iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone kapot / virus ?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122224-iphone-kapot-virus.html)

tariajen 20-07-12 20:39

iPhone kapot / virus ??
 
Vandaag heb ik geruild van telefoon en heb ik een iPhone 4S nu.
Alles leek leuk en aardig totdat deze problemen kwamen:

- iTunes leest de iPhone niet
- Als ik de iPhone aan of uit zet krijg ik geen appel te zien maar een afbeelding van een man, de ontwerper van Apple.
- de ronde knop en de knop bovenop de iPhone samen tegelijk indrukken helpt niet, de iPhone doet er niks mee of geeft een roze microfoon weer.
- Als ik naar de App store ga zegt mijn iPhone " Res file not exists ???????????? "
- Er staan spelletjes op maar als ik deze wil openen zegt de iPhone "Simcard is not ready "

Verder is de iPhone heeel erg traag en werkt de camera heel slecht

Congierge 20-07-12 21:05

Het klinkt helaas alsof je een kloon hebt.

mrboolean 20-07-12 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tariajen (Bericht 809587)

- iTunes leest de iPhone niet

Toen ik dit las had ik meteen al het vermoeden dat het een om een fake toestel ging. En als ik die andere problemen lees weet ik het bijna zeker. Ze zijn zo vaag :confused: , dat kan bijna niet anders dan een neptoestel zijn.

Heb je het toestel soms via marktplaats of ebay gekocht?

Aaipad 20-07-12 22:46

Geruild??? Ik hoop niet voor je oude iPhone! Ik vrees dat je bent opgelicht....

Macbookto 20-07-12 23:50

Ik vermoed dat de vraagsteller zijn vraag beter hier kan stellen. Daar zal de vraag beter passen.

Wallyİ 21-07-12 02:00

Hoe is't mogelijk..?!

PMSL...

Gilles111 21-07-12 17:59

Gefeliciteerd, u bent nu de bezitter van een namaak-iPhone met waarde 0,0... Waarschijnlijk niet in de winkel gekocht? Zou in dat geval maar heel snel de verkoper/ruiler bellen en je vorige toestel terug vragen/eisen.

En als dat niet helpt denk ik dat je aangifte van oplichting moet doen.

hanskokken 14-04-13 01:56

Hedenmiddag via Marktplaats ook een 4s gekocht voor € 350,00 in Rotterdam was geheel geseald en leek echt maar na openen komt de tekst Res file not exists,www.sztuyue.com
en blijkt alles slecht te werken. Ben wel niet zo jong meer (66) maar dacht alle voorzorgsmaatregelen te hebben getroffen maar blijk ik toch te zijn opgelicht! Wat kan ik er verder nog aan doen? Ik heb nog wel het telefoonnummer en gegevens van Marktplaats.

Guest-20180925190238 14-04-13 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hanskokken (Bericht 890771)
Wat kan ik er verder nog aan doen?

Weinig denk ik :o Die sujetten die op Marktplaats namaak iPhones als echte verkopen zijn meestal niet van de eerlijkste soort. Zulke oplichters gaan het aankoopbedrag zeker niet teruggeven.

Bubbly 14-04-13 09:13

Ik hoop voor je dat je met PayPal betaald hebt. Dan gewoon het geld terugeisen bij PayPal met uitleg dat je opgelicht bent via Marktplaats.

Nummer en gegevens zullen wel prepaid & nep zijn.

XIII 14-04-13 09:44

Aangifte doen van oplichting en jouw geval melden bij Opgelet op Internet.

Succes!

appie2110 14-04-13 11:27

Helaas zie je deze praktijken steeds meer en de kloon die er is van de iphone 5 is in de doos bijna niet van echt te onderscheiden

Aangifte doen is de juiste weg en als je er een koopt via Mp,laat hem dan even aan Itunes hangen zodat je kan zien dat het een echte is.Als ze dat niet willen weet je voldoende

Succes met het vervolg op deze nare ervaring


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.