iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Home Button (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/120794-home-button.html)

kastenbart 22-06-12 14:00

Home Button
 
Hallo!

Ik heb een gejailbreakte iPhone 4, en heb deze zeer regelmatig in een dock staan (wekker met iPhone dock). Ik heb zeer regelmatig last van het feit dat mn Homebutton niet meer werkt. Zodra ik de iPhone weer aansluit op een oplaadpunt (stekker of dock) lijkt het alsof de functie van de Homebutton weer reset en werkt hij weer...

Een hele onduidelijke uitleg, maar ik hoop dat er iemand is die hier ervaring heeft en/of mij kan helpen!

Ik hoor het graag...

Groeten,
Bart!

SG3i 22-06-12 18:35

Ik denk dat jij de weg kwijt bent op het forum? Post dit ff in het iPhone Algemeen forum..

kastenbart 22-06-12 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SG3i (Bericht 804479)
Ik denk dat jij de weg kwijt bent op het forum? Post dit ff in het iPhone Algemeen forum..

Het ik heb het idee dat het aan mn jailbreak ligt.. Het is niet hardwarematig namelijk!

luuk0909 23-06-12 13:56

Al geprobeerd je iPhone te herstellen met itunes?

kastenbart 23-06-12 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luuk0909 (Bericht 804629)
Al geprobeerd je iPhone te herstellen met itunes?

Nou ik had eigenlijk gehoopt dat er via hier iemand de oplossing kon geven voordat ik hem moet restoren...

Guest-20180925190238 23-06-12 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart (Bericht 804652)
Nou ik had eigenlijk gehoopt dat er via hier iemand de oplossing kon geven voordat ik hem moet restoren...

Als het toestel geen jailbreak heeft dan is herstellen nooit een oplossing, wel een leuke bezigheidstherapie. Zonder jailbreak is er niets wat je zo kan verknoeien dat een herstel noodzakelijk is.

Als het toestel wel een jailbreak heeft is herstellen meestal wel een oplossing. Er zijn zoveel tweaks die van alles en nog wat kunnen verknoeien dat een herstel meestal de enige oplossing is.

Met een jailbreak is het moeilijk zoniet bijna onmogelijk om een oplossing te adviseren. Er zijn zoveel combinaties van tweaks mogelijk dat je eigenlijk alleen maar kan raden en gissen, wat dan ook weer geen oplossing is, maar wel gezellig.

Succes verder :)

Yilmaz81 24-06-12 21:18

Probeer dit eens



How to Fix iPHONE 4 Home Button - YouTube

toontje55 26-06-12 08:50

Home button van de 4 is een heel bekend hardware probleem. Als je nog garantie hebt dan herstellen en aanbieden ter reparatie. Meestal wordt de telefoon omgeruild voor een nieuwe/refurbished exemplaar. Geen garantie dan accepteren dat ie niet altijd direct werkt, maar t wordt steeds erger kan ik je vertellen en anders ergens laten vervangen voor n paar 10-tjes. Adressen zat.

ElRonno 03-08-12 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart (Bericht 804411)
Ik heb zeer regelmatig last van het feit dat mn Homebutton niet meer werkt.

Dag Bart,

Ik heb me speciaal geregistreerd om je te antwoorden. Had het probleem ook, werd er helemaal gek van. Software updates, resetfuncties, alles geprobeerd. Hij deed het uiteindelijk helemaal niet meer en dat is lastig bedienen. Na lang Googlen toch de oplossing gevonden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart (Bericht 804411)
Zodra ik de iPhone weer aansluit op een oplaadpunt (stekker of dock) lijkt het alsof de functie van de Homebutton weer reset en werkt hij weer...

Inderdaad! Alleen is dat geen reset maar iets puur mechanisch. En dat is ook de truuk. Doe als volgt:
- Steek een docking/laad kabel onder in de iphone. Andere uiteinde hoeft niet aan de computer te zitten.
- Hou de iPhone zo dat je het display recht van voren ziet. Druk de stekker in de iPhone nu met enige kracht naar je toe. Richting de voorkant van de iPhone dus, niet verder de iPhone in. Niet aan de onderkant van de stekker duwen want dan gaat hij schuin en ga je wrikken met mogelijke schade aan de connector.
- Klaar.

