//

Automatisch overschakelen van Wi-Fi naar 3G uitzetten.

Automatisch overschakelen van Wi-Fi naar 3G uitzetten. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie weet of er een manier of APP bestaat die een seintje geeft als je iPhone (3GS) overschakelt van Wi-Fi naar 3G?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-06-12, 15:21
Hogeland Hogeland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Question Automatisch overschakelen van Wi-Fi naar 3G uitzetten.

Wie weet of er een manier of APP bestaat die een seintje geeft als je iPhone (3GS) overschakelt van Wi-Fi naar 3G?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-12, 15:50
nescio nescio is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 65
Standaard

Gewoon 3G uitzetten, dan wordt er niet overgeschakeld naar 3G.
Instellingen>Algemeen>Netwerk> Schakel 3G in (of uit)
__________________
~When nothing goes right... go left~
  #3  
Oud 05-06-12, 16:04
Hogeland Hogeland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Dank je wel voor je reactie, maar het gaat mij er om dat als je via Wi-Fi werkt en Wi-Fi valt om wat voor reden uit, dat je dan niet de rest van de middag op 3G zit, zoals gisteren mijn dochter er in een middag ruim 350mb doorheen heeft gejaagd, terwijl ze niet wist/gemerkt heeft dat het modem eruit lag en ze op 3G zat.

Je kan bij thuiskomst 3G steeds uitzetten en weer aanzetten als je weer de deur uit loopt, maar echt handig is dat niet.
  #4  
Oud 05-06-12, 16:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hogeland Bekijk bericht
Dank je wel voor je reactie, maar het gaat mij er om dat als je via Wi-Fi werkt en Wi-Fi valt om wat voor reden uit, dat je dan niet de rest van de middag op 3G zit, zoals gisteren mijn dochter er in een middag ruim 350mb doorheen heeft gejaagd, terwijl ze niet wist/gemerkt heeft dat het modem eruit lag en ze op 3G zat.
Als dochterje het Wi-Fi icoontje ziet werkt ze op Wi-Fi. Ziet ze het Wi-Fi icoontje niet maar het 3G icoontje dan werkt dochterje op 3G. Simpel toch?
  #5  
Oud 05-06-12, 17:06
Hogeland Hogeland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Ja op zich wel, maar je (ze) kijkt niet de hele dag naar het Wi-Fi incoontje. je verwacht dat als je thuis via Wi-Fi gaat werken, je niet (aan het eind van de middag) verwacht/merkt dat Wi-Fi het (tijdelijk) niet deed. Zeker niet als je een film kijkt.
  #6  
Oud 05-06-12, 17:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hogeland Bekijk bericht
Ja op zich wel, maar je (ze) kijkt niet de hele dag naar het Wi-Fi incoontje. je verwacht dat als je thuis via Wi-Fi gaat werken, je niet (aan het eind van de middag) verwacht/merkt dat Wi-Fi het (tijdelijk) niet deed. Zeker niet als je een film kijkt.
Dan gaan we een app of tweak moeten vinden die een sirene laat loeien als Wi-Fi wegvalt want een simpel piepje zal wel niet voldoende zijn als de jonge dame geconcentreerd filmpjes aan het bekijken is

Succes verder
  #7  
Oud 05-06-12, 17:47
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan gaan we een app of tweak moeten vinden die een sirene laat loeien als Wi-Fi wegvalt want een simpel piepje zal wel niet voldoende zijn als de jonge dame geconcentreerd filmpjes aan het bekijken is

Succes verder

Je bent nu echt bezig als een techneut die alles snapt.
Voorheen was de vooruitgang ook aan dergelijke mannetjes voorbehouden, maar sorry om te zeggen: die tijd is al even voorbij.
De bedoeling is dat IEDEREEN er gebruik van kan maken en JA, dan moet het wat eenvoudiger worden. Voor "die mannetjes" zelfs te simpel.

Je kunt dat natuurlijk blijven ontkennen, maar ik betwijfel of je daar iets mee op schiet.

Zolang het zo moeilijk blijft schiet men tekort tov de zo gewaardeerde (betalende) klanten.

Ik ken van het hele systeem maar een klein beetje, maar wil graag bellen/mailen/internetten zonder me druk te hoeven maken over dingen waar jij je verschrikkelijk druk over maakt.
Mij gaat het om centjes, die ik helaas maar 1 keer mag besteden.
__________________
Willem.
  #8  
Oud 05-06-12, 18:11
clem clem is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook al meegemaakt dat mijn toestel op 3g staat zonder dat ik deze heb aangezet, dus niet ontkennen zou ik zeggen.
clem
  #9  
Oud 05-06-12, 18:46
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hogeland Bekijk bericht
Wie weet of er een manier of APP bestaat die een seintje geeft als je iPhone (3GS) overschakelt van Wi-Fi naar 3G?
Zoek in Cydia naar Wi-Ficontrol.Helaas niet voor ios5 en hoger
  #10  
Oud 05-06-12, 18:52
robijnv robijnv is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 298
Standaard

Of download Signal Alert, een app die je waarschuwt als je verbinding wegvalt (?)

App Store - 'Signal Alert'
  #11  
Oud 05-06-12, 19:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Onvoorstelbaar; u ogen zijn toch meer dan groot genoeg om dat te zien als je Wi-Fi bv opeens naar 3G ofzo is gegaan?
  #12  
Oud 06-06-12, 01:51
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Hogeland heeft gelijk. Ik had het pas in het buitenland. Ik zat op Wi-Fi omdat dat gratis was in het hotel. Opeens leek het Wi-Fi icoontje ietsje anders te zijn, maar het leek ook weer op Wi-Fi. Later op mijn rekening zag ik dat er toch drie euro internet afgeschreven was. Dat buitenlandse net, had een icoontje dat erg veel op het Wi-Fiicoon leek en je gaat toch niet de hele tijd naar dat wisselen van die iconen zitten kijken?
  #13  
Oud 06-06-12, 02:48
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

De app van Signal Alert lijkt inderdaad te zijn wat TS zoekt!

Helaas is het wel een app in de App Store en kan het onmogelijk standaard aan staan zoals een Cydia tweak dat kan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Onvoorstelbaar; u ogen zijn toch meer dan groot genoeg om dat te zien als je Wi-Fi bv opeens naar 3G ofzo is gegaan?
Wij letten daar op, wij zijn ons er bewust van. Dat is niet zo met iedereen, veel mensen zullen alle onzin dat links/rechts van de tijd staat negeren omdat ze het niet snappen of klein of ingewikkeld vinden. Bovendien is het niet zichtbaar als je full screen bezig bent (film, app, enz.).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
automatisch update ipad2 uitzetten? rikkie123 iPad algemeen 2 08-03-12 12:23
Automatisch aanvullen van apps uitzetten? justrememberme13 iPhone Apps 4 10-03-11 14:03
Overschakelen naar het duitse netwerk Rene K. iPhone algemeen 2 07-06-10 19:37
overschakelen Wi-Fi naar gsm / 3g netwerk gezelligkletsen Odido (T-Mobile) 3 08-08-09 11:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.