iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gedownloade apps starten niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122120-gedownloade-apps-starten-niet-meer.html)

aamiiro 18-07-12 18:56

Gedownloade apps starten niet meer
 
Hallo,

Ik heb al ongeveer 2 maanden een iPhone 4 en sinds een weekje doet hij heel raar, namelijk: alle gedownloade apps van App Store willen niet meer openen. Ik druk erop, en na 1 sec springt het weer terug naar het homescreen. Als ik een app download uit app store, dan doen ze het weer wel, maar de volgende dag bijv. weer niet. Dit is echt heel irritant, iemand oplossing??:confused:

PS: hard reset etc. heb ik al geprobeerd, dat werkt niet..

apotheosis 18-07-12 20:51

Je hebt de phone al herstelt?

aamiiro 18-07-12 21:10

Hoe bedoel je? Via iTunes? Dan wordt al m'n data toch gewist?
Nope dat heb ik nog niet gedaan..

Guest-20180925190238 18-07-12 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aamiiro (Bericht 809264)
Nope dat heb ik nog niet gedaan..

Dat is meestal ook helemaal niet nodig op een iPhone zonder jailbreak, dat herstellen.

Verwijder eens alle apps uit de achtergrond en doe dan eens een harde reset.

aamiiro 18-07-12 21:46

Alle apps uit de achtergrond verwijderd en een harde reset gedaan, maar nog steeds hetzelfde. Ik ben er trouwens achter gekomen, dat 6 apps wel normaal werken, en precies die 6 staan ook in m'n apps op m'n pc in iTunes. Heeft het daar mee te maken misschien?

Guest-20180925190238 18-07-12 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aamiiro (Bericht 809271)
Heeft het daar mee te maken misschien?

Ik denk het niet :)

Ga eens kijken in Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Diagnostic & Usage Data. Staan daar LowMemory of andere foutboodschappen?

Maak eens een screen shot van de lijst met foutboodschappen.

aamiiro 18-07-12 21:55

Daar staat: "Geen diagnostische gegevens"

Guest-20180925190238 18-07-12 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aamiiro (Bericht 809277)
Daar staat: "Geen diagnostische gegevens"

Dat wil zeggen dat die apps die na één seconde afsluiten niet crashen. Daar heb ik helaas geen verklaring voor :o

Om welke apps gaat het?

KIN174 19-07-12 07:28

Meeste apps op iPad werken ineens niet meer
 
Sinds vanmorgen werken ineens de meeste apps van mijn iPad3 niet meer.
Het scherm wordt even zwart en springt dan meteen terug in de thuis stand.
De standaard apps doen het wel, maar bijna alle zelf geïnstalleerde apps niet.

Ik heb het apparaat al eens helemaal uit en weer aangezet.
Wat kan ik doen om dit op te lossen?

vr.gr. Marij

Guest-20180925190238 19-07-12 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 809319)
Het scherm wordt even zwart en springt dan meteen terug in de thuis stand.

Doe eens wat ik in post #6 gevraagd heb. Om welke apps gaat het?

PS:
Pas ook even jouw profiel aan aub.

KIN174 19-07-12 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 809330)
Doe eens wat ik in post #6 gevraagd heb. Om welke apps gaat het?
PS:
Pas ook even jouw profiel aan aub.

Profiel aangepast.

Er staan geen foutmeldingen. Geen diagnostische gegevens.

De apps die niet werken:
Dropbox - Hyves - Facebook - Twitter - iBooks - Skype - Nos teletekst - Nos journaal - Celsius - Buienradar - BD HD - Marktkraam - Wikipedia - TVGIDS.tv - EHBO - Telefoonboek - PostNL - Zoek iPhone - oo - Gezondheid - Autoblog.nl - Weerstation HD - IMDb - Calculator - Jigzo HD - Eurosport - Gemist - Appfire Deals - VDownload - Detectives - Schaak-wijs - Symbaloo - EBSCOhost - Explorer - DailyHistory - Standaarden - Vogels-nederland - Evernote - WF Aid - NU HD - #ziningoud

Van de zelf geïnstaleerde apps doen alleen de betaalde het.

Guest-20180925190238 19-07-12 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 809346)
Er staan geen foutmeldingen. Geen diagnostische gegevens.

Van de zelf geïnstaleerde apps doen alleen de betaalde het.

