iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen geluid (zonder headset) muziek, youtube e.d. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122535-geen-geluid-zonder-headset-muziek-youtube-e-d.html)

AbKebabb 27-07-12 11:14

Geen geluid (zonder headset) muziek, youtube e.d.
 
Hallo,

ik heb meerdere topics gelezen met dit probleem, maar nog geen eenduidige en goede oplossing kunnen vinden.

Nadat ik met een headset muziek heb geluisterd is het geluid op de speaker bij muziek, youtube e.d. weg. ik kan wel via de headset luisteren en beltonen e.d. worden ook gewoon afgespeeld. Het probleem is niet dat de Iphone denkt dat er nog een headset inzit. Als ik mn headset ontkoppel ben ik ineens mijn volumebalk bij de muziek kwijt en reageert m'n telefoon niet meer op volumeknopjes aan de zijkant.

Heb al reset gedaan, stof geblazen, volume bij instellingen en muziek gelijk gezet enz enz maar het helpt niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Bedankt

apotheosis 27-07-12 16:53

Voor je doet wat ik zeg wacht nog effe op mss een aantal andere reacties maar als ik na 1-2 dagen een probleem nie kan oplossen dan probeer ik deze te herstellen, lukt dat niet en zeker in zo'n geval als u dan kan het mss intern zijn en kan het zijn je deze moet binnen steken maar laten we maar niet op de feiten vooruit lopen.

X10 31-07-12 10:06

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zolang de headset erin zit heb ik een volumebalkje in beeld bij muziek, haal ik de headset eruit, dan verdwijnt het volumebalkje. Het geluid gaat dan niet over naar de speakers. Ik kan wel gewoon bellen, maar je hoort geen muziek over de speakers en ook geen geluid bij het maken van een foto of bij notificaties van een app enzo. Ook het geluid van een spelletje als Songpop doet het niet over de speakers, wel over de headset.

Ik heb al tig keer de plug van de headset erin en eruit gehaald, erin geblazen en met een afgeknipt wattenstaafje met alcohol heel voorzichtig de ingang voor de koptelefoon gereinigd. Niks helpt.

Misschien relevant: toen ik het probleem ontdekte, herkende Whatsapp me ook niet en moest ik opnieuw mijn telefoonnummer invoeren. Dat is nu opgelost, maar kennelijk is er iets veranderd.

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft. Geen zin mijn iPhone een paar weken kwijt te zijn voor reparatie. Alvast bedankt voor oplossingen!

Werner1963 31-07-12 11:35

Ben je ook de volumebalk kwijt als je eerst de muziek stopt met de stoptoets en daarna de plug van de headset er uit haalt?

X10 02-08-12 12:33

Ja, de volumebalk verdwijnt altijd als de headset eruit gaat, op welk moment dan ook. :-(

Pikkelateur 03-08-12 14:21

Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan je dock aansluiting onder op je iPhone. Deze is dan beschadigd. Staat vreemd genoeg compleet los van je koptelefoon aansluiting. Inderdaad zoals je al aangeeft werkt het geluid via de hoofdtelefoon wel en je beltonen doen het ook altijd.
Zelf heb ik dit ook gehad en tijdelijk kunnen oplossen door het schoon te maken met een borstel en alcohol. Onlangs is het probleem weer terug gekomen en na reparatie werkt het weer allemaal naar behoren.

X10 04-08-12 20:38

@Pikkelateur: Ik zal eens proberen de dockaansluiting te reinigen, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Er is niet iets helemaal kapot, want soms is er ineens geluid. Bij de app Waze (navigatie) doet de stem het soms even en dan weer niet: "Ga bij de volgende rotonde -stilte-". Whatsapp laat heel soms even een deel van het ontvangstgeluidje horen als er een bericht binnenkomt, maar meestal niet.

Nu even een klein borsteltje vinden en wat alcohol. Ik zal laten weten of het helpt. Bedankt voor de tip!

