//

iPhone crash-> hoe herstellen zonder gegevens te verliezen?

iPhone crash-> hoe herstellen zonder gegevens te verliezen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) HELP! Weet er iemand hoe je veilig je gegevens kunt backuppen bij een crash (1.1.3/BL.4.6) zonder alles te verliezen? Ik krijg enkel een Apple logo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-04-08, 00:19
Flyerbunch's schermafbeelding
Flyerbunch Flyerbunch is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard iPhone crash-> hoe herstellen zonder gegevens te verliezen?

HELP! Weet er iemand hoe je veilig je gegevens kunt backuppen bij een crash (1.1.3/BL.4.6) zonder alles te verliezen?

Ik krijg enkel een Apple logo op het scherm! Zou graag m'n gegevens backuppen voordat ik deze herstel en kan momenteel syncen via itunes, maar m'n notities, sms, youtube-, safari -bladwijzers, etc kan ik niet backuppen! Itunes zou zogenaamd sms en notities ook synchroniseren?

Heb de posts/forums er al op nagelezen en verschillende progs geprobeerd. iPhonepcsuite lukt niet -> ziphone unlocked, kan niet bij installer. Safi en Winscp gaan via Wi-Fi (kan niet in menu). Niks dus via XP, misschien met mac?

Zou ik ZiPhone proberen en hopen dat alles goed gaat of laat ik iTunes herstellen (manueel 1.1.3 aanklikken)?

Thanks
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-04-08, 00:31
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Tsjonge! 4 keer een nieuw topic geopend met dezelfde vraag. Je hebt een record gebroken.

https://forum.iculture.nl/f28/i...verliezen.html

https://forum.iculture.nl/f14/i...one-crash.html

https://forum.iculture.nl/f8/ap...verliezen.html

https://forum.iculture.nl/f8/ap...verliezen.html

Laatst gewijzigd door Fresh; 29-04-08 om 01:00.
  #3  
Oud 29-04-08, 09:03
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Even om het voor jou makkelijker te maken,



Ik heb speciaal een handleiding voor je gemaakt hoe je de zoekfunctie kunt vinden. Hier even rond zoeken en de wiki bekijken.

En ach 4 keer hetzelfde vragen is wat overdreven Maar ja dat zei Fresh al...
__________________
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked
  #4  
Oud 29-04-08, 23:46
Flyerbunch's schermafbeelding
Flyerbunch Flyerbunch is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard Begrip?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 Bekijk bericht
Even om het voor jou makkelijker te maken,



Ik heb speciaal een handleiding voor je gemaakt hoe je de zoekfunctie kunt vinden. Hier even rond zoeken en de wiki bekijken.

En ach 4 keer hetzelfde vragen is wat overdreven Maar ja dat zei Fresh al...
-----------------------------------------------------------------------

Man, man.. wat een reacties.. 'n beetje begrip? No offense, maar ben niet lomp ofzo, dus hier word ik dus ook niet veel wijzer van.

Ik had eerst een nieuwe topic (windows applicaties -> excuus, had ze beter direct bij modding/niet modding geplaatst - Fresh) geopend, 2 dagen wachten, geen reactie. Ik had gehoopt op hulp, maar niks.. Kan dat ding niet missen en 't is dus wel degelijk dringend. Vandaar 4 posts, waarop nog geen enkele zinnige respons of oplossing. Begrijpe wie het begrijpe kan!?

Ik heb (idd via zoeken - PauluS87) ook verschillende forums (niet alleen iphoneclub) afgezocht naar een oplossing, maar zoals ik al in mijn post zei: No Winscp (heb wel openSSH)-> alles gaat via Wi-Fi -> geraak niet in m'n iphone en iphonepcsuite vereist een ziphone fix waarvoor ik ook in de iphone moet geraken. Voordien herstelde ik deze gewoon, maar nu bevat ze redelijk belangrijke gegevens.

Ik zie geen oplossingen voor zowel mac als pc gebruikers, dus als iemand iets zinnigs te zeggen heeft??? Graag..

