//

iPhone 3gs veel datagebruik

iPhone 3gs veel datagebruik discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb sinds 21 april een iPhone 3gs met een Vodafone abonnement afgesloten. Voordat ik het abonnement afsloot, heb ik gekeken naar hoeveel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-05-12, 17:35
Prutte Prutte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 1
Standaard iPhone 3gs veel datagebruik

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 21 april een iPhone 3gs met een Vodafone abonnement afgesloten. Voordat ik het abonnement afsloot, heb ik gekeken naar hoeveel data ik ongeveer gebruikte met mijn vorige abonnement. Toen zat ik altijd ongeveer tussen de 200 en 300 mb.
Tot mijn verbijstering keek ik gister op MyVodafone en zag ik dat er voor de afgelopen maand een rekening van 175 euro stond. Het zou komen vanwege veel data gebruik buiten mijn bundel, want smsjes en belminuten had ik nog voldoende over.
Ik heb toen even met Vodafone gebeld. Zij vertelden me dat ik vanaf 21 april tot het einde van die maand meer dan 700 mb gebruikt had. Ook kon deze mevrouw zien dat het om de meest bizarre tijdstippen 's nachts was, wanneer ik gewoon lag te slapen. Ze adviseerde mij om naar de Vodafone winkel te gaan om de instellingen na te kijken.
Dat heb ik inmiddels ook gedaan. Volgens het personeel daar klopte alle instellingen gewoon. Ze hebben mij aangeraden om een App te installeren die het datagebruik bijhoudt. Ook raadde ze aan om alle Apps die ik erop had (Twitter, Facebook, Whatsapp en 9Gag) te verwijderen en dan opnieuw erop te zetten. En voor de rest van de maand moest ik alleen nog maar Wi-Fi gebruiken omdat ik voor deze maand ook al door mijn bundel heen ben.
Inmiddels heb ik alleen Whatsapp en Twitter erop staan. Nu kan ik via die App die datagebruik bijhoudt kijken hoeveel ik precies gebruik per dag, maar voor vandaag zit het ook alweer op 40 mb, terwijl ik echt alleen een aantal whatsappjes heb verstuurt, en af en toe op twitter heb gekeken.

Weet iemand misschien hoe het komt dat ik (ongemerkt) zoveel data's heb gebruikt? Kan ik daar wat aan veranderen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-12, 18:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens in onderstaande draad:

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...connected.html

Als je in de zoekfunctie het zoekbegrip "data verbruik" gebruikt kom je nog een paar topics tegen.
  #3  
Oud 19-05-12, 19:00
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Vreemd, misschien is er een app die in de achtergond nonstop synchroniseert ofzo. Wel heel appart dit...
  #4  
Oud 19-05-12, 19:55
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Let op je lokatievoorzieningen! Deze bepaalt op 3 wijzen je lokatie. Oa. via de zendmasten ... je dataverbinding!!
Kijk onder Instellingen - Lokatievoorzieningen eens wat allemaal "aan" staat.
Bij mij is dat alleen TomTom, BuitenBeter, Bump, Facebook, kaarten, Zoek mijn iphone.
Scroll helemaal naar beneden en tik op "Systeem". Bij mij staat "Diagnose en Gebruik" en iAds op lokatiebasis" UIT. De rest aan.

Maandelijks ongeveer 50MB via m'n dataverbinding. (Ik zit overigens thuis, op 't werk en bij vrienden, altijd op Wi-Fi en daar stook ik wel 300 - 700 MB er doorheen))
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Datagebruik in India rubendevries Internet in buitenland (roaming) 3 14-10-12 16:07
veel problemen met mijn iphone 3gs, wie kan me helpen ? magrietlinne iPhone algemeen 4 06-07-11 17:43
iPhone: Veel te hoog batterij verbruik 3GS/4.1 rondekloet Jailbreak 2 24-12-10 15:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:48.