iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reservekopie iPhone 4S overzetten naar 4?! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122034-reservekopie-iphone-4s-overzetten-naar-4-a.html)

ineziatief 16-07-12 23:34

Reservekopie iPhone 4S overzetten naar 4?!
 
Hoi...

*paniek*

Me speciaal voor deze vraag hier aangemeld. Leuk joh, vrouw zijn en er de ballen van snappen, not. ;) Maar goed: mijn iPhone 4S ligt aan gruzelementen, Dynafix (via verzekering vodafone) heeft 'm opgehaald en ze gaan 'm proberen te maken, maar ik krijg waarschijnlijk een nieuwe. Via iTunes eerst een reservekopie gedraaid, toen (met pijn in mijn hart, het hele 'onze vader' prevelend) via instellingen mijn iPhone gewist en dat ding aan de koerier meegegeven. Het leentoestel is geen 4S maar een 4... (en niet 32 maar 16 GB) oké prima; via iTunes contact gemaakt en reservekopie terug willen zetten. Twee keer geprobeerd maar beide keren knalt ie er op het einde een melding in: dat het niet lukt omdat OF de reservekopie beschadigd is (als dat zo is spring ik uit het raam), OF de phones niet compatible zijn. Kan het liggen aan 4S > 4 en/of 32 GB > 16 GB (als in: simpelweg te weinig ruimte om alles over te zetten)? Laat dat zo zijn!... Ik zit dan wel 10 dagen zonder wát dan ook (geen contactgegevens, geen apps, geen agendafunctie, geen muziek, geen foto's etc. etc.) maar dat is beter dan er NOOIT meer over kunnen beschikken. Echt, alleen van die gedachte kom ik al vervroegd in de overgang. Graag jullie reactie! Ik ben echt een leek en tja, het is mijn eerste iPhone.... Thanx!!!

Inez

Sjef 17-07-12 00:37

Is het niet toevallig zo dat het leentoestel een oudere versie van iOS heeft dan de backup van jouw eigen toestel? Ik heb dat ook een keer gehad en de enige oplossing is dan je leentoestel updaten naar de laatste versie van iOS.

ineziatief 17-07-12 00:54

Thanx! Ik kan het proberen.... maar hoe?... :confused:

Groetjes!

Inez

Macbookto 17-07-12 01:03

Naar 'Instellingen' gaan en dan naar 'algemeen' en dan 'Software update' aanklikken.

Sjef 17-07-12 01:04

Zorg er voor dat je de laatste versie van iTunes hebt geïnstalleerd.
Koppel vervolgens je iPhone aan de computer en kies voor herstellen.
Het toestel zal dan naar de laatste versie van iOS geüpdatet worden en nadien kun je aangeven dat je de iPhone wilt configuren op basis van de eerder gemaakte reservekopie.

ineziatief 17-07-12 02:43

Itunes is vandaag nieuw geïnstalleerd dus dat lijkt me oké. Software leentoestel is ook geüpdatet: 5.1.1. Nog steeds krijg ik de melding dat de reservekopie beschadigd is óf dat de phones niet compatibel zijn. Kan een van jullie aangeven of mijn reservekopie wellicht niet overgezet kan worden doordat mijn eigen phone 32 GB is en dit leentoestel 16GB? Dus dat er gewoonweg te weinig ruimte is voor de overzetting? Of kan het komen door 4S naar 4? Heeft het zin om morgen een 4S 32GB te eisen als leentoestel en de overzetting nogmaals te proberen?

ballegooier 17-07-12 03:07

Volgens mij is een reservekopie van een nieuwer type iPhone niet terug te plaatsen op een ouder type iPhone.

Dus een reservekopie van een 4S kan niet op een 4. En een res kopie van een 4 niet op een 3Gs. Andersom, van ouder type naar nieuwer, kan sowieso wel.

ineziatief 17-07-12 10:48

Is het 'volgens mij' of weet je het zeker? Want dan vestig ik daar mijn hoop op... Ik moet dan accepteren 10 dagen zonder mijn gegevens, muziek, apps, foto's etc. te zitten en dan komt het daarna wel weer goed... hoop ik. Het is alleen wel raar dat ie bij het overzetten eerst heeeeeeeeeel lang alles over lijkt te zetten en als er nog maar 1 minuut over is geeft ie ineens alsnog de melding van beschadiging/incompatibel. Is dat logisch!?.. Het kan niet zijn dat er dus op het laatst iets mis gegaan is met het maken van die reservekopie waardoor ik toch alles kwijt ben?... Sorry dat ik zo doorvraag maar het zou echt rampzalig voor me zijn....

Timmy89 17-07-12 11:24

in het ergste geval moest de reservekopie beschadigd zijn.
voor mac is er een programma om in je reservekopie te geraken.
weet niet als die er voor windows ook zijn maar zo kan je wel je contacten terug halen en eventuele foto's/ app's

XIII 17-07-12 11:27

Voor Windows kan iTwin eventueel het een en ander:

iTwin leest iPhone-gegevens uit op Windows-computers - iPhoneclub.nl

Guest-20180925190238 17-07-12 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ineziatief (Bericht 808901)
Is het 'volgens mij' of weet je het zeker?

Ik zal maar niet "volgens mij" schrijven want dan refereer ik naar mijzelf en dat is de slechts denkbare referentie :d

Het is niet uitgesloten dat een backup corrupt is, dat kan echter alleen maar als er mee geknoeid is. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is deze backup niet corrupt.

Op het einde van de backup procedure worden bv. de instellingen geactiveerd. In deze backup, die van een iPhone 4S komt, zitten instellingen die op een iPhone 4 niet kunnen geactiveerd worden omdat de overeenkomstige functies niet aanwezig zijn. Denk maar aan Siri bv. en nog een paar andere. De backup procedure stopt nu met de boodschap dat de backup corrupt is.

Ergo, men kan geen backup van een nieuwer toestel terugzetten op een ouder toestel als het nieuwer toestel functies heeft die op het oudere toestel niet ondersteund worden.

Succes verder :)

ineziatief 17-07-12 11:32

Dit is de eerste reactie waar ik enigszins rustig van word... Haha! De verzekeraar geeft in ieder geval aan geen ander leentoestel te willen verstrekken dus er zit niets anders op: minimaal 10 dagen wachten zonder contactgegevens, apps etc.

In ieder geval bedankt! Ik ga maar eens yoga'en ofzo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:54.