iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S of Samsung Galaxy S3? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/119457-iphone-4s-samsung-galaxy-s3.html)

jopth 01-06-12 18:16

iPhone 4S of Samsung Galaxy S3?
 
Ik wil graag, volgende week, een nieuw toestel met abonnement aanschaffen.

Nu zit ik te twijfelen tussen de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S3.

Nu weet ik natuurlijk dat de S3 technisch gezien beter is, quad-core, groter scherm, draadloos opladen enz.

Maar de er zijn ook redenen waarom ik voor de iPhone zou gaan: Vanwege iOS en het feit dat ik een iPad heb en dit dus goed samen zou werken, de complete ervaring dus geen gedonder (of iig minder) met spontane reboots, zoals met mijn huidige S2. En dat deze ook in het zwart is, de S3 is nu nog alleen in het wit en later ook in het blauw :confused:.

Wel vraag ik me af of je ooit nog kan wennen aan 3.5" als je van 4.3" afkomt.

Nu mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?

Yobotje 01-06-12 19:02

Iphone of Android
 
Mijn advies: blijf bij Apple hoe mooi de techniek en uitstraling van Android (Samsung) ook is. Dat mooie gaat er van af en went snel.
Ik heb een Android Xoom en werkt feilloos en had een Galaxy S2 met van de ene dag op de andere spontaan uitvallen en daar heb ik geen telefoon voor gekocht.
Nu vind ik het onhandig met Android (Xoom) en Apple iPhone 4S te moeten combineren maar op termijn wordt het ook een iPad. Waarom? Het werkt en sluit op elkaar aan.
Succes!

Pat3766 01-06-12 20:30

Ik maak een foto met de iphone 4s en het staat direct op de ipad. Ik koop of download muziek en het is ook direct op mijn ipad. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Daarnaast werkt de iphone altijd, wordt nooit traag, apps koop je op de iphone en. Die zijn ook meteen op de ipad te krijgen.

Zooooooooo handig. En stabiel. En zo vol opties. En toch zo simpel..

(klink ik als een fan? Hehe)

mrboolean 01-06-12 20:36

Dit is in essentie een keuze tussen Android en IOS. Ik zou eerst die keuze maken en dan volgt vanzelf welk toestel je moet nemen. Het zijn beide gewoon de top van hun marktsegment.

De stap van 4.3 inch naar 3.5 inch went best wel snel. Ik ben van een HTC HD2 naar de iPhone 4 overgestapt en het is in het begin even wennen, maar daarna weet je niet beter. Alles went, maar het betekent misschien een verandering van gedrag.

iAndries 01-06-12 20:40

Ik zelf kom van een galaxy nexus naar 4s , en idd went erg snel.
heb in het verleden hoop android toestellen versleten omdat ik altijd de nieuwste wou , dat is bij de iphone gelukkig maar 1x per jaar en werkt altijd.

Proteck 01-06-12 20:53

Gewoon voor de iPhone gaan :-) Ik zou niets anders meer willen!

Teo 01-06-12 21:21

Zou gewoon nog even wachten op de iphone (5)

jopth 02-06-12 11:33

Bedankt voor het advies allemaal! Ik ga voor de iPhone!

corne67 09-06-12 20:24

heb een iphone 4, sinds enkele weken kunnen ze me niet horen tijdens een telefoongesprek terwijl ik mijn gesprekspartner wel kan horen. Gisteren uit pure frustratie een samsung galaxy s3 gekocht. Wat een toestel zeg, daar kan mn iphone toch echt niet aan tippen.

lecson 09-06-12 21:08

Bij Android toestellen heb je altijd dat het beeld flikkert(hakerig doet).
Zeker voor de iphone gaan!!

apotheosis 10-06-12 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopth (Bericht 799198)
Ik wil graag, volgende week, een nieuw toestel met abonnement aanschaffen.

Nu zit ik te twijfelen tussen de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S3.

Nu weet ik natuurlijk dat de S3 technisch gezien beter is, quad-core, groter scherm, draadloos opladen enz.

