden Hyves en LinkedIN geïnstalleerd op de iPhone.

Ik zou de Hyves instellingen eens gaan bekijken, dit probleem heb ik al eerder gezien op een android telefoon. Anders beide apps verwijderen en kijken of het probleem over is.
Dan 1 voor 1 de apps terug zetten en kijken bij welke het probleem optreed.
Ik zet mijn geld in op "Hyves".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01.