iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Test batterij verbruik iPhone 4S met iOS 5.1.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117806-test-batterij-verbruik-iphone-4s-ios-5-1-1-a.html)

Jeff Ceuppens 11-05-12 07:09

Test batterij verbruik iPhone 4S met iOS 5.1.1
 
Wie doet er mee de test ?
Verbruik bij nacht ...
Iphone 100 % laden en batterij% activeren
Je sluit alle apps af, door op de iPhone tweemaal op de home toets te drukken dan één van de icoontjes langer vasthouden tot er een verbodsteken komt, en dan de iPhone uitzetten met de aan-uitknop.

Ik zette het toestel uit om 17.00 en ik bekeek het de volgende ochtend om 07.00 batterij % stond op 93% bij het afsluiten op de gewone manier was dit meestal 85%.

Ik lees met belangstelling uw resultaten !

Bedankt en vriendelijke groeten.
Jeff C.

EddyG 12-05-12 07:57

Ik heb het gevoel dat de batterij van mijn iphone 4S iets sneller leeg is bij deze 5.1.1 versie.

flippo83 12-05-12 15:04

mijn ervaring
 
ik heb ook het gevoel dat die wel erg snel leeg loopt.
dit is mijn gebruik / batterij %. dit is niet wat ik gewend ben..

http://img52.imageshack.us/img52/4564/iphone522.png

op 10% viel hij al uit.
zou graag meer van dit soort plaatjes willen zien om te vergelijken.

Ik heb niet de hele dag muziek geluisterd. dit was pas laaste uurtje ofzo.

Bing

GraffitiGangster 12-05-12 15:56

Die van mij valt altijd ook om 20% uit ofzo, echt gestoord.
Bij m'n iPad valt in gewoon bij 0% uit ghehe

Caneezy 12-05-12 19:23

Heb paar dagen gehad dat hij gewoon 100% bleef, vandaag 97%... Best wel raar

jevamo 28-05-12 11:05

Wanneer hij op 99% of 98% komt, dan schakel ik het toestel volledig uit en weer aan. Dan staat hij weer op 100% en blijft hier veel langer op staan. Echter op het einde van de rit is de batt weer net zo snel leeg dan wanneer je het toestel niet uit en in schakelt. Ook hangt het er van af welke apps je allemaal gebruikt. Soms is het ook dat hij uit zichzelf langer op de 100% blijft dan op andere dagen dat als hij van de lader komt en dan binnen een half uur al op 98% komt.
Heb dan het idee dat hij zn eigen leven leidt :p

Caneezy 28-05-12 19:19

Ik wou even melden dat ik gister mijn iPhone 4s heb gerestored naar 5.1.1 en alles opnieuw geïnstalleerd qua apps. Momenteel ben ik op 22 uur stand-by tijd, en op 5 uur gebruik en is mijn batterij 40%.

Ik merk (vandaag 1e dag) dat de batterij veel langer mee gaat, terwijl ik tussendoor zit te WhatsAppen, Downloaden, iMessage en ga zo maar door. Voor mensen die dit probleem hebben graag restore uitvoeren want het werkt (althans bij mij wel.)

jevamo 28-05-12 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caneezy (Bericht 797848)
Ik wou even melden dat ik gister mijn iPhone 4s heb gerestored naar 5.1.1 en alles opnieuw geïnstalleerd qua apps. Momenteel ben ik op 22 uur stand-by tijd, en op 5 uur gebruik en is mijn batterij 40%.

Ik merk (vandaag 1e dag) dat de batterij veel langer mee gaat, terwijl ik tussendoor zit te WhatsAppen, Downloaden, iMessage en ga zo maar door. Voor mensen die dit probleem hebben graag restore uitvoeren want het werkt (althans bij mij wel.)

Restoren en dan je backup terug zetten of restoren en alles apart terug zetten?

Caneezy 28-05-12 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevamo (Bericht 797860)
Restoren en dan je backup terug zetten of restoren en alles apart terug zetten?

Restoren en als nieuw iPhone configureren. Daarna pakt hij vanzelf je iCloud back-up (contacten etc.)

Horcus 29-05-12 16:12

Oke, ik heb zojuist mijn iphone helemaal opnieuw geinstalleerd en van scratch alles ingesteld en geinstalleerd.

