//

Bluetooth verbind niet automatisch

Bluetooth verbind niet automatisch discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag, Mijn iphone 4 met ios 5.1.1 is gekoppeld met mijn carkit kenwood dnx7220 / kcabt200. Echter moet ik steeds handmatig verbinding maken. Voorheen ging ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-07-12, 17:47
WillyF WillyF is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard Bluetooth verbind niet automatisch

Goedendag,

Mijn iphone 4 met ios 5.1.1 is gekoppeld met mijn carkit kenwood dnx7220 / kcabt200. Echter moet ik steeds handmatig verbinding maken.

Voorheen ging dit volledig automatisch, en daardoor is het irritatie level bereikt.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-12, 19:29
Stephan0501 Stephan0501 is offline
• iOS 8.1.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Voorschoten
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WillyF Bekijk bericht
Goedendag,

Mijn iphone 4 met ios 5.1.1 is gekoppeld met mijn carkit kenwood dnx7220 / kcabt200. Echter moet ik steeds handmatig verbinding maken.

Voorheen ging dit volledig automatisch, en daardoor is het irritatie level bereikt.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Even in de auto gaan zitten, BT aan, en het apparaat ( je autoradio ) in je telefoon even verwijderen ( Vergeet dit apparaat, onder je instellingen - > Algemeen --> Bleutooth
Daarna weer opnieuw koppelen, dat zou de oplossing kunnen zijn.
__________________
Iphone 6 plus 16GB In use , Imac 24 inch 3,06Ghz In use , Ipad 2 16GB Wit In use , Iphone 4 32GB Sold , Iphone 3GS 32GB Sold
  #3  
Oud 27-07-12, 20:06
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Ben benieuwd of dat helpt.

Ik moest SSH installeren om weer automatisch te kunnen koppelen. Nu werkt het wel weer...
__________________
iPhone 5 fw7.1.2 + iPhone 3GS fw6.1.4 + iPhone4 fw7 + iPad2 fw7 en
AppleTV2 fw 5.0 + iPad Mini fw6.0.2 (JB'ed)
  #4  
Oud 28-07-12, 11:49
WillyF WillyF is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard Re

@ stephan, dit werkte dit niet.

@ tomtom, wat houd dat precies in?

Mijn vriendin heeft overigens net een iphone 4gs gehaald en ook dan heeft niet de functie om automatisch te connecten zodra je de auto instapt.

Gisteren ook toevaliig iemand van vodafone gesproken, ging het ook testen maar tevergeefs.

Snap niet dat hier niet meer van op internet is terug te vinden, zal toch niet de enige zijn.
  #5  
Oud 28-07-12, 12:14
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Je zult dan eerst moeten jailbreaken.
Een andere oplossing is er volgens mij niet.
  #6  
Oud 28-07-12, 21:20
maureeen maureeen is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Twente
Berichten: 52
Standaard

Ik heb een JVC, radio/bluetooth carkit en als ik de radio aan doe, (sleuteltje omdraaien van auto) maakt hij automatisch verbinding met de iphone via bluetooth, zelfs nu ik heb heb geupdate na 5.1.1. wel gejailbreakt, maar geen foefje erop zitten ofzo.
  #7  
Oud 29-07-12, 07:54
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Automatisch verbinden, mits eenmaal gepaird/gekoppeld, werkt wel degelijk op de iPhone. Je hebt daar geen jailbreak en ook geen SSH voor nodig.

Maaarrr: het werkt helaas niet altijd even goed met iedere willekeurige carkit. Kan aan de fabrikant van de carkit liggen of aan Apple. Beiden moeten immers in hun firmware rekening houden met alle mogelijke combinaties.
Reken er maar op dat als straks iOS6 definitief is er weer de nodige meldingen komen van carkits die niet meer werken.

Mogelijk zit de oplossing bij TS in het verwijderen van de de/alle koppelingen uit zowel de iPhone(s) als de carkit zelf en het opnieuw pairen. Probeer ook eens te variëren in de volgorde van aanzetten van de apparaten c.q. bluetooth.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi of bluetooth automatisch aan/uit rusty600 iPhone Apps 4 02-04-12 10:20
4s verbind niet met bluetooth letoir iPhone algemeen 12 13-01-12 09:36
automatisch oppakken van verbinding met bluetooth en Wi-Fi werkt niet altijd pebopar iPhone algemeen 0 25-11-11 10:54
Iphone verbind niet met bluetooth radio. FreakoW iPhone accessoires en onderdelen 1 02-10-10 19:20
Bluetooth carkit automatisch verbinden vanessa iPhone accessoires en onderdelen 8 03-01-08 00:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.