//

SSH dat je batterij leeg zou trekken

SSH dat je batterij leeg zou trekken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik erger me de laatste tijd er een beetje aan dat iedereen meteen roept dat als de batterij snel leeg gaat, dat dat eraan ligt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-04-08, 12:24
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard SSH dat je batterij leeg zou trekken

Ik erger me de laatste tijd er een beetje aan dat iedereen meteen roept dat als de batterij snel leeg gaat, dat dat eraan ligt dat SSH aan is, en dat je dat maar eens zou moeten uitzetten. Ik heb eens een beetje wat uitgezocht, en het is gewoon niet waar!
In terminal als je daar het volgende in typt:
# ps -A
Krijg je een lijst te zien met alle actieve processen. Ookal staat SSH aan in bijv. Bossprefs, in deze lijst is SSH niet actief. Met andere woorden het draait níét in de achtergrond! SSH start pas zodra er een verbinding binnenkomt, en sluit zichzelf meteen weer af zodra de verbinding wordt gesloten.

Ik hoop dat niet iedereen maar klakkeloos roept dat SSH de batterij leeg trekt, want dat doet het dus absoluut niet. SSH is een van de meest geavanceerde processen welke nooit in de achtergrond draait mocht er geen verbinding zijn!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-04-08, 12:31
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Het was goed geweest dit topic in "chat" te plaatsen. En ten tweede dat SSH de batterij niet leeg trok zolang het niet gebruikt word, wisten de meesten al lang.... Wi-Fi, edge en Bluetooth zijn de echte waardeloze services die wel uitgeschakeld moeten worden zolang je ze niet gebruikt. Daarbij komt ook nog dat ik dit topic wat overbodig vind
__________________
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked
  #3  
Oud 29-04-08, 12:40
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Het is wel raadzaam om SSH uit te zetten zeker wanneer je op een openbare hotspot bent aangelogt. Omdat het root password niet te wijzigen is, staat je iPhone dus in princiepe ook "open" voor kwaad willende.
  #4  
Oud 29-04-08, 12:48
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Het is wel raadzaam om SSH uit te zetten zeker wanneer je op een openbare hotspot bent aangelogt. Omdat het root password niet te wijzigen is, staat je iPhone dus in princiepe ook "open" voor kwaad willende.
Dat klopt zeker weten, ikzelf heb ook gewoon SSH altijd uitstaan behalve wanneer ik met winscp ga inloggen Maar dat is inderdaad een goeie ControlSje, nooit aan gedacht
  #5  
Oud 29-04-08, 13:05
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Het is wel raadzaam om SSH uit te zetten zeker wanneer je op een openbare hotspot bent aangelogt. Omdat het root password niet te wijzigen is, staat je iPhone dus in princiepe ook "open" voor kwaad willende.
je kunt het paswoord wijzelen, door putty of terminal in je iphone

@ fab1man : zet je openSSH gewoon uit als je t niet gebruikt, door bossprefs of andere.
__________________
PM functie overhit. Gelieve alleen serieuze probleem gevallen via PM.
Going from iphone extreme mod to Motorola Photon Q 4G LTE with simcard mod and lots more.
  #6  
Oud 29-04-08, 13:15
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

@croiman: Wanneer het "BSD subsystem" geinstalleerd wordt, wordt met klem gezegt om het password niet te wijzigen. Ik neem aan dat deze waarschuwing niet voor niets is.
Of is er een update van het "BSD subsystem" waar het wel weer mogelijk is?
  #7  
Oud 29-04-08, 13:18
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Dat is voor het paswoord in je general settings boven screenlock, dit paswoord is voor een code op je iphone te zetten, zodat niemand je iphone kan gebruiken.
Bij bsdsubsystem 2.1 word ook nog afgeraden het te gebruiken, is een nadeel van je iphone te unlocken.

Dit is niet het paswoord voor SSH.
Het paswoord voor openSSH kun je veranderen.

Daarvoor zie hier : Het root-wachtwoord van de iPhone wijzigen » Nieuws » iPhoneclub.nl

Methode twee is het makkelijkste te gebruiken. kun je via putty doen of terminal in je iphone.

