iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Update iOS 5.1.1 gevaarlijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117963-update-ios-5-1-1-gevaarlijk.html)

Omerta 13-05-12 23:56

Update iOS 5.1.1 gevaarlijk
 
Ik heb met mijn ip4 de automatische update uitgevoerd zonder deze op mijn iMac aan te sluiten, omdat dit niet nodig zou zijn.
Nu zijn de onderstaande zaken van mijn ip4 verdwenen.

Al mijn contacten uit mijn telefoonboek compleet weg.
Al mijn muziek
Al mijn gekochte iTunes
Al mijn gekochte Apps

De camera button is plots weg, kan dus geen foto's meer maken.

Al mijn foto's zijn totaal verdwenen

Ik ben er ziek van.
De update heb ik 11 mei jl. Uitgevoerd.

Ik heb een originele iphone4

Weet iemand wat ik kan doen om dit te kunnen herstellen.

Als dit niet is te herstellen is dit voor mij reden om nooit meer een Apple product te kopen.

Groet,
Ben D

XIII 14-05-12 00:02

Heb je een iCloud backup, of een backup op je Mac?

(ik heb zelf dit weekend een iPhone 4S en iPad 2 zonder problemen Over-The-Air naar 5.1.1 gebracht, dus het is niet zo dat dit bij iedereen mis gaat)

Omerta 14-05-12 00:10

Geen cloud

Wat is gebeurt, tijdens de update moest ik hem op de iMac aansluiten.
Toen is er een back up gedraaid van de update versie, althans dat denk ik.

Ik namelijk mijn oude back nergens meer terugvinden.
HELP. HELP. HELP

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 mei 2012 om 22:11 ----------

De camera button zat er wel op, vanochtend foetsie.
Toch geen virus shit hoop ik

Guest-20180925190238 14-05-12 09:04

Er klopt iets niet in het verhaal.

Eerst schrijf je dit:

Citaat:

Ik heb met mijn ip4 de automatische update uitgevoerd zonder deze op mijn iMac aan te sluiten, omdat dit niet nodig zou zijn.
en dan schrijf je:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omerta (Bericht 794176)
Wat is gebeurt, tijdens de update moest ik hem op de iMac aansluiten.
Toen is er een back up gedraaid van de update versie, althans dat denk ik.

Ofwel voer je een OTA (Over The Air) update uit, ofwel voer je een update met iTunes uit.

Leg nu eens uit wat je écht allemaal gedaan hebt. En waarom moest je de iPhone aan iTunes aansluiten tijdens de OTA update?

KvdS 14-05-12 11:16

Ik heb de update via de kabel gedaan. Op een bepaald moment gaf de iPhone bij mij aan dat hij aan iTunes verbonden moest zijn, terwijl hij dat al was. Ik kan mij voorstellen dat hij dat ook aan heeft gegeven bij de OTA update.

Guest-20180925190238 14-05-12 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 794220)
Ik kan mij voorstellen dat hij dat ook aan heeft gegeven bij de OTA update.

Ik kan mij dat dan weer niet voorstellen omdat ik een vijftal OTA updates gedaan heb voor vrienden en kennissen zonder dat er naar iTunes gevraagd wordt.

Blijkbaar heeft @XIII ongeveer dezelfde ervaring.

PS:
Er is een heel groot verschil tussen een OTA update en een update met iTunes. De OTA update is een Delta-update en de update met iTunes is een volledige update met alles er op en er aan, dus met backup, update en restore.

KvdS 14-05-12 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 794223)
Ik kan mij dat dan weer niet voorstellen omdat ik een vijftal OTA updates gedaan heb voor vrienden en kennissen zonder dat er naar iTunes gevraagd wordt.

Blijkbaar heeft @XIII ongeveer dezelfde ervaring.

PS:
Er is een heel groot verschil tussen een OTA update en een update met iTunes. De OTA update is een Delta-update en de update met iTunes is een volledige update met alles er op en er aan, dus met backup, update en restore.

Oke, op de een of andere manier heb ik de stap nog niet durven maken met de OTA update en heb alles nog met de kabel gedaan.
Nu ik je verhaal lees, dan klopt er iets niet in het verhaal van Omerta.

jevamo 20-05-12 11:36

Gewoon herstellen met je ip4 verbonden met itunes. De software zal dan volledig hersteld worden. Aankopen kun je evt ook via itunes terug halen en zo weer via de app store terug zetten op je iphone


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:48.