Stephan0501 05-08-12 04:02

Hoogstwaarschijnlijk is dit een vuiltje / stofje in je koptelefoonaansluiting.
De iphone denkt dus dat er een headphone is ingeplugd
Probeer het vuil / stof uit de hoofdtelefoonaansluiting te blazen of voorzichting met een tandenstoker te verwijderen

succes ;)

X10 05-08-12 11:05

De oplossing van Pikkelateur lijkt te werken. Vanochtend met een penseeltje gedoopt in alcohol de dockaansluiting voorzichtig gereinigd (de koptelefoonaansluiting had ik al eerder geprobeerd, dit had geen effect). Eerst deed hij het heel even. Toen nogmaals gereinigd en net een heel nummer beluisterd zonder headset, dus gewoon over de speaker en ook een spelletje SongPop kunnen doen. Hopelijk blijft hij het nu doen, maar het is ieder geval duidelijk waar het probleem zit. Bedankt!

Pikkelateur 06-08-12 08:31

@X10 Goed om te horen!
Mocht het probleem zich weer voordoen, dan is het beter om een reparatie uit te voeren. Dit is al te doen vanaf ongeveer 55 euro.
Bij mij heeft het ook geholpen, maar het probleem kwam later wel weer terug. Na het schoonmaken dan he, niet na de reparatie ;)

X10 06-08-12 22:56

Ik vrees dat ik ook voor reparatie moet gaan, want de oplossing werkte uiteindelijk maar heel kort. :-( Alleen geen zin om mijn telefoon weer 2-6 weken kwijt te zijn bij KPN. Misschien toch de reparatie hier dan maar proberen, al moet ik er dan wel voor betalen. Er staat dat de reparatie maar een dag duurt, maar dat dat niet geldt voor onderzoek. Ik neem aan dat ze beginnen met onderzoek. Hoe lang was jij hem kwijt bij de reparatie, Pikkelateur?

Pikkelateur 06-08-12 23:11

Ongeveer een half uur ben ik de mijne kwijt geweest, omdat ik ook wist wat er vervangen moest worden.
Regio Utrecht, ga naar iFixMania (afspraak via mail), Regio Amsterdam, Larsa Telecom (makkelijke online afspraak maken)

kennyyang 07-09-12 01:55

NO SOUNDS ISSUE FIX FOR IPHONE 2G 3G 3GS 4 4S IPOD IPAD NO VOLUME - YouTube

arjan95 07-09-12 09:01

Alsof iemand denkt dat je dit met een jailbreak kan oplossen :FAIL

Pikkelateur 07-09-12 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kennyyang (Bericht 817172)

Jij bent echt een koning...

Vlockez 13-09-12 00:24

Nou heb ik hetzelfde probleem.
Als het schoonmaken nou niet lukt kan ik me iphone dan ook gewoon via apple.nl opsturen want er staat nog bij dat ik garantie op me iphone hebt of valt dit niet onder garantie?

Alvast bedankt

Pikkelateur 13-09-12 00:27

Ik heb vaker meegemaakt dat na een keer schoonmaken het probleem opgelost is en dan weer het probleem terugkeert. Nogmaals schoonmaken en dan werkt het gewoon weer :)

En je kan je telefoon idd opsturen, valt onder een hardware defect, maar probeer eerst het schoonmaken met alcohol ;-)

Vlockez 13-09-12 00:30

Oke bedankt.
Als het probleem meestal terug komt stuur ik me iphone liever op.
Wie weet krijg je nog een nieuwe ook :d

Pikkelateur 13-09-12 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlockez (Bericht 818073)
Oke bedankt.
Als het probleem meestal terug komt stuur ik me iphone liever op.
Wie weet krijg je nog een nieuwe ook :d

Ik hou je ook niet tegen, maar geef je alleen een goede tip :d

redcloud1 28-09-14 11:38

Geluid weer terug na new Dock connector
 
:-)Hallo iedereen

Ik had last van mijn geluid op mijn 4s ,geen muziek luisteren geen betoon,geen geluids balk voor hoog of lager zetten van geluid.
Als ik mijn 4s ging opladen geen geluid ,haal ik het eruit dan wel weer geluid voor een korte duur. Apple winkel kon het ook niet op lossen,dus zelf er over nagedacht.
Dus heb ik een new Dock connector gekocht en alles doet het weer

Voor een oplossing is denk ik jullie connector voor €8,- kan je het kopen en 15 min kan je het zelf erin zetten.
Ik hoop dat jullie heb geholpen.

Gr.
Geer


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.