Je drukt met behulp van de stekker als het ware de printplaat onder de homeknop iets verder naar voren. In het begin deed ik het steeds voorzichtig en had ik er elke keer zeker een paar dagen plezier van voor hij weer begon te haperen. Toen heb ik het eens wat harder geprobeerd (ja, met risico voor de aansluiting, maar het moest maar) en sindsdien al bijna een half jaar volledig klachtenvrij.

Laat weten of het op jouw toestel ook werkt!

robinfxrs 16-08-12 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ElRonno (Bericht 811915)
Dag Bart,

Ik heb me speciaal geregistreerd om je te antwoorden. Had het probleem ook, werd er helemaal gek van. Software updates, resetfuncties, alles geprobeerd. Hij deed het uiteindelijk helemaal niet meer en dat is lastig bedienen. Na lang Googlen toch de oplossing gevonden.



Inderdaad! Alleen is dat geen reset maar iets puur mechanisch. En dat is ook de truuk. Doe als volgt:
- Steek een docking/laad kabel onder in de iphone. Andere uiteinde hoeft niet aan de computer te zitten.
- Hou de iPhone zo dat je het display recht van voren ziet. Druk de stekker in de iPhone nu met enige kracht naar je toe. Richting de voorkant van de iPhone dus, niet verder de iPhone in. Niet aan de onderkant van de stekker duwen want dan gaat hij schuin en ga je wrikken met mogelijke schade aan de connector.
- Klaar.

Je drukt met behulp van de stekker als het ware de printplaat onder de homeknop iets verder naar voren. In het begin deed ik het steeds voorzichtig en had ik er elke keer zeker een paar dagen plezier van voor hij weer begon te haperen. Toen heb ik het eens wat harder geprobeerd (ja, met risico voor de aansluiting, maar het moest maar) en sindsdien al bijna een half jaar volledig klachtenvrij.

Laat weten of het op jouw toestel ook werkt!

Wat een goeie tip is dit, zeg! Ik werd er al helemaal gek van en wou 'm al openschroeven. Werkt perfect dit!

Pat3766 25-08-12 11:45

Ik had hetzelfde probleem. Was al bij de apple store geweest. Voor €149,00 kon ik een andere Iphone verkrijgen. Ik zat al te kijken bij reparatiebedrijven, maar dit lijkt nu in eerste instantie te werken. Hopen dat het blijft. Was wel wat eng om kracht te zetten op de connector!

Over een half jaar mag ik naar de Iphone 5 :-) hopelijk houdt ie dat vol!

Bedankt voor deze tip.

deleon 25-08-12 12:22

Vanwege de Home button 'issue', gebruik ik hem maar 1/3 e van de tijd om hem wat meer te ontzien :d, de arme knaap. 't Is misschien een beetje suffer vanwege een tikje extra, maar ik doe Home daarom vaak ook m.b.v. assistive touch. Ook handig voor geluid, harder en zachter, tel. op standby enz. :cool:

King1987 25-08-12 14:15

Ik zou vooral niet de oplossing met wrikken proberen. Je dock connector is een complex geheel, daar zitten alle vitale functies van je iPhone in: Opladen/syncen/microfoon/boxen/connector richting Wi-Fi en moederboard. Maak je die kapot ben je klaar. (nouja, je kan er een nieuwe dockconnector in zetten natuurlijk ^^)

Het probleem met de button komt door vuil wat via je homebutton binnen komt in je iPhone. Je zal je eigen verbazen hoeveel er door komt. Je kan hem eruit halen (kost je als je een beetje geoefend bent 20 minuten) maar dan moet alles inderdaad wel los. (scherm). Een nieuwe kost rond de 10 euro of je maakt hem schoon.

Leuk: Apple heeft het nooit erkent. Maar bij een 4S zit de button niet meer op je midplaat, maar in je scherm. Met een "tape-je" eronder.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.