iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   fout 0xE8000012 iTunes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/121779-fout-0xe8000012-itunes.html)

Zwikker 12-07-12 09:51

fout 0xE8000012 iTunes
 
Ik heb gezocht in dit forum, maar deze foutmelding niet kunnen ontdekken. Ik zal toch niet de eerste zijn.

Na het aansluiten van mijn oude vertrouwde 3Gs (JB) aan mijn laptop geeft iTunes de volgende foutmelding: "iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone, omdat er zich een onbekende fout heeft voorgedaan (0xE8000012)".

Het is overigens niet het enige apparaat dat ik aansluit op deze Windows 7 laptop. Ook een iPad 2, nieuwe iPad, iPhone 4 en iPhone 4s. Hierbij ondervind ik geen enkel probleem.

In DFU geprobeerd zonder resultaat. Ik ben wat huiverig om te herstellen omdat ik al een tijdje geen backup heb kunnen maken (iCloud gebruik ik niet en ga ik ook niet gebruiken).

Iemand een idee?

Alvast dank voor je reactie(s)

Guest-20180925190238 12-07-12 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwikker (Bericht 807906)
Iemand een idee?

Dat is geen iTunes fout maar een Windows fout :eek:

Let me google that for you

Zwikker 18-07-12 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 807909)
Dat is geen iTunes fout maar een Windows fout :eek:

Let me google that for you

@timosha: je google link gevolgd en de hierin voorgestelde 'oplossing' opgevolgd. Namelijk stuurprogramma's verwijderen en opnieuw installeren. Gevolg: in iTunes (via Windows?) geen foutmelding meer. iTunes herkent de iPhone in z'n geheel niet meer. En ik loop vast. Een andere google link om dit op te lossen?
Thx

ipondje 18-07-12 22:48

ik heb het zelfde ik denk dat de JB bij jou en bij mij zijn werk heeft gedaan haha maar we zitten dus samen met een dilemma ...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 juli 2012 om 22:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 807909)
Dat is geen iTunes fout maar een Windows fout :eek:

Let me google that for you

aan windows kan het niet liggen want toen ik windows 7 had deed ie het niet en nu ik windows8 heb doet ie het ook niet...

maddy1986 23-07-12 18:27

Hoiii ik heb dus precies hetzelfde alleen ik heb een iphone 4.
heb de mijne wel geprobeerd te jailbreaken maar is uiteindelijk niet gelukt.. kan het daaraan liggen want als ik hem uit doe en dan weer aanzet krijg ik een appeltje met daaronder dat ie iets aan het installeren is haha:-)

Zwikker 23-07-12 21:34

Blijkbaar iets nieuws? JB de oorzaak? dan zou ik toch ook niet naar de app store kunnen of ben ik nu naief?

NovaH 13-09-12 14:43

Zelfde probleem bij het aansluiten van mijn iPad 3 Wi-Fi 32GB (W) met 5.1.1 JB.

De errorcode 0xE8000012 is op de website van Apple ook niet terug te vinden. Tevens krijg ik tekst met de melding "iTunes kan geen verbinding maken met deze iPad. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan".

Reboot, alle USB-devices los, nog geen oplossing.
Deze pagina heb ik gebruikt; iOS: onbekende fout met "0xE" bij het aansluiten op een Windows-pc

Pikkelateur 13-09-12 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipondje (Bericht 809304)
aan windows kan het niet liggen want toen ik windows 7 had deed ie het niet en nu ik windows8 heb doet ie het ook niet...

Dit is toch echt een Windows foutmelding. Het wil alleen niet zeggen dat het ook daadwerkelijk aan Windows ligt. Nagenoeg alle foutmeldingen die beginnen met 0x komen vanuit Windows. Het kan dus ook gewoon een conflict wezen tussen de iPhone en Windows.

NovaH 13-09-12 16:16

Het is wel frappant dat onze iOS-apparaten die geweigerd worden gejailbreaked zijn...

Guest-20180925190238 13-09-12 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NovaH (Bericht 818309)
Het is wel frappant dat onze iOS-apparaten die geweigerd worden gejailbreaked zijn...

Om te weten of dat inderdaad frappant is ga je toch eerst in de Windows logs moeten kijken. Die kan je bekijken met de Event Viewer.

De USB-verbinding tussen een iDevice en iTunes is niet hetzelfde als een USB-verbinding met een externe USB-HDD, een USB-stick, enz...

iTunes gebruikt boven op het USB protocol een veilige netwerkverbinding, dus TCP/IP over USB. Misschien heeft de een of andere jailbreak tweak iets vernaggeld. Of een fanatieke Windows firewall die TCP/IP over USB niet leuk vindt.

Nogmaals, alleen de Windows logs kunnen uitsluitsel geven over de aard van het probleem.

NovaH 13-09-12 16:37

In de event-viewer gebeurt helemaal niets wannaer iTunes de foutmelding geeft.

Zojuist getest op een andere laptop die nog niet eerder in aanraking is geweest met deze iPad. Wel met de iPhone 4S van mijn vriendin. Maar deze geeft ook de error, zodra ik de iPad met de kabel aan de laptop hangt kom exact de zelfde foutmelding voorbij...

Het zal toch ergens in de iPad schuilen ben ik dus bang.

NovaH 15-09-12 17:49

Oplossing
Enige oplossing die ik kon vinden voor de melding...

- Backup maken in iCloud (van alles!)
- iPad/iPhone uit
- Aansluiten op computer + itunes open
- Homeknop indrukken
- iOS device start in recovery mode
- alles terug zetten (originele staat)

- Volledige recovery uitvoeren
- NIET aan computer hangen maar via Wi-Fi activeren
- iCloud kopie terughalen
- Alle apps worden teruggehaald + instellingen + backups

- Nu opnieuw jailbreak uitvoeren met absinthe... eitje

- iOS device kan weer met iTunes overweg =)
- Direct zorgen dat je iOS device over Wi-Fi kan syncen door aan te vinken en voor het eerst 'kennis' te laten maken met de computer.

Cheers & succes.

Zwikker 16-09-12 19:59

Wel done. Het werkt weer. Bedankt!

Vanwaar:
- Direct zorgen dat je iOS device over Wi-Fi kan syncen door aan te vinken en voor het eerst 'kennis' te laten maken met de computer.

Cheers!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.