//

iPhone 3G herstelprobleem na update

iPhone 3G herstelprobleem na update discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een update van de firmware op mijn iPhone 3G naar 5.1.1 raakte ik de muziek, foto's en contacten op mijn iPhone kwijt. Nu heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-08-12, 09:48
Michel020 Michel020 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard iPhone 3G herstelprobleem na update

Na een update van de firmware op mijn iPhone 3G naar 5.1.1 raakte ik de muziek, foto's en contacten op mijn iPhone kwijt. Nu heb ik de iPhone als nieuwe iPhone opnieuw laten registreren en geprobeerd een reservekopie terug te zetten op de iPhone. Hier gebeurt iets vreemds.

De iPhone doorloopt het hele proces zonder problemen/foutmeldingen, en pas aan het einde van het proces gebeurt er iets geks. Het lijkt alsof de iPhone blijft hangen wanneer hij naar het springboard hoort te gaan. Eerst krijg ik het opstartscherm te zien (in beeld zie je: tijd & datum, de batterijstatus, en de ontgrendelingsbalk). Vervolgens wordt het scherm zwart en zie ik een icoontje van een draaiend radartje, alsof hij iets aan het laden is. Dan gaat het hij weer terug naar dat opstartscherm, en dan weer naar het zwarte scherm met het radartje. Dit gebeurt ongeveer elke 3 seconde, het lukt bijvoorbeeld niet om de telefoon te ontgrendelen, daarvoor gaat het allemaal te snel.

Wanneer de telefoon op iTunes is aangesloten dan blijft de iPhone constant beschikbaar, ik kan dus zien dat bijvoorbeeld de foto's en contacten er nog op staan. Hij blijft dus telkens wel zichtbaar in iTunes, terwijl de telefoon zelf wel constant blijft hangen. Ik kan hem ook alleen maar uitzetten door den aan-/uitknop en Home tegelijk ingedrukt te houden.

Ik heb de nodige uren gezicht op de verschillende fora, maar kom eigenlijk niemand met hetzelfde probleem tegen. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, en nog belangrijker, hoe ik mijn contacten kan redden? De foto's en muziek staan nog op mijn computer (iMac) en de app's kan ik zo weer downloaden. Die contacten zijn echter erg belangrijk en moet ik echt terug zien te krijgen.

Heeft iemand een idee? Alle hulp wordt enorm gewaardeerd!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-12, 10:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel020 Bekijk bericht
Die contacten zijn echter erg belangrijk en moet ik echt terug zien te krijgen.
Als die contacten belangrijk zijn en je kan nog in de iPhone komen dan zet iCloud aan in de iPhone en synchroniseer de contacten met iCloud dan zijn die tenminste veilig gesteld.

Wat het oorspronkelijke probleem betreft vermoed ik dat de restore procedure met een zware taak bezig is zoals het omzetten en synchroniseren van foto's. Dit gebeurd meestal in stap 6 of 7 van de restore procedure.
  #3  
Oud 07-08-12, 10:31
Michel020 Michel020 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Ik heb nu via iCloud gesynchroniseerd, klopt het dat dat erg snel gaat? Het lijkt er niet op dat alle gegevens die nog op de iphone staan heeft opgeslagen, er staat nog zo'n 3 GB op de iphone aan foto's en overigen.

Wat bedoel je precies met de restorefase 6 of 7? Kan ik nog iets doen om die cyclus te doorbreken? Hij blijft nu constant tussen die 2 schermen switchen. Volgens iTunes zijn de werkzaamheden al lang klaar, alleen de telefoon blijft bezig.

