iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s power knop vast (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/121070-iphone-4s-power-knop-vast.html)

Wolfkie 27-06-12 10:52

iPhone 4s power knop vast
 
Rond december heb ik een iPhone 4s aangekocht in Allo Telecom. Ik nam bij de aankoop ook een verzekering voor de iPhone. Nu een tijdje geleden ontdekte ik na het indrukken van de powerknop dat hij vast zat. Geen paniek, ik bel even naar de verzekering dacht ik. Nu blijkt het bedrijf failliet is gegaan. Volgens Allo Telecom is zelfs garantie geen mogelijkheid om hem te laten maken. Wat denken jullie dat ik moet doen?

colliehome 27-06-12 10:53

Garantie is er steeds, en dit 2jaar lang.

Pgs3000 27-06-12 11:54

Ik heb zelf zoiets gehad, en toen heb ik via een online webshop (niet zeker of ik hier een link mag plaatsen) dat knopje met bijbehorend gereedschap gekocht. Het geheel kostte me iets van 10 euro. Al zat op mijn Iphone geen garantie meer....

Maar ben je een beetje handig, dan is het zo gepiept :)

Wolfkie 27-06-12 17:02

Volgens Allo Telecom heb ik geen recht op garantie?

Sjaakafhaak 27-06-12 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfkie (Bericht 805462)
Volgens Allo Telecom heb ik geen recht op garantie?

voer je serial eens in bij apple online... volgens mij sturen ze je met een kluitje in het riet. btw betaal je nog voor je verzekering?

Wolfkie 27-06-12 18:26

1 keer betaald, maar toen was dat bedrijf al failliet. Krijg mijn 50 euro ook niet terug dat ik betaald heb voor niks ...

XIII 27-06-12 18:29

Voor de duidelijkheid: welk bedrijf is nou failliet?

Alleco Telecom of de verzekeraar?

Wolfkie 28-06-12 08:21

Het bedrijf van de verzekering. Maar de verzekering is opgemaakt bij Allo Telecom. Een soort van 'zusterbedrijf' waar Allo Telecom verantwoordelijk voor was.

FridgeNL 28-06-12 09:45

Je hebt die telefoon toch gekocht bij Allo Telecom en niet bij dat zusterbedrijf? Dan zijn zij gewoon verantwoordelijk voor het geven van garantie. Indien je toevallig erin bent getuind omdat er op de factuur de naam staat vermeld van die verzekeraar dan kan je proberen garantie te claimen bij Apple zelf.

Werner1963 28-06-12 10:29

Er bestaat toch 1 jaar fabrieksgarantie en 2 jaar europese garantie
Deze garantie dekt meestal niet een val van het toestel waardoor de powerknop stuk is.

ECC-Net - European Consumer Centre Belgium
In Nederland wordt de periode van 2 jaar niet vernoemd en kan dus langer zijn.

FridgeNL 28-06-12 18:30

@Werner1963, Waar lees jij dat TS de telefoon heeft laten vallen?

Werner1963 28-06-12 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 805726)
@Werner1963, Waar lees jij dat TS de telefoon heeft laten vallen?

Wij kunnen dit natuurlijk niet zien of het toestel gevallen is of niet maar laat een waarschuwing zijn dat dit dan geen garantie is.

Een aparte verzekering kan dit wel dekken maar die gaan dan weer failliet wat wel erg is. Je bent je geld kwijt

FridgeNL 28-06-12 18:47

Als....als, ik ga er vanuit dat TS gewoon meldt wat er is gebeurd en als hij zegt dat het euvel spontaan is ontstaan dan moet je daar ook vanuit gaan lijkt me. Zomaar zelf erbij betrekken dat hij de iPhone heeft laten vallen lijkt me niet relevant en weinig behulpzaam ;-)

Werner1963 28-06-12 19:06

Ik heb zelf op een garantie afdeling gewerkt en meestal zeggen de mensen dat ie nooit gevallen is tot nader onderzoek zagen we dat dit wel zo was :) een hevige stoot kan het ook zijn :)

Wolfkie 28-06-12 21:56

Hij is voor de duidelijkheid NIET gevallen. Hoorde wel vaker van mensen die bij het indrukken van de knop dat ie vast kwam te zitten.
Ik krijg GEEN garantie, en als ik vraag waarom krijg ik hier geen antwoord op.

XIII 28-06-12 22:03

Hier vind je meer informatie over je rechten en wat je kunt doen:

Garantie | ConsuWijzer

Werner1963 28-06-12 22:31

Ga eens gewoon naar een Apple winkel en vertel het verhaal van Allo Telecom


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.