iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Inkomende gesprekken auto gaat niet automatisch via auto systeem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/118695-inkomende-gesprekken-auto-gaat-niet-automatisch-via-auto-systeem.html)

coenraadj 21-05-12 11:36

Inkomende gesprekken auto gaat niet automatisch via auto systeem
 
Hi all,

Zodra een user word gebeld op zijn iphone in de auto schakelt deze niet automatisch door via de bluetooth verbinding met het auto systeem. Bij uitgaande gesprekken gaat dit wel prima.

Wanneer er een inkomend gesprek gesprek komt moet ze eerst handmatig via de audio settings het systeem van de auto selecteren.

Dit is natuurlijk levensgevaarlijk tijdens het autorijden.

Is het mogelijk om dit in te stellen dat dit automatisch via de audioset van de auto gaat?:confused:

Wally© 21-05-12 11:41

Denk niet dat dit iPhone afhankelijk is...

Het schoentje wringt bij het BT-systeem van de wagen zelf...

Hier is de integratie van de iPhone in de af-fabriek BT/VC module in elk opzicht perfect...(Ford Mondeo 2012...)

coenraadj 21-05-12 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 795594)
Denk niet dat dit iPhone afhankelijk is...

Het schoentje wringt bij het BT-systeem van de wagen zelf...

Hier is de integratie van de iPhone in de af-fabriek BT/VC module in elk opzicht perfect...(Ford Mondeo 2012...)

Dat is geen antwoord die ik zoek... ik moet weten of het wel of niet kan niet wat de geschiedenis of dergelijke iets te doen heeft of dat het met een ford perfect werkt :p

Guest-20180925190238 21-05-12 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coenraadj (Bericht 795600)
Dat is geen antwoord die ik zoek... ik moet weten of het wel of niet .....

Het kan, zonder verdere instellingen met het HFP 1.5 Bluetooth profiel :) Of het met het audiosysteem in jouw hypothetische auto ook werkt weet ik niet :p

Wally© 21-05-12 12:24

Voilą...zo hoor je het ook van een ander...

Jouw probleem is car-related...niet iPhone...

En ik mag toch wel een beetje stoefen zekers...

Mijn gedacht...:D

coenraadj 21-05-12 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 795602)
Het kan, zonder verdere instellingen :) Of het met het audiosysteem in jouw hypothetische auto ook werkt weet ik niet :p

Het gaat om een gebruiker binnen ons bedrijf. Dus of het nou een hypothetische auto of een X6 is doesn't matter.

Als ze gebeld word moet ze handmatig de audio op de speakers zetten van de auto anders gaat het geluid via de iPhone... wat moet ze doen qua instellingen om het automatisch via haar autosysteem te laten lopen als haar bluetooth connected is met haar auto?

Wally© 21-05-12 12:29

Amai...lange tenen vandaag precies...

Y.o.y.o...

Sayonara...

Mijn gedacht...:D

Guest-20180925190238 21-05-12 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coenraadj (Bericht 795605)
...wat moet ze doen qua instellingen om het automatisch via haar autosysteem te laten lopen als haar bluetooth connected is met haar auto?

Er zijn geen instellingen voor het HFP 1.5 Bluetooth profiel (HFP = Hands Free Protocol) in de iPhone :p Of het nu een gebruiker binnen of buiten het bedrijf is "doesn't matter".

Succes verder :)

coenraadj 21-05-12 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 795607)
Er zijn geen instellingen voor het HFP 1.5 Bluetooth profiel (HFP = Hands Free Protocol) in de iPhone :p Of het nu een gebruiker binnen of buiten het bedrijf is "doesn't matter".

Succes verder :)

Is HFP 1.5 gewoon een app die je uit de appstore kan halen?

Guest-20180925190238 21-05-12 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coenraadj (Bericht 795608)
Is HFP 1.5 gewoon een app die je uit de appstore kan halen?

Nee, dat is "gewoon" een Bluetooth profiel dat al dan niet door de Bluetooth chip in Bluetooth apparaten ondersteund wordt :rolleyes:

iOS: Supported Bluetooth profiles

Van mij nu ook een hartelijk "Sayonara" :)

@Wally
Konnichiwa Wally san :)

coenraadj 21-05-12 17:17

Het vreemde is, het heeft voorheen altijd wel normaal gewerkt bij inkomende gesprekken. Sinds afgelopen weekend moet ze eerst via haar iphone bij een inkomend gesprek de audio selecteren van de auto. Er zijn geen instellingen mogelijk hiervoor, maar de vraag is en blijft waarom werkte het altijd wel.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en ook hebben gehad?

Slaurens 30-05-12 17:28

Ik heb dit probleem momenteel. Ik heb na de update van mijn Iphone niet meer in staat om via mijn carkit telefoongesprek te ontvangen. Indien ik een oproep binnen krijg gaat mijn muziek wel automatisch uit en kan ik ook opnemen via mijn autoknoppen maar als ik dan wil praten dan zit het geluid op mijn gsm... en ik krijg het niet terug naar de carkit...
Iemand een idee?

iWiefring 30-05-12 17:42

Mijn BMW M5 E60 heeft dit probleem ook niet hoor. Maar misschien helpt het om een andere accessoire aan te schaffen of bij een dealer te vragen of ze wat anders in kunnen bouwen. Bij mij zit het gewoon geļntegreerd en werkt het prima!

coenraadj 30-05-12 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slaurens (Bericht 798614)
Ik heb dit probleem momenteel. Ik heb na de update van mijn Iphone niet meer in staat om via mijn carkit telefoongesprek te ontvangen. Indien ik een oproep binnen krijg gaat mijn muziek wel automatisch uit en kan ik ook opnemen via mijn autoknoppen maar als ik dan wil praten dan zit het geluid op mijn gsm... en ik krijg het niet terug naar de carkit...
Iemand een idee?

Ik heb 4 maal ingebeld en het geluid hanmdatig via de iphone laten overschakelen naar het geluid van de auto. Gek genoeg was het probleem de volgende dag weg.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.