//

[Probleem] iPhone geeft zwart beeld & trilt twee keer bij moment van opladen.

[Probleem] iPhone geeft zwart beeld & trilt twee keer bij moment van opladen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik maak even een post voor m'n vriendin want ze heeft, zeg maar een 'klein' probleempje met haar iPhone. Ik zal even uitleggen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-07-12, 21:58
koenloman koenloman is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Tubbergen
Berichten: 3
Standaard [Probleem] iPhone geeft zwart beeld & trilt twee keer bij moment van opladen.

Hoi allemaal,

Ik maak even een post voor m'n vriendin want ze heeft, zeg maar een 'klein' probleempje met haar iPhone. Ik zal even uitleggen wat er aan de hand is:

Een paar dagen geleden is op haar werk haar iPhone uit haar handtas gegleden en daardoor zat er een barst in het beeldscherm. De iPhone deed nog volledig naar behoren. Vanavond is de iPhone helaas weer gevallen terwijl de batterij leeg was. Toen ze hem aan de lader wou doen ging hij na een aantal minuten niet aan, maar begon direct om de twee seconden twee keer te trillen terwijl het scherm zwart bleef.

Nou heb ik de iPhone zelf al hersteld via iTunes alleen dit bracht geen succes. Het scherm bleef zwart en wanneer ik hem aan de lader doe (beide laptop & stopcontact) blijft hij telkens twee keer om de twee seconden trillen.

Ik vermoed zelf dat het display van de iPhone kapot is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Voordat ik het vergeet om te zeggen, ik heb de iPhone natuurlijk al proberen te resetten door sleep + home knop ingedrukt te houden maar ook dit bracht niets op.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen,

Groet

Koen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juli 2012 om 20:09 ----------

Even een update, het is trillen wanneer trilstand is geactiveerd & hij blijft in normale geluidsstand om de twee seconden piepen. (het geluid dat je hoort op het moment dat je iPhone aan de lader doet)

Misschien word het probleem zo iets duidelijker..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-12, 00:04
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Het klinkt alsof er serieuze schade is door 2x vallen. Behalve het scherm lijkt het ook alsof er schade is aan de hardware in de iPhone.

Zou hem van de lader afhalen, als je pech hebt is er schade aan de accu en loop je kans dat de accu ploft of kortsluiting/brand veroorzaakt. En zo snel mogelijk terug naar de winkel voor advies hoe nu verder...
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #3  
Oud 25-07-12, 00:10
koenloman koenloman is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Tubbergen
Berichten: 3
Standaard

He,

Thanks voor je reactie op dit late tijdstip! Waar baseer je de 'serieuze schade' op? Het geluid wat uit de iPhone komt op het moment dat hij aan de lader ligt?

Ik moet er wel bij vertellen dat de iPhone gejailbreaked is geweest. Maar ik dit door middel van een iTunes herstel er af heb gehaald. De iPhone is gekocht in combinatie met een abonnement bij ThePhoneHouse, dat was ongeveer zes maanden geleden.

Is het verstandig om gewoon bij ThePhoneHouse naar binnen te stappen en daar het verhaal uit te leggen?

Wat denk je dat ze zullen doen?

Groet

Koen
  #4  
Oud 25-07-12, 22:26
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Als hij 2x gevallen is, scherm gebroken is en hij blijft zwart & piepen dan concludeer ik daaruit dat en het scherm kapot is en dat er nog meer schade is. Zou dat niet zijn dan piept de iPhone 2x als je hem aan de lader legt en verder niet. Dat je niets ziet komt dan omdat het scherm defect is.

Maar omdat hij blijft piepen heb ik het vermoeden dat er iets in het elektrische circuit beschadigd is waardoor hij niet meer juist oplaadt.
  #5  
Oud 26-07-12, 00:17
koenloman koenloman is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Tubbergen
Berichten: 3
Standaard

Hoi Gilles111,

Vanmiddag mee naar een reparatie zaak geweest! Volledig nieuwe display op gezet en werkte weer als een trein!

Dus wat mij betreft mag deze op slot! Het is opgelost!

M'n vermoeden klopte dus toch!

Groet
  #6  
Oud 26-07-12, 00:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Het gevraagde slotje.

Veel plezier weer met de iPhone!
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten

Labels
beeld, display, iphone4s, trillen, zwart



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS geeft zwart beeld ipv iconen nance30 iPhone algemeen 0 21-04-12 11:25
Zwart beeld bij opvoeren van gegevens van creditcard naphazw iPad algemeen 1 19-02-12 00:29
Iphone geeft met oplader zwart beeld en een beetje verlicht. kersje26 iPhone algemeen 2 12-02-12 14:54
Camera geeft zwart beeld Mypod iPhone algemeen 4 18-01-11 14:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.