//

Simlock of connector stuk?

Simlock of connector stuk? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Ik heb een oude iPhone 3G uit de la getoverd, na een jaar niet gebruikt te hebben. Ik weet niks qua firmware ofzo, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-05-12, 19:58
clericjuh clericjuh is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: gemert
Berichten: 11
Standaard Simlock of connector stuk?

Hallo mensen,

Ik heb een oude iPhone 3G uit de la getoverd, na een jaar niet gebruikt te hebben. Ik weet niks qua firmware ofzo, ik weet alleen dat hij geen simkaart kan lezen... Dus het is mogelijk dat er een simlock op zit, (weet ik niet meer,) of de connector voor de simkaart is kapot. Weet iemand een manier om te achterhalen wat het probleem is? Jailbreaken zou een optie kunnen zijn, maar ik weet niet welke firmware erop staat, en kan dit niet achterhalen omdat ik niet in de telefoon kan, want ik krijg een melding dat ik een goede simkaart nodig heb. Ook wil iTunes mij niet helpen, om dezelfde reden... Heeft iemand deen oplossing???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-05-12, 21:45
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

je weet niet meer hoe je die telefoon destijds hebd weggelegt (opgeborgen)?
  #3  
Oud 23-05-12, 01:16
clericjuh clericjuh is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: gemert
Berichten: 11
Standaard

Ik heb hem gevonden in een hoesje in een la in een kast, waar echt vanalles in ligt... papieren, pasjes, kabeltjes e.d. Maar hij lag niet in de badkamer of zo... Ik denk dat je daar op doelt? blootstelling aan invloeden van buitenaf? Die zal hij niet gehad hebben. In een leren hoesje in een kast in de keuken...
  #4  
Oud 23-05-12, 12:38
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

De vraag van ergoboy was of je weet meer van de telefoon. Bedoelend met pincodes fout meldingen en dergeljke waardoor is desbetreffende telefoon in de la beland.
  #5  
Oud 23-05-12, 21:37
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

idd @putnik dat bedoelde ik ermee.
  #6  
Oud 24-05-12, 10:30
clericjuh clericjuh is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: gemert
Berichten: 11
Standaard

Ow zo! Haha. Nee hij deed het nog goed, heb hem toen alleen weggelegd omdat ik een nieuwe telefoon gekocht had. Maar ik kreeg niks aan meldingen ofzo. hij kon smaakte. nog perfect lezen, en ook geen meldingen gehad van tevaak verkeerde pin...
  #7  
Oud 24-05-12, 10:50
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Gezien je telefoon een tijdje stilgelegen heeft is mogelijk dat de contacpunten van de simkaart verroest zijn.Juist omda je de telefoon niet gebruikt heeft kan er vocht de reden zijn dat ie niet werkt naar behoren.Ook al je het niet ziet kan het geval zijn.Dus proberen met een ander sim kaart maar ook een en zelfde sim merdere keren in en uit halen.Hopelijk krijg je zo de contactpunten zodanig schoon dat je telefoon weer gaat werken.Dan nog is de vraag in welke staat is je batterij door lang stilstaan.
  #8  
Oud 24-05-12, 12:12
clericjuh clericjuh is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: gemert
Berichten: 11
Standaard

Oké, ah je bedoeld, door meerdere keren met die simkaart erover te gaan, dat je zo als het ware de roest eraf krabt? Dan ga ik is evwn op zoek naar een oude simkaart, die ik kan beschadigen . Ja hij heeft 1 jaar uitgestaan, maar zou dat zo'n kwaad kunnen? Volgens mij is de batterij nog goed, want ik heb via een jailbreak de blokkade van de foute simlock omzeild en ik kan hem nu nog gebruiken als iPod, zonder dat de batterij snel leeg is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G Sim-Kaart connector stuk, activeren lukt niet zonder simkaart?! HELP PLZZ tokgoz70 iPhone algemeen 2 30-08-11 12:16
ipad camera connector Poppy iPad algemeen 3 06-06-11 10:33
[iPhone V1] Dock Connector stuk? Stibou iPhone algemeen 3 15-07-10 15:37
Simlock vrij toestel, krijgt simlock door Jailbreak? Rub3n Archief 4 27-02-10 11:22
connector aho0313 iPhone algemeen 0 01-07-09 19:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.