iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bijlagen e-mail gaan niet open (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/120496-bijlagen-e-mail-gaan-niet-open.html)

Dirgni 17-06-12 17:02

Bijlagen e-mail gaan niet open
 
Het gebeurt steeds vaker dat documenten die aan een e-mailbericht zijn toegevoegd, zich niet laten openen. Sommige wel, zoals ik van het begin af aan gewend was, sommige niet, zelfs verschillende documenten in hetzelfde bericht van dezelfde afzender. Ze gaan of niet open door een 'onbekende fout' of ik krijg onbegrijpelijke tekens. Zowel in pages, als in quickoffice en Dropbox.
Tja, zo is de iPad (1) natuurlijk volstrekt niet bruikbaar voor zakelijke doeleinden.
Iemand een idee?

Guest-20180925190238 17-06-12 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirgni (Bericht 803105)
Tja, zo is de iPad (1) natuurlijk volstrekt niet bruikbaar voor zakelijke doeleinden.
Iemand een idee?

Welke bijlagen in welk formaat kan je dan niet openen?

Dirgni 17-06-12 23:22

Het zijn doc- en docx-bestanden.

Guest-20180925190238 17-06-12 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirgni (Bericht 803184)
Het zijn doc- en docx-bestanden.

Die documenten worden bij mij op een iPad 1 en 3 zonder minste problemen geopend in Mail. En dan kan ik een aantal apps kiezen om ze te bewerken waaronder Pages.

Dirgni 17-06-12 23:46

Ja, bij mij ook ... tot voor kort. Pages, quickoffice, Dropbox, etc. Maar nu dus niet meer.
Vandaar mijn vraag of iemand daar een verklaring en bij voorkeur een oplossing voor heeft.

Guest-20180925190238 18-06-12 09:49

Als er een jailbreak zou toegepast zijn op jouw iPad 1 zou ik mij daar iets kunnen bij voorstellen, maar dat is niet het geval. Bij mij werkt het dus perfect op een iPad 1 (met jailbreak) en zelfs op een iPad 3 met een krakkemikkige iOS 6 beta.

Ik kan niets anders verzinnen dan eerst eens alle apps die nog in de achtergrond draaien af te sluiten en dan een harde reset te doen.

Ga ook eens kijken in Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data of daar geen LowMemory foutberichten staan. Jij gebruikt OS X zie ik, als je die iPad met iTunes synchroniseert kan je die foutberichten ook in de OS X Console terugvinden. Kijk daar ook eens.

Een volledig herstel van de iPad met iTunes gaat weinig oplossen denk ik omdat je op een iPad zonder jailbreak heel weinig kunt verknoeien dat zulke problemen kan veroorzaken.

Dirgni 18-06-12 10:13

Enorm bedankt voor de tip(s) Timosha. Ik ga het proberen.

Dirgni 19-06-12 17:02

Het ziet ernaar uit dat de harde reset het probleem heeft opgelost. Nogmaals dank!

FAZ 20-06-12 15:55

Ik had dit afgelopen week ook met een PDF-bestand. Kon hem niet openen, maar wel allemaal aparte tekentjes. Ik heb het berichtje maar weggegooid.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.