//

Iphone 4s, USA, Simkaart meedoen?

Iphone 4s, USA, Simkaart meedoen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik vertrek morgen op reis naar New York en zou graag een iphone 4s terug meebrengen voor persoonlijk gebruik. Nu heb ik hier thuis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-07-12, 13:19
Najjo Najjo is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard Iphone 4s, USA, Simkaart meedoen?

Beste,

Ik vertrek morgen op reis naar New York en zou graag een iphone 4s terug meebrengen voor persoonlijk gebruik. Nu heb ik hier thuis nog een oude simkaart liggen.. en zou ik deze dus kunnen gebruiken om in mijn nieuwe iphone te steken.

Nu zou ik die simkaart gewoon in mijn valies kunnen steken of zou dit verdacht overkomen bij de douane? Zou ik problemen kunnen krijgen moest ik terug keren met een blackberry(uit belgie,6maand oud) ipod touch (uit belgie,3 jaar oud) en een iphone ( uit usa)?? Hopelijk krijg ik snel antwoord, want ik vertrek deze nacht!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-07-12, 13:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De Belgische Douane ligt niet wakker van export en import van SIM-kaarten

Als je echter zinnens bent om iPhones te gaan smokkelen moet je in Zaventem op het ergste voorbereid zijn. Dat is tenminste mijn hoogstpersoonlijke ervaring.

Succes verder
  #3  
Oud 18-07-12, 13:31
Najjo Najjo is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

smokkelen is wel niet zo'n mooi woord Het gaat maar om 1 iphone voor persoonlijk gebruik.. Wat is u persoonlijke ervaring dan?
  #4  
Oud 18-07-12, 13:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najjo Bekijk bericht
Wat is u persoonlijke ervaring dan?
Mijn persoonlijke ervaring is dat na een terugkeer uit Atlanta werd tegengehouden door de Douane in Zaventem met de vraag of ik iets aan te geven had. Mijn antwoord was "nee".

Mijn bagage werd onderzocht en ik moest ook tonen wat ik bij mij droeg. Daar was een spiksplinternieuwe iPhone 4 32 GB van AT&T met een AT&T SIM-kaart. Aankoopbewijzen had ik niet bij.

De iPhone werd meegenomen door een Douanier. Na ongeveer 25 minuten kwam die goede man terug. Die man kon mij exact vertellen waar en wanneer die iPhone gekocht was en hoeveel hij gekost had. Met als gevolg een boete, BTW en nog wat kosten.

Een discussie over de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en nog wat onzin heeft niet kunnen verhinderen dat ik moest betalen. Voor de Belgische Douane is dat "smokkelen".
  #5  
Oud 18-07-12, 14:00
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hier lees je wat je volgens de wettelijk bepaalde vrijstelling mag meenemen naar België:

http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl...2011_light.pdf

Als je daar bovenuit gaat (bijvoorbeeld die EUR 430,-), moet je aangifte doen, want anders smokkel je inderdaad...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 18-07-12, 14:10
Najjo Najjo is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Hmmm, het wordt plots minder interessant om daar een te kopen.. De dollarkoers is momenteel ook niet goed, en aangezien er nog 50$ state taxes zijn, zou een iphone 4s 16 gb mij 700$ kosten wat mij ongeveer 580€ ofzo zou kosten.. Dat scheelt dan maar 50€ met België + ik loop nog kans op boete of invoerrechten als ik hem aangeef, wat dan veel duurder uitkomt....

Ik zou er wel een simkaart van mobistar insteken, dus er zou geen AT&T te zien zijn.
  #7  
Oud 18-07-12, 14:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najjo Bekijk bericht
Ik zou er wel een simkaart van mobistar insteken, dus er zou geen AT&T te zien zijn.
Het is zoals door een rood verkeerslicht rijden of te snel rijden. Soms kom je er mee en weg soms niet Het risico moet je zelf maar inschatten dat kan niemand in jouw plaats doen.

PS:
Met SIM-kaarten heeft dat niets te maken. En dan was er na een jaar nog een garantieprobleem dat in België niet kon opgelost worden. Dat heeft me dan een tripje gekost naar de Apple Store Opera in Parijs.
  #8  
Oud 18-07-12, 14:49
Najjo Najjo is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

De prijs voor iphone daar is 650$ + 50$ state taxes= 700$
Momenteel is er een zeer slechte koers dus dat zou mij 580€ kosten of meer.

Een iphone in belgië is 630€, dus maar 50€ verschil.

Veronderstel ik word niet tegengehouden = 50€ winst

Ik word gevraagd of ik iets aan te geven heb: ik zeg ja = (580*1.10)*1.21= 665€ dan doe ik 35€ verlies.

Zeg ik nee: daar wil ik niet eens aan denken hoeveel het mij dan kost..

Dus ik ga geen meebrengen! Wacht hier wel op de iphone 5
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 05:42
Iphone 4s herkend simkaart niet 'Geen simkaart' iPho(w)ner iPhone algemeen 11 29-03-12 07:29
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.