iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone onvindbaar? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/121628-iphone-onvindbaar.html)

Hommeles 08-09-11 13:38

Zoek mijn IPhone vindt mijn IPhone niet
 
Ik heb op mijn ipad1 en iPhone4 de app Zoek mijn IPhone geïnstalleerd en een account bij MobileMe aangemaakt. Als ik de app opstart en inlog zie ik beide apparaten staan. MobileMe gaat vervolgens zoeken en vindt dan wel mijn IPad maar niet mijn iPhone. De app laat dan keurig de lokatie van de iPad zien. Naar de iPhone blijft hij zoeken.

Ook als ik inlog op mijn iPhone, dan vindt hij ook hier wel de iPad maar niet de iPhone zelf.
Alles is goed ingesteld, heb internet al afgestruind, maar kan het antwoord nog niet kunnen vinden.

Graag jullie ideeën hierover. BVD.

jooskieffer 18-10-11 16:14

Mijn iphone wordt niet gevonden.
maar mijn macbook pro, die vind hij wel via icloud.com.

Weet iemand hoe dat komt?

1hagenees 09-07-12 12:35

Iphone onvindbaar?
 
Ik heb "zoek iphone" geinstalleerd op mijn iphone 3gs en op mijn ipad. Nu vind het programma op zowel de ipad als op de iphone wel mijn ipad maar niet mijn iphone. Dus zelfs het programma op mijn iphone vind mijn iphone niet :confused:. Ik mis dus kennelijk ergens iets, heb iets over het hoofd gezien. Zou een goeie tip hierover best kunnen gebruiken.

wouter1981 09-07-12 13:12

Je hebt op beide apparaten een werkende dataverbinding. Dus dan kan het eigenlijk alleen nog in de instellingen zitten op de iPhone..

hanske636 09-07-12 15:45

Je hebt 'loctievoorzieningen' toch aanstaan hé? :D

1hagenees 10-07-12 17:18

Ik heb Wi-Fi dat op beide foons werkt. Heb geen internet abo, alleen Wi-Fi. Lokatievoorzieningen staat aan. Ik zie daar mijn "kompas" (hoort die kompasnaald te bewegen eigenlijk?), "het weer" en "zoek mijn iphone" aan staan. Zodra ik inlog vind hij mijn Ipad binnen een paar seconden, bij mijn iphone laat mijn iphone zien "Geen lokatie beschikbaar". Op de Ipad gebeurt hetzelfde, IPad vind zichzelf snel maar niet mijn Iphone. Hij verschijnt wel op het schermpje maar heeft er geen lokatie voor.

bjotje 10-07-12 23:12

misschien klinkt dit heel dom maar staat bij instellingen>iCloud Zoek mijn iPhone wel aan?
en probeer het eens op http://www.icloud.com staat hier je iPhone wel bij??
zo niet dan staat toch echt zoek mijn iPhone UIT

1hagenees 11-07-12 12:56

Alles staat aan Bjotje. Dat was het eerste dat ik controleerde. OP icloud staat mijn iphone erbij. Ik heb netwerk Wi-Fi. Ik kan bellen en gebeld worden. Mijn ipad ziet de iphone in icloud staan maar vind vervolgens geen locatie van het toestel. (ligt ernaast dan). Ik kom er dan effe niet meer uit. Ik controleer op Instellingen>Icloud> Onderaan staat zoek mijn iphone ingeschakeld. Net opnieuw geprobeerd. Ipad heeftie in een paar seconden. Iphone staat eronder. Zoeken, paar seconden later staat er "geen locatie gevonden" onder mijn iphone.

bjotje 11-07-12 13:38

de enige oplossing die ik nu nog kan verzinnen is een hard-reset ( herstellen via iTunes ) en dan zal hij het wel weer moeten doen wel even een backup maken natuurlijk ;)

1hagenees 11-07-12 15:13

Ook dat heb ik al een paar maal gedaan. Via Itunes en via de iphone zelf, alles resetten. Bizar, maar ook dat helpt niet. De Iphone staat offline volgens Icloud. Terwijl hij aanstaat, internet heeft, ik ermee kan bellen en ik hem verder gewoon kan gebruiken. Heb al heel wat forums afgezocht naar een oplossing, veel tips, veel uitgeprobeerd maar tot nu toe werkt niets. Nou, ik kan in ieder geval ermee bellen en via Wi-Fi het net op. Het is een raar probleem, dat besef ik inmiddels wel. Maar als het snel op te lossen was, had ik dit topicje niet gestart. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

1hagenees 11-07-12 15:16

Ik heb hetzelfdfe probleem, Iphone 3gs.

Timmy89 11-07-12 16:02

zijn ze allemaal op de originele manier geactiveerd ? via je simkaart en niet via redsnow want heb al gemerkt dat het dan niet werkt

Timmy89 11-07-12 16:04

is het een simlockvrij toestel?

1hagenees 12-07-12 13:25

Simlockvrij zeker weten. Kan elke sim erin doen die ik tegenkom. Iphone was eerst origineel geactiveerd via Itunes en niet te vinden. Van alles geprobeerd maar bleef onvindbaar. In Icloud is de iphone zichtbaar, als het progje dan gaat zoeken vind hij mijn ipad binnen een paar seconden en de iphone is onzichtbaar. Nu is de foon gejailbraked maar hij blijft onzichtbaar. Dus... origineel geactiveerd, onzichtbaar, na jailbreak, nog steeds onzichtbaar. Ik heb Wi-Fi en kan bellen. Progje staat aan op beide apparaten.

NicolaasR 12-07-12 14:43

welke BaseBand heb je op je iPhone? als je de ipad BB hebt werk de gps niet

1hagenees 12-07-12 17:47

Ik heb de ipad baseband maar..... heb hem ook al 2x gedowngrade met redsnow en dat werkte ook niet. Overigens werkt de ipad ook met de ipad bb. En de iphone zelf doet het prima als foon en via Wi-Fi. Ik begrijp van het forum van redsn0w dat de clean restore die ik via Itunes deed juist de enige goede oplossing was om de iphone te resetten. En daarna dus redsn0w en ultrasn0w. De find my iphone doet het soms wel en soms niet, ik kreeg dit:

The reason it worked is because you did a clean restore and set your phone up as new. That usually makes everything else work properly (Ultrasn0w, etc)
Most of those who have problems are trying to take shortcuts.
If you read our replies to most of the problem threads here, you will see we usually recommend doing a clean restore, which is exactly what worked for you.

As far as Find my Phone, that works or doesn't work at times. Check Apple support for any ideas to fix it.


Komt van Dev-Team Blog en dan het comments blog eronder

NicolaasR 12-07-12 18:40

zolang je nog met de ipad baseband zit werkt je gps niet!!

XIII 12-07-12 18:42

Gebuikt "Find my iPhone" ook Wi-Fi geolocatie?

wouter1981 12-07-12 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 808069)
Gebuikt "Find my iPhone" ook Wi-Fi geolocatie?

Ja. Althans wel op mijn iPad.

1hagenees 04-08-12 08:18

Nou, niks veranderd, dan maar niet. ipad vind ik met iphone en ipad, iphone vind ik niet. Baseband van de iphone paar keer aangepast, geen verbetering, hij blijft onzichtbaar. Iphone meld zich via icloud wel, ik zie dat hij er is maar waar? Maakt niet uit. Dan niet. Allemaal bedankt voor de adviezen., de phone doet het, gewoon zorgen dat ik hem niet verlies.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.