//

Iphone 4 stoort met een mobiel audio systeem in Duitsland.

Iphone 4 stoort met een mobiel audio systeem in Duitsland. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Iphone 4 16GB. Over de smartphone heb ik opzich geen klachten. Vaak gebruik ik mijn Iphone icm met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-05-12, 19:51
edgar1974 edgar1974 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard Iphone 4 stoort met een mobiel audio systeem in Duitsland.

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Iphone 4 16GB.

Over de smartphone heb ik opzich geen klachten.
Vaak gebruik ik mijn Iphone icm met een Ion Tailgater om naar internetradio of muziekbestanden te luisteren.
Dat werkt perfect en geeft een prettige geluidsweergave.

Maar zodra ik deze combinatie in Duitsland wil gebruiken, dan begint de Iphone ineens ontzettend te storen op de Ion Tailgater.
Zodra ik de Iphone ook maar in de buurt houd van de Tailgater krijg je een onmiskenbaar mobielnetwerk verbinding geluid.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen, ik heb verschillende bekende providers geprobeerd in Duitsland, maar dit probleem blijft.
Zit er echt zoveel verschil in de dekking van de netwerken?
In België heb ik dit probleem weer niet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg l.jpg‎ (26,5 KB, 4x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-12, 20:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edgar1974 Bekijk bericht
Zodra ik de Iphone ook maar in de buurt houd van de Tailgater krijg je een onmiskenbaar mobielnetwerk verbinding geluid.
Als je dat pulserende geluid hoort dan is er sprake van directe instraling van het HF-signaal in die Ion Tailgater.

Waarom in Duitsland wel en in België niet? In Duitsland zijn er veel meer GSM-cellen op 1.800 MHz dan op 950 MHz. Op 1.800 MHz is er veel meer zendenergie nodig dan op 950 MHz. Hoe hoger de zendenergie hoe hoger de kans is op instraling als een en ander niet goed afgeschermd is.

In België zijn er dan (nog steeds) zeer veel GSM-cellen op 950 MHz. Test dat ook eens in Nederland. Nederland is goed voorzien van 1.800 MHz GSM-cellen.

Succes verder
  #3  
Oud 10-05-12, 20:36
edgar1974 edgar1974 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg.
Ik was er vergeten bij te vermelden dat ik de combinatie van Iphone 4 en Ion Tailgater normaal in Nederland gebruik, hier heb ik absoluut geen problemen met de combinatie.
Zowel via Wi-Fi en mobiel netwerk geeft het geen problemen.
Wat mij wel opvalt de eerste keer dat ik de combinatie mee de grens overnam naar Duitsland, was er niks aan de hand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je dat pulserende geluid hoort dan is er sprake van directe instraling van het HF-signaal in die Ion Tailgater.

Waarom in Duitsland wel en in België niet? In Duitsland zijn er veel meer GSM-cellen op 1.800 MHz dan op 950 MHz. Op 1.800 MHz is er veel meer zendenergie nodig dan op 950 MHz. Hoe hoger de zendenergie hoe hoger de kans is op instraling als een en ander niet goed afgeschermd is.

In België zijn er dan (nog steeds) zeer veel GSM-cellen op 950 MHz. Test dat ook eens in Nederland. Nederland is goed voorzien van 1.800 MHz GSM-cellen.

Succes verder
  #4  
Oud 10-05-12, 20:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edgar1974 Bekijk bericht
Ik was er vergeten bij te vermelden dat ik de combinatie van Iphone 4 en Ion Tailgater normaal in Nederland gebruik, hier heb ik absoluut geen problemen met de combinatie.
Zowel via Wi-Fi en mobiel netwerk geeft het geen problemen.
Als je nog eens in Nederland bent dan test het op het T-Mobile netwerk. T-Mobile NL gebruikt uitsluitend GSM 1800.

Wi-Fi en UMTS/HSPDA zal niet vlug storing veroorzaken om bepaalde redenen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPhone volledig bedienbaar met audio systeem in nieuwe A Klasse Wimus iPhone algemeen 1 06-03-12 01:00
Iphone stoort 's nachts op audio docking station jerkar iPhone algemeen 1 06-11-11 14:26
Ik zoek een Iphone 4 docking station met Audio aansluiting Smeikkie iPhone accessoires en onderdelen 4 18-12-10 18:30
Met de iPhone op vakantie: mobiel internetten in Italië en Duitsland iCulture Internet in buitenland (roaming) 0 13-09-09 22:30
iPhone 3G stoort met mijn Headset microfoon h0tsh0t iPhone algemeen 0 27-09-08 00:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.