Thanks

Laatst gewijzigd door Flyerbunch; 30-04-08 om 00:21.
  #5  
Oud 30-04-08, 10:37
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Als je het 'ding' niet kan missen zou ik hem gewoon opnieuw flashen en alles opnieuw installeren. Dan was je veel sneller klaar geweest dan hier zoveel te 'spammen' (no offense ).
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #6  
Oud 30-04-08, 10:51
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Andere topics heb ik gesloten. 4x hetzelfde is overbodig vind je niet ?
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #7  
Oud 30-04-08, 12:03
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

je kunt proberen de iPhone met iLiberty UIT de recovery mode te krijgen!
  #8  
Oud 01-05-08, 12:12
Flyerbunch's schermafbeelding
Flyerbunch Flyerbunch is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard

@Fresh

Thanks voor de reactie nog in een andere post op mijn noodkreet, maar heb Totalcommander al geprobeerd. Kan in de 'root' directory (die files zijn al veilig), maar niet in de 'mobile' directory. Zal iBrickr nog 's proberen, maar vrees dat deze direct z'n werk gaat doen en proberen te fixen met gegevensverlies tot gevolg. Thanks for the tip, I'l keep ya posted!

---------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Als je het 'ding' niet kan missen zou ik hem gewoon opnieuw flashen en alles opnieuw installeren. Dan was je veel sneller klaar geweest dan hier zoveel te 'spammen' (no offense ).
----------------------------------------------------------------------------------------------
FYI: ik kan de gegevens in de iPhone niet missen, niet het (on)ding zelf.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Andere topics heb ik gesloten. 4x hetzelfde is overbodig vind je niet ?
---------------------------------------------------------------------------------------------
Hi Arb, zoals men inderdaad opmerkte stond mijn post inderdaad er 4x (waarvoor excuses), maar helaas reageerde er toen nog niemand gepast op mijn noodkreet. Nu dus wel.. Sorry, but who can blame me?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
je kunt proberen de iPhone met iLiberty UIT de recovery mode te krijgen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vrees dat deze hetzelfde als iBrickr zal doen (net 'n stap te ver gaan) en tot gegevensverlies kan leiden, maar zal 't proberen. Thanks 4 the ,tip I'll keep posted!
  #9  
Oud 01-05-08, 12:24
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Als je dat doet met iLiberty, dan verwijderd/veranderd er niets hoor. Dit zou dus zonder gegevensverlies moeten gaan
  #10  
Oud 01-05-08, 18:20
Flyerbunch's schermafbeelding
Flyerbunch Flyerbunch is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Als je dat doet met iLiberty, dan verwijderd/veranderd er niets hoor. Dit zou dus zonder gegevensverlies moeten gaan
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Euhm.. ik dacht ff dat ik in de shit zat..

ff voor alle duidelijkheid, hij staat niet in 'recovey mode' want zie enkel het apple logo waarop deze blijft hangen. Nadat ik Iliberty probeerde kon ik de optie 'normal mode' niet aanklikken aangezien deze gewoon in 'normal mode' staat.

Enkel in ZiPhone ging dit wel en daar ging het bijna fout. Ik klikte op 'normal mode' hij ging in 'recovery mode' en het bekende iTunes logo met kabel verscheen. Opeens verkleurde het scherm enigzins blauw naarmate ZiPhone zei dat deze nu ok was!?

Even home button en powerknop (is enigste manier om deze uit te zetten) deed dit scherm verdwijnen. Na het aanzetten was ik toch ff blij om het logo terug te zien, maar ben nog steeds geen stap verder! Feit is wel dat hij nog steeds in 'normal mode' staat zodat ik wel misschien de gegevens kan bekijken via pc, maar nu alleen nog het juiste programmaatje..
  #11  
Oud 02-05-08, 22:41
Flyerbunch's schermafbeelding
Flyerbunch Flyerbunch is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard Stront aan de knikker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flyerbunch Bekijk bericht
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Euhm.. ik dacht ff dat ik in de shit zat..

ff voor alle duidelijkheid, hij staat niet in 'recovey mode' want zie enkel het apple logo waarop deze blijft hangen. Nadat ik Iliberty probeerde kon ik de optie 'normal mode' niet aanklikken aangezien deze gewoon in 'normal mode' staat.