Als er een jailbreak op die iPad 3 zou staan kon ik mij daar iets bij voorstellen.

Dat uitsluitend gratis apps uit de Apple App Store zich onmiddellijk afsluiten zonder een crash report achter te laten daar kan ik mij (voorlopig) niets bij voorstellen.

Tenzij de crash reports automatisch naar Apple worden gestuurd en daarna gewist. Kijk dat eens na in Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Automatically Send. Als die functie ingeschakeld is dan schakel ze uit.

KIN174 19-07-12 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 809350)
Tenzij de crash reports automatisch naar Apple worden gestuurd en daarna gewist. Kijk dat eens na in Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Automatically Send. Als die functie ingeschakeld is dan schakel ze uit.

"Stuur niet" staat aangevinkt.
Gegevens over diagnose en gebruik worden niet naar Apple verstuurd.

Guest-20180925190238 19-07-12 11:20

Oei :eek: Geen crash reports dus :confused:

Hoe zijn die gratis apps op die iPad terecht gekomen? Direct uit de App Store op de iPad? Of via iTunes op de Windows PC? Zijn de apps ooit gesynchroniseerd met iTunes op de PC?

KIN174 19-07-12 11:46

In eerste instantie uit de App Store op de iPad. Totdat ik problemen kreeg met de upgrade van Wordfeud. Die upgrade heb ik aangeschaft via iTunes op de PC, waarop een ander Apple ID staat. Om de betaalde versie op mijn iPad te krijgen heb ik een aantal keren gesynchroniseerd, wat tot nu toe geen goed resultaat opleverde.
In een ander topic hier heb ik daarover gediscussieerd. Ik kwam toen tot de ontdekking dat ik "thuisdeling" kan toepassen, maar tot nu toe ben ik er niet achter hoe ik dat binnen de iPad kan regelen.

Bedoelt topic: http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f1...tml#post809317

Guest-20180925190238 19-07-12 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 809359)
In eerste instantie uit de App Store op de iPad. Totdat ik problemen kreeg met de upgrade van Wordfeud. Die upgrade heb ik aangeschaft via iTunes op de PC, waarop een ander Apple ID staat. Om de betaalde versie op mijn iPad te krijgen heb ik een aantal keren gesynchroniseerd, wat tot nu toe geen goed resultaat opleverde.

Het lijkt er wel op of de apps die afsluiten niet meer geautoriseerd zijn. Ik heb op mijn iDevices apps uit drie verschillende App Stores met drie verschillende Apple ID's en dat werkt zonder de minste problemen.

Daar moet ik eens met een paar iOS ontwikkelaars over spreken. Die jongens slapen nog (USA). Dat wordt dus iets voor de late namiddag.

KIN174 19-07-12 12:45

Timosha, en bedoel je dan dat je "thuisdeling" gebruikt? Ik heb net een artikel gelezen dat je juist voor thuisdeling op elk apparaat hetzelfde ID moet hebben staan.

Een van de gedownloade gratis apps heb ik zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt die weer. Dit zou ik met elke app kunnen doen. Maar is dit een juiste oplossing?

Guest-20180925190238 19-07-12 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 809371)
Timosha, en bedoel je dan dat je "thuisdeling" gebruikt?

Een van de gedownloade gratis apps heb ik zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt die weer. Dit zou ik met elke app kunnen doen. Maar is dit een juiste oplossing?

Ik gebruik "thuisdeling" niet voor apps. Ik log steeds in met het juiste Apple ID en installeer dan (of update) de apps met iTunes. Daarna synchroniseer ik deze met de iDevices.

Je zou nog eens een paar apps kunnen verwijderen en opnieuw installeren. Als die dan wel werken was er toch iets mis met de autorisatie (denk ik).

PS:
Als ik die Wordfeud draad van jouw zo lees krijg ik wel het gevoel dat je wat met Apple ID's gegoocheld hebt.

KIN174 19-07-12 13:51

Ik kom net tot de ontdekking dat, na het opnieuw installeren van Nos Teletekst, de andere apps het ook weer doen !!??!! Terminste een deel. Ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd.
Snappen doe ik het niet. Maar voorlopig ben ik weer tevreden :-)

KIN174 19-07-12 16:03

Alle apps doen het weer !!
Bedankt voor de hulp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.