iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gezeik met verzekering... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/120530-gezeik-verzekering.html)

t!mmy 18-06-12 13:36

Gezeik met verzekering...
 
Hallo allen,

Ik zit met het volgende. Mijn iPhone 4 is verzekerd via PRO assist.
Nu heb ik het toestel opgestuurd omdat de homebutton niet goed reageerde. Dit hebben ze laten repareren. Maar toen ik hem terug kreeg zag ik boven de dock connector in het glas dat er scherfjes uit waren en een witte plek links van de homebutton.

Toestel niet geaccepteerd en terug gestuurd. Paar week geen reactie tot ik belde. Zij dekken dit niet omdat ze het gebruikerssporen noemen. Terwijl ze het zelf hebben aangebracht...

tweede, ik moet 40,- eigen risico betalen terwijl de dame aan de lijn 30,- zei...

derde, ik bleek dus twee verzekeringen te hebben. Destijds is mij nadrukkelijk verteld dat ik mijn verzekering niet moest stopzetten maar dat het werd gemuteerd. Ja, ik heb een handtekening gezet maar ging er vanuit dat dit protocol was. Had het de winkelmedewerker ook aangegeven. Aan de bel getrokken en kreeg de reactie dat ik het geld niet terug krijg...
Weer om reactie gevraagd maar zij reageren niet...


Wat moet ik hier mee aan?!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 juni 2012 om 12:38 ----------

Ook mooi dat ze me aangeven dat die tweede verzekering voor een iphone 3GS is. Dit terwijl ik NOOIT dit model heb gehad...

scoop1 18-06-12 16:38

heb je inboedelverzekering/Rechtbijstandverzekering ?!

Je kunt proberen reparatie kosten en eigen risico bij hun in te dienen. Kijk wat het oplevert!

t!mmy 20-06-12 12:29

Hm, ja, voor de toekomst. Maar weet iemand of ze dit kunnen maken? (als in doen). Dit is toch niet hoe je zaken doet?

MathieuG 20-06-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 803336)
heb je inboedelverzekering? tegenwoordig, vooral ditzo, vergoeden ook reperatie aan mobiele apparaten.. Deze behoren tot je inboedel.

Je kunt de reperatie kosten en eigenrisico bij hun indienen. Kijk wat het oplevert!

Dit is onzin. Alleen reparatiekosten zullen worden vergoed als het toestel is beschadigd door een gedekt evenement op de polis. Niet als een homebutton het ineens niet meer doet. Het is een inboedelverzekering geen garantiepolis. Daarvoor heb je juist een verzekering bij de gsm afgesloten.

Je moet niet van zulke onzin op het forum zetten als je geen verstand van zulke zaken hebt.

scoop1 21-06-12 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuG (Bericht 803875)
Dit is onzin. Alleen reparatiekosten zullen worden vergoed als het toestel is beschadigd door een gedekt evenement op de polis. Niet als een homebutton het ineens niet meer doet. Het is een inboedelverzekering geen garantiepolis. Daarvoor heb je juist een verzekering bij de gsm afgesloten.

Je moet niet van zulke onzin op het forum zetten als je geen verstand van zulke zaken hebt.

oh Sorry HOOR...

MathieuG 21-06-12 09:40

Dat vind ik erg fijn voor je. Serieus maar je zet er niet bij waardoor je telefoons hersteld moesten worden. Een eigen gebrek in het toestel bijvoorbeeld is NOOIT verzekerd op de inboedelverzekering. Maar als je bijv. waterschade hebt doordat ie mee is uitgewassen heb je kans dat je bij je inboedelverzekering dekking hebt. Dan zullen ze idd kijken of reparatie mogelijk is en deze kosten betalen. Dat is immers goedkoper dan een nieuw toestel. Maar waar dit draadje mee begon was een defect aan de homeknop. Dit zal dus echt niet op kosten van de inboedelverzekering betaald gaan worden.

scoop1 21-06-12 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door t!mmy (Bericht 803836)
Hm, ja, voor de toekomst. Maar weet iemand of ze dit kunnen maken? (als in doen). Dit is toch niet hoe je zaken doet?

Eigenlijk moet het toch ergens opgenomen zijn dat indien pro assist reparatie uitvoert aan je telefoon en er ontstaat Schade tijdens deze reparatie dat hier iets aangedaan kan worden?!

Ik zou de rechtbijstand verzekeraar inschakelen, als eerste.....

Blijft wel moeilyk, want hoe bewijs je dat de telefoon daadwerkelijk geen schade had voordat je hem opstuurde...
In zulke gevallen, moet je gewoon foto's en Filmpje maken van de telefoon voordat je hem opstuurt, in geval van zulke problemen...

Vervelend voor je man!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juni 2012 om 09:37 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuG (Bericht 804040)
Dat vind ik erg fijn voor je. Serieus maar je zet er niet bij waardoor je telefoons hersteld moesten worden. Een eigen gebrek in het toestel bijvoorbeeld is NOOIT verzekerd op de inboedelverzekering. Maar als je bijv. waterschade hebt doordat ie mee is uitgewassen heb je kans dat je bij je inboedelverzekering dekking hebt. Dan zullen ze idd kijken of reparatie mogelijk is en deze kosten betalen. Dat is immers goedkoper dan een nieuw toestel. Maar waar dit draadje mee begon was een defect aan de homeknop. Dit zal dus echt niet op kosten van de inboedelverzekering betaald gaan worden.


Het draadje gaat niet om de Homeknop, maar om de Slechte Reparatie hiervan... En hoe los je dit op?!

Ik vind dat Pro Assist echt Aansprakelijk gesteld moet worden!
Zo grooot bedrijf, zo slechte service kan toch niet!!!

MathieuG 21-06-12 19:18

Je bent er toch mee naar Pro Assist gegaan ivm een defect aan de Homeknop?! Maar goed. Als jij PA aansprakelijk stellen moet JIJ kunnen bewijzen dat zij die beschadiging hebben veroorzaakt. Niet andersom. Heb je dit niet vastgelegd dan denk ik dat het bij voorbaat kansloze actie is. Zoals eerder gezegd. Leg het eens voor bij je rechtsbijstandsverzekering. Heb je die niet dan kun je vaak nog telefonisch advies krijgen. Bijv. Bij DAS. 0206518888. Succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.