JB Apps:
Activator
Assistant Extentions
Callbar
Flashcam
Gridtab for Safari
International locations for Siri
Killbackground
NCSettings
Springtomize
Zephyr

Battery dropt 1 tot 2 procent per kwartier. Iets minder snel met 3g uit. Bluetooth uit en Wi-Fi aan!

Is het voor mij een hardware probleem? Batterij gewoon niet goed? Batterij ook al gecalibreert maar geen verschil. Iemand een vergelijkbare situatie? of tips?

Thanks

Rhan 30-05-12 12:45

Mijne gaat gewoon Bijna 2 dagen standby (7 á 8 uur gebruik) mee hoor. Sinds 5.1 en zelfs nog met de Jailbreak. Geen klachten.

iWiefring 30-05-12 16:36

Mijne houdt het bij normaal gebruik van mij 2 dagen vol. Dit betekend ongeveer 7 uur gebruik en de rest van de dag standby. Met veel gebruik zoals in weekeinden gaat hij wat sneller, dan kan ik er net een dag mee doen.

Twman 30-05-12 22:07

Na de update te hebben gedaan naar 5.1.1 en een JB kan ik met moeite de dag rondkomen met de batterij.
Doe net hetzelfde als tevoren met de 5.0.1 met de zelfde JB tweaks maar ik zie bij wijze van spreken de batterij aflopen kortom dit is achteruit gaan ipv een update :(

Caneezy 30-05-12 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rhan (Bericht 798514)
Mijne gaat gewoon Bijna 2 dagen standby (7 á 8 uur gebruik) mee hoor. Sinds 5.1 en zelfs nog met de Jailbreak. Geen klachten.


Maar je zegt niet of je 3G gebruikt, 2g gebruikers, of Wi-Fi, Anders kan ik het ook simpel zeggen :)

Rhan 31-05-12 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caneezy (Bericht 798742)
Maar je zegt niet of je 3G gebruikt, 2g gebruikers, of Wi-Fi, Anders kan ik het ook simpel zeggen :)

Ik gebruik 3G als ik niet thuis ben en Wi-Fi als ik wel thuis ben.

Twman 31-05-12 07:21

Gisterenavond alle apps uitgezet en enkel Wi-Fi laten opstaan om 22H stond hij op 100%
Vanmorgen om 6H30 had ik nog 94% over dit lijkt me ok.
Overdag staat altijd locatie op en heel dikwijls 3G Data en Wi-Fi er nog bij.
Ik vergelijk gewoon mijn gebruik voor en nu na de update en moet nu dikwijls 2x per dag opladen of de batterij is leeg en dat had ik voor de update niet, dan kwam ik met 1X opladen toe.

BDJ 31-05-12 15:36

Sinds 5.1.1 heb ik er ook last van dat mijn accu ongelooflijk warm wordt. Accuverbruik met thuis altijd Wi-Fi aan is minder dan een dag.

iWiefring 01-06-12 14:18

Zoals ik al zei redt ik het wel lang. Alles staat aan, locatie, Wi-Fi, 3G. Meestal heb ik Push nog aanstaan van m'n mail, wat ook wil helpen voor mensen die last hebben van een snel leeggaande batterij kan je Data Roaming proberen uit te zetten!

XIII 01-06-12 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 799137)
voor mensen die last hebben van een snel leeggaande batterij kan je Data Roaming proberen uit te zetten!

Huh, dat is toch een instelling die alleen in het buitenland van toepassing is?

Caneezy 01-06-12 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 799142)
Huh, dat is toch een instelling die alleen in het buitenland van toepassing is?

Inderdaad. Zodat je in het buitenland niet zomaar op het internet gaat.

iWiefring 01-06-12 16:14

Ik dacht dat dat ook werkte in Nederland zelf, sorry!

jevamo 03-06-12 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caneezy (Bericht 799152)
Inderdaad. Zodat je in het buitenland niet zomaar op het internet gaat.

Als je in NL bent heeft dat toch niks met je batt verbruik te maken?

BDJ 03-06-12 16:11

Vanmorgen toch wel een topper gehad met IPhone4 en iOS 5.1.1. Vertrok vanmorgen om 9:00 uur van huis met 100% batterij. Onderweg alleen location aangezet voor flitsmeldingen, en twee uurtjes 3G. Om 15:00 's middags nog 18% over.... :-(

Was erg happy met 4.3.3 voor wat betreft de batterij maar 5.1.1 is een DRAMA. Misschien verstandig om de iPhone te laten herstellen zonder reservekopie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:02.