iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Abonnement Simpel afgesloten. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/119885-abonnement-simpel-afgesloten.html)

flashingst 07-06-12 19:48

Abonnement Simpel afgesloten.
 
Hey,

Ik heb zojuist een abonnement afgesloten bij Simpel (24 maanden), met 100 belminuten en 50MB internetbundel. In totaal betaal ik hier €5,00 per maand voor. Nu heb ik twee vragen:

Hoe stel ik de iPhone in voor het internetgebruik van Simpel (netwerkinstellingen?)

en

Hoe zorg ik ervoor dat ik absoluut NIET over mijn internetbundel heenga, is dit te limieteren of is het verbruik bij te houden?

Hoor het graag, alvast bedankt!

gr

wbi007 07-06-12 20:10

50 mb is wel wat weinig. heb een 2gig bundel en kom maar net maandelijks toe.

flashingst 07-06-12 20:15

Het punt is dat ik ENKEL whatsapp gebruik buiten het bereik van Wi-Fi.

Guest-20180925190238 07-06-12 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 800873)

Hoe zorg ik ervoor dat ik absoluut NIET over mijn internetbundel heenga, is dit te limieteren of is het verbruik bij te houden?

50 MB is zo goed als niets :eek: Dat is dan 1,67 MB/dag. Dat heb alleen al nodig om de 3G verbidning in stand te houden. Hest beste is dat je mobiele data helemaal uitzet als je het niet nodig hebt :)

flashingst 07-06-12 20:24

Ik gebruik dus ook geen 3G, enkel gewoon mobiel data om mijn berichtjes binnen te halen, meer niet.

Guest-20180925190238 07-06-12 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 800888)
Ik gebruik dus ook geen 3G, enkel gewoon mobiel data om mijn berichtjes binnen te halen, meer niet.

Welke mobile data gebruik jij dan gewoon? GPRS? Dat maakt voor het data volume weinig uit, het is alleen veeeeeeeeeeeeel trager.

Succes verder :)

flashingst 07-06-12 20:29

Ik heb wel eens een prepaid blox van Vodafone gehad op m'n iPhone, had 500MB en had niet eens 15MB gebruikt (niet overdreven). Maar hoe kan ik het internetgebruik bijhouden? Of is er een app van simpel die dat kan ofzo?

UPDATE: Heb de app Bundels gespot in de App Store, houdt dit ook het gebruik van internet MB bij?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 juni 2012 om 20:39 ----------

Klopt het dat ik het Mobiele Data Gebruik kan bijhouden via Instellingen --> Algemeen --> Gebruik --> Gebruik mobiele netwerk.

Daar staat nu 0 bytes.

Wat ook wel belangrijk is om te weten is dat 3G nooit aan zal staan en dat ik thuis en op mijn opleiding altijd Wi-Fi verbinding heb....

ballegooier 08-06-12 08:01

^ Wat voor jou en iedereen belangrijk is om te weten, is dat 3G uitzetten GEEN invloed heeft op de hoeveelheid data die je verstookt!
Het is een misverstand om te denken: ik zet 3G uit als ik geen internet wil. De data gaat dan vrolijk verder via gprs, zoals Timosha al aangaf.

Er zijn diverse apps die je data gebruik bij kunnen houden, zoals bijv de app KPN MB meter (maakt niet uit welke provider je hebt) Gebruik even de zoekfunctie en je zult zien dat er keuze zat is als het goed is.

En je zilt het hard nodig hebben, want 50MB per maand is er weinig. Daar zit ook het verdienmodel van providers als simpel in: de kans is groot dat de consument toch regelmatig over de bundel gaat en dan ga je dik betalen. Dus succes met data management.

remundo7000 08-06-12 08:12

Ooit had ik een prepaidkaart in een iPhone 2G. Met alleen GPRS was het prepaidtegoed van 10€ in een paar uur weg. Wat ik toen niet wist, en sindsdien wel: de iPhone zoekt de hele tijd contact met het netwerk. 50 MB is zo ontzettend weinig, dat je beter data uit kan zetten (dat kan gelukkig sinds iOS 4) en alleen in noodgevallen gebruiken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:23.