Enkel in ZiPhone ging dit wel en daar ging het bijna fout. Ik klikte op 'normal mode' hij ging in 'recovery mode' en het bekende iTunes logo met kabel verscheen. Opeens verkleurde het scherm enigzins blauw naarmate ZiPhone zei dat deze nu ok was!?
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Even home button en powerknop (is enigste manier om deze uit te zetten) deed dit scherm verdwijnen. Na het aanzetten was ik toch ff blij om het logo terug te zien, maar ben nog steeds geen stap verder! Feit is wel dat hij nog steeds in 'normal mode' staat zodat ik wel misschien de gegevens kan bekijken via pc, maar nu alleen nog het juiste programmaatje..
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zit nu wel degelijk in de shit.. heb me laten aanpraten in een andere topic van iemand met hetzelfde probleem dat ibrickr hem eruit kon krijgen. Dus niet! Zit nu in 'dfu mode' en ben dus verplicht om te herstellen nu in iTunes volgens mij, tenzij iemand anders nog een ideetje heeft dat hij zelf al heeft uitgetest?
  #12  
Oud 04-05-08, 18:02
Flyerbunch's schermafbeelding
Flyerbunch Flyerbunch is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard

Ok, het hoeft niet meer.. Het duurde me allemaal te lang. Alvast bedankt voor de raad, maar omdat niemand met een juiste oplossing kwam heb ik deze dan toch gewoon terug gerestored in iTunes.

Ik heb al veel gelezen in de forums en blijkbaar schijnt niet iedereen het volgende te weten..

LET OP! Naast mijn contacten, foto, video, audio had ik ook gewoon opnieuw mijn SMSJES- + BEL-HISTORIE, NOTITIES, YOUTUBE, SAFARI-BLADWIJZERS en alle andere VOORKEUREN (KLOK, ROUTES, INSTELLINGEN, ETC.)!

Uiteraard werd deze kopie erop gezet van de laatste sync en ondertussen was ik al 'n maand verder bij de crash dus ben nog altijd 'n gedeelte kwijt, maar al bij al toch tevreden.

De boodschap: maak regelmatig 'n backup!!!
  #13  
Oud 05-05-08, 23:53
Eken Eken is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

En hoe heb je´t nu uiteindelijk opgelost?
Alvast bedankt!!
  #14  
Oud 09-12-15, 10:08
CocoAustin CocoAustin is offline
• iOS 3.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 1
Standaard

Ik dacht dat het niet mogelijk was, maar een snelle Google search liet me deze link zien: iPhone Data Recovery
  #15  
Oud 09-12-15, 10:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CocoAustin Bekijk bericht
Ik dacht dat het niet mogelijk was...
Na zeven (7) jaar eindelijk een oplossing.
  #16  
Oud 10-12-15, 11:30
jeanjeandejean jeanjeandejean is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 37
Standaard

STRIKE!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone gecrasht en zou graag willen herstellen. Hoe te herstellen zonder update? glenn_lauw iPhone algemeen 21 29-03-10 17:29
hoe herstellen zonder gegevens te verliezen? ->iPhone crash Flyerbunch Archief 4 30-04-08 10:50
iPhone crash-> hoe herstellen zonder gegevens te verliezen? Flyerbunch Archief 4 30-04-08 10:50
iPhone crash-> hoe herstellen zonder gegevens te verliezen? Flyerbunch Archief 1 30-04-08 10:49
HELP!!!!! Ipod Touch 8GB jailbreak - zonder Gegevens te verliezen!? Funnyplay Unlock [archief] 5 17-04-08 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:21.