Laatst gewijzigd door croiman; 29-04-08 om 13:21.
  #8  
Oud 29-04-08, 13:33
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

De bedoeling van dit topic was ook niet zozeer de beveiliging die open staat mocht SSH aanstaan, maar SSH is niet actief, en de meesten weten dat juist niet!
  #9  
Oud 29-04-08, 13:34
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

voor je actieve processen te bekijken kun je ook Sysinfo installeren. is voor de noob makkelijker dan in terminal.
  #10  
Oud 29-04-08, 13:39
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Nou dit is duidelijk, dacht ik zo
  #11  
Oud 29-04-08, 14:04
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

@Croiman: Sorry mijn fout, ze waarschuwen om het commando "passwd" van BSD niet te gebruiken. Het password is echter wel te wijzigen m.b.v 1 van de 2 methodes beschreven in de link.

EDIT
Zie net dat de methoden voor versie 1.1.3 zijn, ik denk dat ze ook zouden moeten werken op 1.1.4. Maar zeker weten doe ik dat niet.

@Fab1Man: Ik denk inderdaad dat er een hoop iPhone bezitters dit niet wisten, maar aangezien waarschijnlijk 99.99% van de iPhones niet een gewijzigd password hebben (inclusief mijzelf )leek het me van belang ook de risico's van het niet uitzetten te vermelden.


Laatst gewijzigd door ControlSje; 29-04-08 om 14:16.
  #12  
Oud 29-04-08, 16:02
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
@Croiman: Sorry mijn fout, ze waarschuwen om het commando "passwd" van BSD niet te gebruiken. Het password is echter wel te wijzigen m.b.v 1 van de 2 methodes beschreven in de link.

EDIT
Zie net dat de methoden voor versie 1.1.3 zijn, ik denk dat ze ook zouden moeten werken op 1.1.4. Maar zeker weten doe ik dat niet.

@Fab1Man: Ik denk inderdaad dat er een hoop iPhone bezitters dit niet wisten, maar aangezien waarschijnlijk 99.99% van de iPhones niet een gewijzigd password hebben (inclusief mijzelf )leek het me van belang ook de risico's van het niet uitzetten te vermelden.


het veranderen werkt op alle versies 1.1.2 1.1.3 1.1.4.
alleen bij 1.1.2 moet je het bestandje pswd.sh in je iphone copieren voor het te kunnen doen. Of heb moet inbegrepen zijn bij de nieuwe bsdsubsystem 2.1 (kan zijn da t nie bij de oude 2.0 zat)
  #13  
Oud 29-04-08, 16:40
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

met iphone's ben ik een komplete retrd, wat helpt dan wel om de accuduur te verlengen?

Wi-Fi/BT/edge dat weet ik, maar is er nog meer?

bedankt!
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #14  
Oud 03-05-08, 17:19
deuxani's schermafbeelding
deuxani deuxani is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 144
Standaard

Ik heb mijn iPhone gehackt met iLiberty+ en deze ook tegelijk Installer, OpenSSH en BSD mee laten installeren. Voor de rest heb ik een paar simpele apps geïnstalleerd en that's it. Sinds dag één heb ik te kampen met een in mijn ogen dramatische batterylife. Hij ging echt maximaal 24 uur mee en dan gebruikte ik het toestel (in mijn ogen) niet veel. Ook een nacht op standby resulteerde in één en soms twee streepjes verlies. Na het doorspitten van dit forum heb ik toch BossPrefs geïnstalleerd en gisternacht (na de batterij volledig opgeladen te hebben) EDGE en SSH uitgezet. En ja hoor, de volgende ochtend, geen enkel streepje verlies. Ik heb het nog even aangekeken en de batterij bleef volledig vol. Ik heb toen EDGE weer aangezet om te zien of dat de boosdoener was en........ nee, aan het einde van de dag nog steeds geen streepje verloren!

Het hoeft dus niet per definitie aan SSH te liggen nee, maar bij mij was dat dus zeker wel het geval.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leeg batterij signaal? Triple iPhone algemeen 7 31-01-11 17:31
Iphone DENKT dat de batterij leeg is Akariko iPhone algemeen 4 12-11-10 23:37
iPhone geeft steeds weer dat de batterij leeg is JustinPeters iPhone algemeen 11 17-12-09 16:43
wat zou dat mooi zijn apple wireless keyboard m-jay iPhone accessoires en onderdelen 11 30-07-09 16:15
iPhone geeft steeds weer dat de batterij leeg is sarsefras iPhone algemeen 4 29-05-08 16:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.