iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone verstuurt oude ipv nieuwe smsjes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/121759-iphone-verstuurt-oude-ipv-nieuwe-smsjes.html)

Mverstegen 11-07-12 20:41

iPhone verstuurt oude ipv nieuwe smsjes
 
Ik heb al 10 maanden een probleem met mijn Iphone en ik krijg het niet opgelost.
Als ik mijn vriend sms ontvangt hij heel vaak oude berichten van me, ipv het nieuwe bericht. Heel irritant!
We hebben allebei een abonnement bij Telfort en beiden al tig keer contact met hen gehad, maar we krijgen het probleem niet opgelost.
Hij heeft inmiddels al een nieuwe telefoon en simkaart.
Ik heb inmiddels ook een nieuwe simkaart, maar het probleem blijft bestaan.
Gisteren vertelde de dame van Telfort me dat het een probleem van mijn Iphone zou zijn.
Ik ben de wanhoop nabij want van de 10 smsen die ik hem stuur, komt soms de helft niet aan. Daarvoor in de plaats ontvangt hij dus eerder verstuurde berichten van me.
Mijn vraag:
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Heeft iemand tips hoe ik hem probleem kan oplossen?
Alvas hartstikke bedankt!

ben0624 11-07-12 21:06

Is dit alleen bij je vriend, en is het sms of iMessage?

Mverstegen 11-07-12 21:19

Ja, ik heb dit probleem alleen bij hem.
Hij heeft een nokia dus het gaat om gewone sms-jes.
De enige oplossing lijkt te wezen dat hij elke smsje wat hij van me ontvangt, ook meteen weer delete, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn....
Bedankt iig voor het meedenken!

ben0624 11-07-12 21:44

Heeft hij toevallig een Nokia C1, C3 of C5?

Mverstegen 11-07-12 23:13

Nee, heb ik net gecheckt. Hij heeft een hele eenvoudige Nokia telefoon, niet uit de C serie.

ben0624 11-07-12 23:33

Zelf betwijfel ik dat het aan de iPhone ligt. Bij welke provider zit hij?

Mverstegen 11-07-12 23:46

Allebei Telfort.
Ik heb al heel vaak contact met ze gehad hierover maar omdat beide simkaarten vervangen zijn en mijn vriend ook een nieuwe telefoon heeft gekocht, is mijn Iphone de veroorzaker zeggen ze.... Het zou een softwarematig probleem zijn.
Ik ben momenteel aan het twijfelen om over te stappen naar een andere provider.... Ben heel benieuwd of daar het probleem ook is nl. Maar wacht eerst even af of hier nog iets uitkomt.

ben0624 12-07-12 00:01

Je kan de netwerkinstellingen opnieuw instellen, dan ben je hooguit de opgeslagen Wi-Fi wachtwoorden kwijt.

Mverstegen 12-07-12 09:03

Ok, ik heb de netwerkinstellingen hersteld. Ben benieuwd. Bedankt iig voor het meedenken. Had je al eerder van dit probleem gehoord?

ben0624 12-07-12 12:31

Ja dat was een Nokia c1 die de sms'jes niet van de sim af haalde. Die bleven dus hangen zeg maar waardoor het leek dat er oude sms'jes binnen kwamen. Maar eigenlijk is dan de wachtrij op de sim vol en dan krijg je het oudste smsje uit de wachtrij.

Mverstegen 03-08-12 23:30

Inmiddels dus netwerkinstellingen hersteld, maar probleem doet zich nog steeds voor.... Nu uitsluitsel van Telfort gehad na 1 jaar onderzoek. Het ligt echt niet aan t netwerk (Telfort) maar aan mijn toestel....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.