Dank in ieder geval.
  #4  
Oud 07-08-12, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel020 Bekijk bericht
Ik heb nu via iCloud gesynchroniseerd, klopt het dat dat erg snel gaat? Het lijkt er niet op dat alle gegevens die nog op de iphone staan heeft opgeslagen, er staat nog zo'n 3 GB op de iphone aan foto's en overigen.
Contacten zijn niet zo groot. Ga naar www.icloud.com en kijk of alle contacten daar staan. Indien dat het geval is is alles in orde en zijn de contacten veilig. Als je op de Mac OS X Lion of Mountain Lion gebruikt kan je ook daar iCloud en contacten activeren en worden deze ook met de Mac gesynchroniseerd. En als je dan ook nog een Time Machine backup maakt, wat ik ten zeerste hoop, dan raak je die contacten nooit meer kwijt.

Een restore verloopt in fasen afhankelijk van wat er in de backup staat.
  #5  
Oud 07-08-12, 10:49
Michel020 Michel020 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Duidelijk, ik heb iCloud nog niet eerder gebruikt en zie nu dat de iPhone ook niet herkend wordt in iCloud, terwijl hij wel zichtbaar is in iTunes. Ook de ocntacten staan hier nog niet in, ik heb het iCloudvinkje in iTunes aangezet en was in der veronderstelling dat hij meteen alle inhoud zou wegschrijven. Ik voldoe wel aan alle software-eisen om iCloud te kunnen gebruiken.

Wat de restore-pogingen betreft, ik heb deze altijd helemaal uitgezeten (ongeveer 20-30 minuten) tot zowel iTunes als de telefoon aangaven dat ze klaar waren. Het vreemde is dat er nooit een foutmelding is geweest, het lijkt allemaal soepel te verlopen, en aan het einde blijft de telefoon hangen.
  #6  
Oud 07-08-12, 10:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel020 Bekijk bericht
. Ook de ocntacten staan hier nog niet in, ik heb het iCloudvinkje in iTunes aangezet en was in der veronderstelling dat hij meteen alle inhoud zou wegschrijven.
Je moet iCloud op de iPhone activeren en dan contacten en eventueel de andere functies zoals Mail activeren, dus niet in iTunes. Als je dat gedaan hebt ga je kijken in www.icloud.com of alle data gesynchroniseerd is.

Wat je nu gedaan hebt hebt is tegen iTunes zeggen dat je een backup gaat maken in iCloud ipv. op de Mac. Met die backup in iCloud zou ik nog even wachten.

PS:
Is die iPhone nu een 3G of een 3GS?
  #7  
Oud 07-08-12, 12:18
Michel020 Michel020 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Het gaat om een 3G, geen 3Gs. Ik heb dat meteen aangepast in mijn informatie.

Ik kan helaas niet op de iPhone zelf iCloud inschakelen. De telefoon blijft constant proberen om bij het Springboard te komen, en crasht weer terug naar het eerste scherm. Ik kan alleen op de iPhone komen via iTunes.
  #8  
Oud 07-08-12, 12:35
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Op een 3G kun je toch geen iOS 5.1.1 draaien?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #9  
Oud 07-08-12, 13:02
besiktas97 besiktas97 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 69
Standaard

Klopt wat je zegt, je kan op een 3G geen IOS 5.1.1 draaien.
  #10  
Oud 07-08-12, 15:57
Michel020 Michel020 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Hmm, dan moet het een 3Gs zijn. Ik kan het verschil niet zo snel vinden, behalve in funcitonaliteit. Ik ben langs de geniusbar gegaan en daar hebben ze de telefoon helemaal leeg gegooid en kaal opgestart. toen deed hij het weer. Als ik een backup erop zet dan is het weer hetzelfde liedje. Ontzettend teleurstellend.

Is er een manier om losse onderdelen uit een back-up te halen?
  #11  
Oud 07-08-12, 16:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel020 Bekijk bericht
Is er een manier om losse onderdelen uit een back-up te halen?
Bekijken kan met iBackup Viewer en iPhone Backup Extractor.
  #12  
Oud 07-08-12, 16:41
Michel020 Michel020 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Dank voor die tip. Met iBackup Viewer zie ik dat in bijna alle back-ups de contacten zijn verdwenen, in een aantal staan nog wel allemaal telefoonnummers + smsen maar geen namen. