iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   update naar nieuwe versie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122420-update-naar-nieuwe-versie.html)

sjoef 25-07-12 10:58

update naar nieuwe versie
 
Hallo, ik heb mijn iphone 4 al die tijd gewoon op versie 4 gehouden omdat ik bang was dat de batterij veel sneller leeg zou zijn. (de bekende problemen bij de release van versie 5) Ik gebruik geen 3g en doe daardoor ongeveer een dag of 4 a 5 met een acculading. Nu zit ik te denken om toch over te stappen naar versie 5. Mocht ik uiteindelijk daar toch niet tevreden over zijn kan ik via iTunes een herstel doen. Maar welke versie wordt er dan hersteld? Is dat de laatste versie, dus 5.1.1 of is dat de versie die nu op mijn iphone staat?

XIII 25-07-12 11:00

De laatste versie die Apple signeert.

Momenteel is dat inderdaad iOS 5.1.1.

sjoef 25-07-12 11:03

dank voor je snelle reactie. Is er voor een leek op dit gebied een simpele oplossing om toch terug te keren naar de "oude" situate

XIII 25-07-12 11:05

Nee.

Als je in het verleden geen SHSH blobs hebt opgeslagen is er zelfs voor experts geen mogelijkheid om terug te gaan naar die oude situatie...

sjoef 25-07-12 11:10

kan ik die SHSH blobs alsnog opslaan?

XIII 25-07-12 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoef (Bericht 810325)
kan ik die SHSH blobs alsnog opslaan?

Nee, want Apple signeert alleen nog 5.1.1.

sjoef 25-07-12 11:16

owkee...dank. Blijf ik nog even door twijfelen of ik ga updaten. :d

Guest-20180925190238 25-07-12 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoef (Bericht 810330)
owkee...dank. Blijf ik nog even door twijfelen of ik ga updaten. :d

Laat je niet gek maken door die "batterijfetischisten" :rolleyes: Het energieverbruik van iOS 5.1.1 is niet veel hoger dan met iOS 4.x.x

Succes gewenst :)

sjoef 25-07-12 11:21

@Timosha, wat noem jij niet veel hoger?

Guest-20180925190238 25-07-12 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoef (Bericht 810334)
@Timosha, wat noem jij niet veel hoger?

Niet veel hoger is bij mij "niet meetbaar hoger" :) Meten is weten :cool:

Kijk naar het forum. Telkens er een nieuwe versie van iOS uitkomt ontstaat er een massapsychose. De "batterijprobleemtopics" groeien dan als kool en na een weekje of zo is het allemaal weer voorbij (tot een volgende release van iOS).

sjoef 25-07-12 11:31

ja maar is het dan na een week voorbij omdat er geen hogere energieverbruik is of omdat iedereen zich erbij neer heeft gelegd?

Guest-20180925190238 25-07-12 11:57

Als je zo erg gefixeerd bent op de accu van je iPhone en niet op de functionaliteit is het misschien toch beter dat je de iOS versie die je nu hebt verder blijft gebruiken. Je bent er blijkbaar heel gelukkig mee en het is dat wat telt :)

Dat was het wat mij betreft.

mrboolean 25-07-12 12:34

Gezien je nu 4 a 5 dagen met een acculading doet zou ik bij IOS 4 blijven. Ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt, zelfs met weinig gebruik en 3G uit, maar de kans is groot dat je na de update naar IOS 5 die tijden niet meer haalt. En omdat je dan niet meer terug kan zou ik het risico niet nemen.

Overigens zou ik niet teveel fixeren op de batterijduur en meer van je toestel genieten door er gebruik van te maken. Ik heb het idee dat je je iPhone alleen als simpele telefoon gebruikt en zelfs dat heel weinig. En dat is zonde, want je kan er zo veel mee doen.

sjoef 25-07-12 12:49

ik bel inderdaad niet veel. Wel gebruik ik um regelmatig als ipod. Ook als agenda en soms wat berichten met whatsapp. (via Wi-Fi) Ik wilde me wat meer gaan verdiepen in iMessage en iCloud. Vandaar mijn "drang" naar iOS 5 Maar ik ben niet iemand die eraan gaat denken dat ik 2 keer per dag mijn telefoon aan het infuus moet hangen. Kortom.....keuzes!

deleon 25-07-12 12:58

Yep....keuzes maken. Mijn 4s is aan het eind van de dag ook leeg. En dat is een stuk sneller dan mijn 'oude' Sony Ericsson W995i (ging standby wel een kleine week mee). Dus was anders gewend. Maar ik ga inderdaad gewoon genieten van mijn toestel. En dan laad ik hem maar 2 keer op een dag op. Of tussendoor op mijn werk. Ding is zo snel weer opgeladen. Dus da's niet zo'n punt. :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.