iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   data verbruik facebook (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/120631-data-verbruik-facebook.html)

siwa 19-06-12 21:06

data verbruik facebook
 
ik heb een vraagje is het normaal dat als je op facebook een pagina bekijkt en 1 pagina laad van een vriend bijvoorbeeld dat het gelijk met de iphone 4s een kleine 2mb verbruikt word??

of heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien??

wbi007 19-06-12 21:25

heb ik ook, echt belachelijk. liever de mobiele pagina via safari

siwa 19-06-12 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wbi007 (Bericht 803692)
heb ik ook, echt belachelijk. liever de mobiele pagina via safari

kan dat niet anders dan? het slaat echt nergens op had hier voor een nokia en daar kwam ik nooit over de 50mb in de maand met facebook en whats app.
de normale pagina van facebook via safari scheelt bij mijn ook niet... ik snap er niks van???

als het niet anders kan vind ik het een slechte service van apple....

XIII 19-06-12 22:00

Waarom geef je Apple de schuld?

Dat lijkt mij eerder aan FaceBook of de 3-rd party developer van een externe App te liggen...

siwa 19-06-12 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 803708)
Waarom geef je Apple de schuld?

Dat lijkt mij eerder aan FaceBook of de 3-rd party developer van een externe App te liggen...

nou na mijn idee licht het aan apple omdat ik het eerst met mijn nokia niet had dezelfde standaard facebook app...

weet jij dan misschien wat er verkeerd gaat of wat er aan staat ???

Guest-20180925190238 19-06-12 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siwa (Bericht 803718)
nou na mijn idee licht het aan apple omdat ik het eerst met mijn nokia niet had dezelfde standaard facebook app...

Aan het licht ligt het zeker niet :rolleyes: Draait die Nokia Symbian app dan op een iPhone met iOS :rolleyes:

siwa 19-06-12 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 803720)
Aan het licht ligt het zeker niet :rolleyes: Draait die Nokia Symbian app dan op een iPhone met iOS :rolleyes:

naja dus ik moet er maar genoegen mee nemen dat mijn iphone facebook app meer verbruikt?

ballegooier 19-06-12 23:55

Je hebt waarschijnlijk een andere app of dienst in gebruik die zoveel data vreet. Installeer eerst maar eens een app die je dataverbruik per applicatie / service (mail? Photostream?) bij kan houden. Niet zomaar wat roepen, eerst onderzoeken.

Of heb je dat al gedaan? Hoe weet je dat van de 2mb voor een Facebook pagina bijvoorbeeld? Hoe heb je dat gemeten?

siwa 19-06-12 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 803746)
Je hebt waarschijnlijk een andere app of dienst in gebruik die zoveel data vreet. Installeer eerst maar eens een app die je dataverbruik per applicatie / service (mail? Photostream?) bij kan houden. Niet zomaar wat roepen, eerst onderzoeken.

Of heb je dat al gedaan? Hoe weet je dat van de 2mb voor een Facebook pagina bijvoorbeeld? Hoe heb je dat gemeten?

via dataman en via data usage allebei gaven ze hetzelfde aan.... daardoor ben ik erachter gekomen ;)

en onavo extend gaf het ook aan die heb ik er ook nog eens een keer bij gedownload :)

ballegooier 20-06-12 00:00

O dan sorry in dit geval #PWND. Zat ik zelf zomaar wat te roepen :p

siwa 20-06-12 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 803750)
O dan sorry in dit geval. Zat ik zelf zomaar wat te roepen :p

juhp :P dit geval zat je er naast maakt niet uit ;)

maar ik merk wel dat het een kwaal bij iphone 4s is een maat en men neefje heeft een 4 en heeft er geen last van....

al men pushberichten heb ik uit gezet, icloud is verwijdert, alles staat uit dus facebook verbruikt dan na mijn beleving gewoon veel.

of kan je binnen facebook ook nog dingen aanpassen met het gebruik?

sonja77 19-08-12 18:13

Zou dit dan eveneens de reden zijn dat ik na mijn overstap van iPhone 3G naar de 4S ook enorm meer data verbruik en alleen meer facebook t.o.v. eerst, gewoon omdat het nu sneller gaat? Heb dezelfde apps (data manager, onavo) en kom er ook niet achter wat er verder aan instellingen anders staat.
Paar keer buitenshuis foto uploaden en wat pagina's bekijken en zit dan gerust tegen de 30 mb op een dag. Mocht iemand nieuwe suggesties hebben: graag!

bokito666 26-09-12 01:05

mijn facebook app gebruikt ook belachelijk veel data ik denk dat het aan mijn toestel ligt (4s), want vrienden van mij hebben precies hetzelfde toestel (zelfs op de zelfde dag gehaald als ik uit dezelfde filiaal) en zij hebben dit probleem niet. wat ik ga doen is een ander toestel nemen en kijken of ik dan hetzelfde probleem heb. Wat wel enigszins helpt is via een pc op je fb te kijken met welke apps je fb gelinkt is en die allemaal uitschakelen (deze apps zijn vaak van die domme spelletjes waar mensen je telkens voor uitnodigen)

jevamo 26-09-12 17:08

Fb app verbruikt idd veel data. Als je je data teller op 0 zet en enkel de fb app gebruikt, dan zit je zomaar aan de 75mb

Pikkelateur 27-09-12 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bokito666 (Bericht 825850)
mijn facebook app gebruikt ook belachelijk veel data ik denk dat het aan mijn toestel ligt (4s), want vrienden van mij hebben precies hetzelfde toestel (zelfs op de zelfde dag gehaald als ik uit dezelfde filiaal) en zij hebben dit probleem niet. wat ik ga doen is een ander toestel nemen en kijken of ik dan hetzelfde probleem heb. Wat wel enigszins helpt is via een pc op je fb te kijken met welke apps je fb gelinkt is en die allemaal uitschakelen (deze apps zijn vaak van die domme spelletjes waar mensen je telkens voor uitnodigen)

Als je gelijktijdig het toestel hebt gehaald als je vrienden en die hebben het probleem niet, dan ligt het toch niet aan je toestel? :confused: In je uitleg sluit je zelf het probleem al uit dat het aan je toestel ligt...

bokito666 27-09-12 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur (Bericht 826914)
Als je gelijktijdig het toestel hebt gehaald als je vrienden en die hebben het probleem niet, dan ligt het toch niet aan je toestel? :confused: In je uitleg sluit je zelf het probleem al uit dat het aan je toestel ligt...

Als wij allemaal tegelijk een toestel hebben gehaald en alleen op mijn toestel verbruikt facebook heel veel data en als ik via het toestel van een vriend op mn fb ga en op zijn toestel verbruikt fb niet zo veel data dan ligt het toch wel aan mijn toestel. Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest in mn uitleg :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.