Maar de er zijn ook redenen waarom ik voor de iPhone zou gaan: Vanwege iOS en het feit dat ik een iPad heb en dit dus goed samen zou werken, de complete ervaring dus geen gedonder (of iig minder) met spontane reboots, zoals met mijn huidige S2. En dat deze ook in het zwart is, de S3 is nu nog alleen in het wit en later ook in het blauw :confused:.

Wel vraag ik me af of je ooit nog kan wennen aan 3.5" als je van 4.3" afkomt.

Nu mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?

Mijn advies; abo's zijn vort vind ik omdat ge daaraan vast hangt ieder keer opnieuw, ik en das persoonlijke mening was da kotsbeu. Ik werk alleen nog mee prepaid kaart, ik schakel over wanneer ik wil.

Ik zou wachten op de nieuwe iPhone :), die gaat een groter scherm hebben, ben ik bijna zeker van, een iets snellere processor, 4G enz... Als je toch nie zolang kan wachten; staar je niet blind op de s3, die is maar lichtjes beter dan de s2 :-).

De dag van vandaag is het vooral het besturingssysteem die het verschil maakt en ik heb ook al meerdere androids gehad en ik grijp toch heel snel terug naar ios (iphone) :-). Ikzelf houd er nie van dat als je teveel functies en mogelijkheden hebt, ik zit dan telkens in het verkeerde menu, verlies tijd door altijd alles te moeten gaan zoeken.
De appstore is ook beter bij apple dan bij android.
Ook apps wissen bij android en installeren vind ik echt maar niks,pf, bij de iPhone gaat dit veel beter en makkelijker ;p.

Als je naar een 3.5inch toestel gaat dan ga je int begin zeggen, damn, das klein maar 3.5 inch is zowat het ideale om alles mee 1 vinger te doen :-). Alhoewel ik ook de 4inch heb gehad bij de s2 was dit ook nog heel goed te doen, maar 3.5inch is in feite mss wel het beste er is.

Ikzelf wil toch ook een groter scherm omwille ik en ik spreek terug over eigen ervaring tv op kijk, youtube filmpjes, gamen is beter op eens iets groter scherm ook, alles heeft zijn voor en nadelen natuurlijk.

Moest je echt kunnen wachten tot oktober ofzo wacht op de nieuwe iPhone, zal een leuke phone worden, kan je echt nie wachten dan zou ik voor de 4s gaan maar jij moet dit voor jezelf uitmaken en de voor en nadelen afwegen. Je hebt al een ipad, als je graag met deze werkt dan ga je nog meer met de iPhone prutsen :-), ik ben eraan verslaafd aan mijn iPhone ;p.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2012 om 23:19 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne67 (Bericht 801318)
heb een iphone 4, sinds enkele weken kunnen ze me niet horen tijdens een telefoongesprek terwijl ik mijn gesprekspartner wel kan horen. Gisteren uit pure frustratie een samsung galaxy s3 gekocht. Wat een toestel zeg, daar kan mn iphone toch echt niet aan tippen.

Kerel; aan ieder toestel kan er eens wat aan mankeren, tis altijd jammer voor degene die dat net moeten tegen komen, ik heb alle iphones al gehad en nog nooit zo'n probleem gehad, je kan ook met die s3 of eender welke ander toestel zoiets tegen komen e. Das mee alles zo, ne maat van me koopt een dure panasonic tv, binnen de 2jaar was deze al kapot, mijn sony die al 1 jaar ten toongesteld stond in vandenborre winkel die is nu al ouder dan 3jaar en werkt nog steeds heel goed :).

En nog iets; hoe kan je nu een toestel van 2010 gaan vegelijken met een toestel die nog maar vorige maand ofzo is uitgekomen? (2012).
:p

Is nit eerlijk he.

KvdS 10-06-12 09:06

Een ander voordeel van de Apple is dat er regelmatig updates komen, dat ligt bij Android lastiger, waardoor lekken langer blijven bestaan.

Je kent de iPad en je kent de S2 een betere combinatie kan je je niet voorstellen. Je kan nu heel goed vergelijken en je beslissing maken. Je hebt al voordelen van iOS benoemt benoem ook de nadelen van beide systemen en maak je keuze.

Succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.