iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone oorspeaker werkt niet naar behoren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/119868-iphone-oorspeaker-werkt-niet-naar-behoren.html)

RJD1986 07-06-12 17:03

iPhone oorspeaker werkt niet naar behoren
 
Ik zit met het volgende probleem:

Als ik gebeld word op mijn iPhone 4 kan ik de andere kant niet verstaan en de andere kant kan mij niet verstaan. Bij het aanzetten van de speaker geldt hetzelfde. Wat opvalt is dat als ik bel of gebeld word, de iPhone direct op luidspreker staat.

Ik heb het volgende gedaan om de oorspeaker te testen:

- in dictafoon 'app' spraak opgenomen. Het geluid is zowel via de luidspreker als de oorspeaker terug te luisteren.
- tijdens het bellen is er geen kiestoon te horen
- er zit geen plastic meer op de telefoon
- bij het afspelen van muziek doet de luidspreker het gewoon

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- telefoon uit elkaar gehaald en alle connectoren weer goed aangedrukt
- een aantal keer een koptelefoon aangesloten(minimaal 5 keer)
- de telefoon als nieuw ingesteld(nieuwe software)

De oorspeaker en luidspreker werken dus nog wel, maar op één of andere manier niet als ik bel of gebeld word. Het lijkt een softwarematig probleem te zijn, maar aangezien ik de nieuwste software erop heb staan zou je zeggen dat dit opgelost is.

Mijn vraag is dan ook of men hier nog suggesties heeft. Er zijn hier vast mensen die er veeeeeeeeeeeeel meer verstand van hebben dan ik!

Werner1963 07-06-12 18:07

Heb je de mogelijkheid om een andere SIM-kaart te gebruiken eventueel van een andere provider?

RJD1986 11-06-12 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 800831)
Heb je de mogelijkheid om een andere SIM-kaart te gebruiken eventueel van een andere provider?

Ook met een SIM-kaart van een andere provider vertoont hij dezelfde symptomen.

Vreemd probleem nog steeds :P, aangezien de luidspreken en oorspeaker wel werken.

RJD1986 16-06-12 04:40

Zijn er toevallig nog meer dingen die ik uit kan proberen?

Werner1963 17-06-12 01:05

The first thing to try is a hard reset on the device. Remove the SIM card, use the bent end of a paper clip or something like that to pop open the little tray that the SIM is in.
Then, hold down the sleep/wake button at the top of the phone AND the Home Key. Hold both of them down at the same time for at LEAST 20 seconds or until the phone resets When you see the silver Apple logo, release the buttons and imedietly plug the iphone into either your wall charger or the USB cable connected to your computer (to provide a power source.) It can take a couple of minutes for it too boot backup

dungeon 17-06-12 10:44

Kan best zo zijn dat je sensor cabfe niet goed meer is

RJD1986 18-06-12 23:12

Wanneer ik opneem en de telefoon dichtbij mijn oor hou, dan schiet het scherm inderdaad niet op zwart. Echter, als ik met de dictafoon spraak opneem en het daar beluister via de oorspeaker dan schiet het scherm wel op zwart. Alle problemen doen zich dus alleen maar voor bij bellen of gebeld worden.

Het wordt steeds vreemder :P.

Misschien gewoon naar de Apple store gaan en een afspraak met de Genius maken. Die zou mij dan misschien een aanbieding doen van €149,- voor een nieuw/refurbished exemplaar. In andere threads zijn er mensen met deze aanbieding. Deze iPhone is toch gratis verkregen. Een nieuwe/refurbished iPhone 4 voor €149,- zou dan niet eens zo gek zijn!

Werner1963 18-06-12 23:17

Heb je de instructies in het Engels al geprobeert?
Of Begrijp je de tekst niet?

RJD1986 18-06-12 23:51

Sorry, my bad!

Vergeten te vermelden dat ook een Hard Reset niet heeft geholpen.

p.s. met mijn Engels is niets mis, dus de tekst vormt geen probleem ;)

Rhan 19-06-12 00:41

Dit is omdat je niet apple oordopjes gebruikt, had hetzelfde bij me iPhone 4. Koop apple oordopjes en gebruik die alleen, dan zal het weer werken.

RJD1986 19-06-12 01:14

Apple oordopjes minimaal vijf keer aangesloten en wederom geen succes.

Rhan 19-06-12 01:29

Vraag me niet waarom. Maar je moet ze een tijdje gebruiken. Daardoor werkte het bij mij weer.

Werner1963 19-06-12 23:56

Kijk ook eens bij instellingen -> algemeen -> toegankelijkheid -> inkomend gesprek.

Dit zou op standaard moeten staan.
Mocht het reeds op standaard staan neem dan eens een andere opties en zet dit terug op standaard.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.