iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone met Tele2 of Tmobile? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/122632-iphone-tele2-tmobile.html)

Mangopeer 29-07-12 17:18

Iphone met Tele2 of Tmobile?
 
Geachte leden,

Ik ben van plan een Iphone te gaan kopen en ben me aan het oriënteren op de verschillende modellen. Ik heb geen ervaring met smartphones (gebruik op dit moment een oude Nokia + Sim only maar abonnement loopt volgende maand af).
Ik ben al in verschillende winkels geweest en daar raden ze me Samsung, HTC en LG aan. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat een Iphone voor mij praktischer is aangezien ik al een Ipad heb en daarop ook agenda e.d. gebruik.

Op internet zag ik goedkope abonnementen van Tele2 (smartmix) met een Iphone 4S. Op internet kon ik echter weinig informatie vinden over Iphones en tele 2. Is het werkelijk zo slecht? Wat is er dan niet goed aan Tele2? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook zag ik een goedkoop abonnement van Tmobile met de Iphone 4. Tmobile lijkt me een betere provider, is dit waar?

Gemiddeld zijn beide abonnementen ongeveer 30 euro. Dit is ook eigenlijk mijn limiet.

Wat zouden jullie doen? Hebben jullie nog tips?

Ik hoef niet zo zeer games te spelen. Ik wil een smartphone voor het onderweg mailen en surfen.

Alvast bedankt,

XIII 29-07-12 17:20

Tele2 gebruikt het netwerk van T-Mobile, dus voor de kwaliteit van het netwerk is er geen verschil.

Mangopeer 29-07-12 17:24

Oké bedankt voor je reactie. Ik lees echter verhalen op internet over spookrekeningen, dat Imessage en navigatie niet werkt bij Tele2, dat ze geen microsim leveren, etc.

Guest-20180925190238 29-07-12 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mangopeer (Bericht 811114)
Ik lees echter verhalen op internet over spookrekeningen, dat Imessage en navigatie niet werkt bij Tele2, dat ze geen microsim leveren, etc.

Het internet staat vol met complottheorien, daar moet je niet veel van geloven :)

Citaat:

Op internet zag ik goedkope abonnementen van Tele2 (smartmix) met een Iphone 4S
Dan levert Tele2 ook een micro-SIM.

iMessages en navigate heeft niets met de mobiele provider te maken. iMessages werkt via de Apple servers, SMS via de T-Mobile servers.

XIII 29-07-12 17:37

Waar zie je een Tele2 abonnement met 4S?

Voor zover ik weet heeft Tele2 die zelf niet.

Andere partijen leveren die combinatie wel, maar in het ene concrete geval dat ik ken met een normale simkaart én een simkaartknipper.

Mangopeer 29-07-12 17:40

Het gaat op de volgende aanbieding:

http://www.typhone.nl/gsm/apple/2289/apple-iphone-4s-16gb#?BestDeal=Soort:Aanbieding$$Identity:11374

XIII 29-07-12 18:15

Een derde partij dus; niet Tele2 zelf.

Dutchy123 29-07-12 23:06

Hier ook een sim-only abbo bij Tele2
Zelf een Iphone 4 gekocht
Ik betaal 10,50 voor 100 belminuten en 500 mb
Wordt gebruik gemaakt van het netwerk van T-Mobile(staat ook als provider)
Enige nadeel tot nu toe is dat je niet de actuele stand kan bekijken,maar met Datacontrol kun je je internet verbruik wel goed bijhouden
Micro-sim leveren ze ook niet,dus ff knutselen of bij een winkel langsgaan

Gilles111 30-07-12 03:18

Als het gaat over goede landelijke dekking moet je niet bij T-Mobile zijn. De beste dekking is bij Vodafone en KPN. T-Mobile is in de randstad (en andere grote steden) goed, daarbuiten mis je wel eens wat... Voor de prijs is T-Moblie in combinatie met 3e partijen (als Tele-2) absoluut niet slecht.

