iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 wil niet meer opladen maar maakt wel connectie met iTunes. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/120872-iphone-4-wil-niet-meer-opladen-maar-maakt-connectie-itunes.html)

Bas361 23-06-12 23:24

iPhone 4 wil niet meer opladen maar maakt wel connectie met iTunes.
 
Hallo Allemaal,

Sinds gister heb ik een probleem met me Iphone 4. Ik wilde me Iphone opladen via het lichtnet maar toen ik dat deed trilde hij gewoon 2 keer maar in het beeld kwam ook te staan, opladen niet ondersteunt met dit accessoire. Bij het batterij teken kwam ook niet het bliksemschichtje te staan maar gelijk het stekkertje terwijl de Iphone maar voor 12% vol was.

Ik heb de telefoon uit en aan gezet en opnieuw geprobeerd maar dit had geen nut. Daarna heb ik geprobeerd hem via de computer op te laden maar dit hielp ook al niet.

Inmiddels heb ik vandaag geprobeerd of de telefoon wel connectie maakt met Itunes en dit was ook zo. In Itunes gaf die gewoon de Iphone weer en kon hij hem ook gewoon synchroniseren.

Daarna heb ik ook nog de connector schoon gemaakt( deze zat erg vol met stof) en is nu helemaal schoon.

Is er misschien iemand die weet wat er mis is met mijn Iphone of iemand die het zelfde probleem heeft gehad.

BVD,
Bas

King1987 23-06-12 23:27

Een keer een hard reset doen. Je iPhone kalibreert op dat moment. Dus wellicht dat hij het dan weer doet. Een andere optie is om een andere kabel te proberen.

Werner1963 23-06-12 23:44

Ik krijg ook vaak de melding opladen niet ondersteunt met dit accessoire maar heb dit enkel tijdens opladen via usb van de computer. De boodschap krijg ik nooit met de netstroom lader of de usb lader in de auto. Als ik de iphone nu aan de computer koppel weet ik zeker dat hij zal laden maar 5 min later is het mogelijk dat ik de boodschap krijg. Het gebeurt dan ook vaak dat hij na 5 min opnieuw begint te laden. Ik veroed dat de spannig 5v? Niet stabiel is ?

Bas361 24-06-12 00:05

Ik heb al met een andere kabel geprobeerd en er was geen verschil. Het probleem is dat mijn Iphone inmiddels helemaal leeg is waardoor ik geen harde reset kan doen. of is dit ook op een andere manier mogelijk??

Ook heb ik de telefoon minimaal een uur in de lader gehad aan de pc en aan het lichtnet.
Ik had wel op andere forums gelezen dat met vergelijkbare defecten de batterij stuk is of dat de dock stuk is kan dit zo zijn of is dit niet waar?

Werner1963 24-06-12 00:14

Ik heb mijn batterij al vervangen en heb nog hetzelfde probleem (enkel bij het opladen via de computer).
De kabel kan het ook niet zijn bij mij want deze gebruik ik bij alle laders.

Ik heb wel ergens gelezen dat er een bepaalde weerstand verbonden is aan de iphone 31? polige connector. Mogelijk is deze stuk bij jou. Ik den dat je best je iphone voor een hele nacht aan de netstroom lader aansluit en is hij niet opgeladen dan ga je best naar de winkel

Bas361 24-06-12 00:43

oke dat ga ik sowieso proberen om hem de hele nacht aan de lader te laten zitten, ik zag alleen wel op internet dat je kortsluiting zou kunnen krijgen met dit soort problemen, zou dit waar zijn?
als die weerstand stuk is dan zou dat betekenen dat de docking poort vervangen moet worden. Alleen ik kan wel verbinding maken met Itunes is dat dan niet raar dat dat wel mogelijk is??

Werner1963 24-06-12 00:54

Nee, ik vind dit niet raar dat je nog verbinding kan maken met iTues. De data poort zal nog goed werken en je iphone krijgt nog voldoende stroom van je computer. Mogelijk is er een probleem met het oplaadelement dat je batterij doet laden in je iphone.

Oplaatelement : ik ken de juiste benaming niet meer

Je kan gerust de netstroom lader verbinden. Ze zijn zeer goed beveiligd daarom kosten ze ook 30€ als je een nieuwe moet aanschaffen :)

Natuurlijk zou je wel eerst je jailbreak moeten verwijderen als het toestel nog onder garantie is en je dit terug naar de winkel brengt

Bas361 24-06-12 01:09

Me Iphone komt uit Amerika dus het is sowieso geen garantie want dan moet ik hem daarnaartoe sturen. Maar jij denkt dus dat het weldegelijk om de docking poort gaat??
of is het laadsysteem voor je batterij weer een ander deel in de Iphone??

Werner1963 24-06-12 01:18

Misschien dat anderen hier meer over kunnen zeggen want zover is mijn kennis ook niet Je kan al op ebay zoeken naar: docking port iphone 4

Bas361 24-06-12 01:25

ik zat net ff te kijken bij reparatie's op deze site en bij die docking connector stond dat je hem waarschijnlijk moet vervangen als die niet meer bij laadt of als die geen verbinding meer maakt met je pc.
En op andere forums had ik dit ook gelezen.
Als iemand anders er meer van weet hoor ik het graag

jagrys 30-06-12 18:39

Hi, zelfde probleem hier met Iphone 4. "Opladen niet ondersteund ....". Zowat alle tips geprobeerd maar niets lukt. Ook niet hard reset en/of andere originele Apple lader en kabel. Amerikaans forum geeft aan dat het hier om een software bug gaat in IOS 5.1.1 maar geen fix te vinden !
Enige suggestie ???

Werner1963 30-06-12 18:53

Het klinkt misschien raar maar heb op dit moment geen problemen meer met opladen via computer.
Ik gebruik ook ios 5.1.1 iphone 4

ad9007i 02-07-12 00:18

Het probleem zit hem bij je batterij!! Als je iemand kent die ook een iPhone 4 heeft zou je best is kunnen vragen of je zijn batterij in de jouwe zou mogen steken Als hij dan nog niet werkt is het de Dock connector

jagrys 02-07-12 10:26

Op verscheidene fora vindt je inderdaad de suggestie om de batterij/dockconnector te vernieuwen. Er zijn evenveel reacties die aangeven dat dit niets uithaalt.
Wat mij het meest verbaast is dat de iphone nog steeds oplaadt zelfs al geeft die aan dat opladen niet ondersteund wordt. Het opladen gebeurt nu heel traag - 16u om van 15% tot 75% te komen). In zijn verbruik is er geen verschil te merken. Daarom twijfel ik een beetje of het met de batterij te maken heeft.

Guest-20180925190238 02-07-12 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jagrys (Bericht 806311)
Wat mij het meest verbaast is dat de iphone nog steeds oplaadt zelfs al geeft die aan dat opladen niet ondersteund wordt. Het opladen gebeurt nu heel traag - 16u om van 15% tot 75% te komen).

Een Ohmse weerstand tussen pin 21 en GND op de dock connector bepaalt welk accessoire aangesloten is. De foutboodschap die jij krijgt betekent dat de iPhone wel ziet dat er een accessoire is aangesloten maar het wordt niet herkend als lader.

In dat geval gaat de powerd daemon het laadproces niet controleren en sturen. Het kan zijn dat er ongecontroleerd stroom naar de accu vloeit en dat daarom het "laden" heel erg lang duurt.

jagrys 05-07-12 13:19

Dock connector laten vervangen en nu is alles weer ok met het opladen.
Bedankt voor de reacties


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.