iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vraag m.b.t. locatievoorzieningen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/120645-vraag-m-b-t-locatievoorzieningen.html)

Yannick567 19-06-12 23:30

Vraag m.b.t. locatievoorzieningen
 
Hallo,

Ik heb een vraag mbt de locatievoorzieningen van mijn iPhone 4.

Sinds een dag of 3/4 staan mijn locatievoorzieningen continu aan; dwz ook als er geen apps open staan en mijn iphone gelocked is. Als ik hem niet gebruik staan deze aan. Normaliter zou het zo moeten zijn dat als ik een app gebruik, en waar dan uiteraard locatiegegevens bij gebruikt worden, in mijn geval voor social media apps, foursquare en de camera/kaarten/kompas, er boven zo'n icoontje moet verschijnen. Na gebruik zou deze moeten verdwijnen. Dit deed hij eerst, nu niet. Het icoon gaat pas weg als ik de locatievoorzieningen in zijn geheel uitschakel. Ik heb mijn iPhone al meerdere malen opnieuw opgestart en gereset, mag niet baten. Als ik de locatievoorzieningen van de apps die dat gebruiken uitzet blijft hij ook aanstaan.

Heeft een van jullie hier misschien meer koek van gegeten? Hoe krijg ik hem weer 'werkend' zoals hij eerst was?

Groeten,
Yannick

robijnv 20-06-12 10:26

Staat er bij locatievoorzieningen geen app waar een blauw locatie icoon achterstaat?

Yannick567 20-06-12 10:39

Nee, het icoon naast mijn batterijstatus is continu paars. De apps die zo'n locatieicoon gebruiken in instellingen zijn grijs gekleurd.

Werner1963 20-06-12 11:10

Bepaalde apps hebben mogelijk een fout in de app waardoor de locatiepijl altijd blijft. Je kan dit opzoeken door de locatievoorziening uit te schakelen meestal bij de recent geinstalleerde apps.

Yannick567 20-06-12 11:14

Ik heb op alle apps locatievoorzieningen uitgezet, inclusief op Zoek mijn iPhone. Alleen de tag van locatievoorzieningen zelf staat nog aan; nu blijft het icoon nog steeds zichtbaar. Verder heb ik geen recente app gedownload die locatievoorzieningen gebruikt, nogmaals resetten met locatievoorzieningen uit helpt niet, hij blijft aanstaan :confused:

MathieuG 20-06-12 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick567 (Bericht 803832)
Ik heb op alle apps locatievoorzieningen uitgezet, inclusief op Zoek mijn iPhone. Alleen de tag van locatievoorzieningen zelf staat nog aan; nu blijft het icoon nog steeds zichtbaar. Verder heb ik geen recente app gedownload die locatievoorzieningen gebruikt, nogmaals resetten met locatievoorzieningen uit helpt niet, hij blijft aanstaan :confused:

Heb je toevallig Layar op je iphone staan en recentelijk gebruikt? Dat was namelijk bij mij de oorzaak. Opgelost door appje te verwijderen en opnieuw te installeren.

Yannick567 20-06-12 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuG (Bericht 803879)
Heb je toevallig Layar op je iphone staan en recentelijk gebruikt? Dat was namelijk bij mij de oorzaak. Opgelost door appje te verwijderen en opnieuw te installeren.

Een vriend van me vroeg dat ook, dit is ook niet het geval. De enige apps in mijn 'locatievoorzieningen overzicht' met een donkergrijs icoontje zijn camera, FB, foursquare en Twitter. Daarnaast staan de foto-, kaarten-, en kompas app aan met locatievoorzieningen.
Ik heb recentelijk geen app gedownload die om locatievoorzieningen vraagt, dus dat is een beetje de clue.. ik weet echt niet waar het vandaan komt. Het vreet ook aardig aan de batterij.

Werner1963 20-06-12 14:20

Instellingen > locatievoorziening > systeem > statusbalksymbool UIT

Scroll telkens naar beneden

Yannick567 20-06-12 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 803882)
Instellingen > locatievoorziening > systeem > statusbalksymbool UIT

Scroll telkens naar beneden

Hulde, opgelost. Dankjewel!

rgubbels 22-08-12 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick567 (Bericht 803883)
Hulde, opgelost. Dankjewel!

Uitzetten van het statusbalksymbool is gelijk aan je kop in het zand steken! De locatievoorzieningen worden nog altijd continu aangesproken, alleen je weet het niet meer...

Bij mij bleek in hetzelfde scherm, 'locatievoorzieningen' - 'systeem', de applicatie 'Tijdzone instellen' aan te staan en deze zorgde ervoor dat de locatievoorzieningen continu aanstond in m'n statusbalk. Na uitzetten was het over! Nu hopen dat de accu niet meer in 4 uur (!) van 100% naar 30% terugloopt ZONDER enig gebruik van het toestel... :-(

jevamo 22-08-12 22:46

Werner1963 heeft het idd bij het rechte eind. Die systeem instellingen daarin zijn echt het euvel. Nu heb je nig geluk dat ie het symbool weergeeft. Vaak staat ie daar op uit. Ga dan maar eens zoeken waar je batt drain vandaan komt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.