Dus vooral afwegen waar je meestal bent... Ben je 95% van de tijd bv. in Amsterdam dan is dit prima, reis je net als ik door half Europa (bv voor je werk) dan zou ik toch voor een andere provider kiezen.

Guest-20180925190238 30-07-12 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 811177)
Als het gaat over goede landelijke dekking moet je niet bij T-Mobile zijn. De beste dekking is bij Vodafone en KPN. T-Mobile is in de randstad (en andere grote steden) goed, daarbuiten mis je wel eens wat...

Kan je dat onderbouwen met cijfers/statistieken uit een betrouwbare bron?

Wimus 30-07-12 12:35

Ik heb geen wetenschappelijk onderbouwd bewijs, maar een praktijk voorbeeld.
Ik werk in Maastricht en binnen in het gebouw hebben alle collega's die T-Mobile gebruiken vaak geen internet ontvangst op hun iPhones, terwijl de KPN en Vodafoon iPhones volle bak 3G hebben.

Er zullen best ook plekken zijn waar dit anders is, daarom lijkt het mij een aanrader om eens rond te vragen waar je het meest van je iPhone gebruik gaat maken, dan weet je snel of, en welke provider(s) ontvangstproblemen hebben daar. Afhankelijk daarvan kun je je keus maken.

Guest-20180925190238 30-07-12 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimus (Bericht 811228)
Ik werk in Maastricht en binnen in het gebouw hebben alle collega's die T-Mobile gebruiken vaak geen internet ontvangst op hun iPhones...

En ik ben gedurende de dag in Maastricht-Scharn (Postcode 6224) en daar werkt T-Mobile perfect. Zelfs in Hees (B) werkt T-Mobile nog uitstekend.

En zo kan iedereen zijn dorp of gehucht noemen waar het ene netwerk goed werkt en de andere dan weer niet :d

vuurvreter 30-07-12 13:57

Op veel plekken op de veluwe heb je een probleem met T-Mobile.
Dit heb ik zelf 8 maanden lang ondervonden, wat natuurlijk ontkend werd.

Totdat ik m.b.v. de geschillen commissie, mocht ontbinden, toen werd er zonder vragen meegedeeld dat T-Mobile een probleem had op de veluwe.

Dus T-Mobile zou ik maar laten varen, want de veluwe is wel heel erg groot ;-)

Wimus 30-07-12 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 811230)
En ik ben gedurende de dag in Maastricht-Scharn (Postcode 6224) en daar werkt T-Mobile perfect. Zelfs in Hees (B) werkt T-Mobile nog uitstekend.

En zo kan iedereen zijn dorp of gehucht noemen waar het ene netwerk goed werkt en de andere dan weer niet :d

Vandaar ook mijn advies:
Er zullen best ook plekken zijn waar dit anders is, daarom lijkt het mij een aanrader om eens rond te vragen waar je het meest van je iPhone gebruik gaat maken, dan weet je snel of, en welke provider(s) ontvangstproblemen hebben daar. Afhankelijk daarvan kun je je keus maken.

Mangopeer 31-07-12 11:47

Waar ik wel of geen bereik heb, maar in mijn geval niet zo veel uit aangezien in in Amsterdam woon.

Hebben jullie ervaring met Tele2 en dan vooral gekeken naar de service? De aanbieding van Tele2 is gunstiger dan bij Tmobile namelijk.

Is het moeilijk om een simkaart te knippen?

Dutchy123 31-07-12 17:43

Verwacht geen first-class service,maar dat is overal schaars tegenwoordig
Als je op safe wil spelen neem je een abbo die maandelijks opzegbaar is

Over het knippen van je kaartje
Waarom zou je het risico lopen om hem te verklooien en vervolgens weer eeuwen op een nieuwe moet wachten
Gewoon naar een willekeurige telefoonwinkel gaan en vragen of ze hem op maat willen maken voor je


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.