iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bluetooth verbind niet automatisch (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122493-bluetooth-verbind-niet-automatisch.html)

WillyF 26-07-12 17:47

Bluetooth verbind niet automatisch
 
Goedendag,

Mijn iphone 4 met ios 5.1.1 is gekoppeld met mijn carkit kenwood dnx7220 / kcabt200. Echter moet ik steeds handmatig verbinding maken.

Voorheen ging dit volledig automatisch, en daardoor is het irritatie level bereikt.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Stephan0501 27-07-12 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WillyF (Bericht 810576)
Goedendag,

Mijn iphone 4 met ios 5.1.1 is gekoppeld met mijn carkit kenwood dnx7220 / kcabt200. Echter moet ik steeds handmatig verbinding maken.

Voorheen ging dit volledig automatisch, en daardoor is het irritatie level bereikt.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Even in de auto gaan zitten, BT aan, en het apparaat ( je autoradio ) in je telefoon even verwijderen ( Vergeet dit apparaat, onder je instellingen - > Algemeen --> Bleutooth
Daarna weer opnieuw koppelen, dat zou de oplossing kunnen zijn.

tomtom100 27-07-12 20:06

Ben benieuwd of dat helpt.

Ik moest SSH installeren om weer automatisch te kunnen koppelen. Nu werkt het wel weer...

WillyF 28-07-12 11:49

Re
 
@ stephan, dit werkte dit niet.

@ tomtom, wat houd dat precies in?

Mijn vriendin heeft overigens net een iphone 4gs gehaald en ook dan heeft niet de functie om automatisch te connecten zodra je de auto instapt.

Gisteren ook toevaliig iemand van vodafone gesproken, ging het ook testen maar tevergeefs.

Snap niet dat hier niet meer van op internet is terug te vinden, zal toch niet de enige zijn.

tomtom100 28-07-12 12:14

Je zult dan eerst moeten jailbreaken.
Een andere oplossing is er volgens mij niet.

maureeen 28-07-12 21:20

Ik heb een JVC, radio/bluetooth carkit en als ik de radio aan doe, (sleuteltje omdraaien van auto) maakt hij automatisch verbinding met de iphone via bluetooth, zelfs nu ik heb heb geupdate na 5.1.1. wel gejailbreakt, maar geen foefje erop zitten ofzo.

ButcherJF 29-07-12 07:54

Automatisch verbinden, mits eenmaal gepaird/gekoppeld, werkt wel degelijk op de iPhone. Je hebt daar geen jailbreak en ook geen SSH voor nodig.

Maaarrr: het werkt helaas niet altijd even goed met iedere willekeurige carkit. Kan aan de fabrikant van de carkit liggen of aan Apple. Beiden moeten immers in hun firmware rekening houden met alle mogelijke combinaties.
Reken er maar op dat als straks iOS6 definitief is er weer de nodige meldingen komen van carkits die niet meer werken.

Mogelijk zit de oplossing bij TS in het verwijderen van de de/alle koppelingen uit zowel de iPhone(s) als de carkit zelf en het opnieuw pairen. Probeer ook eens te variëren in de volgorde van aanzetten van de apparaten c.q. bluetooth.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:44.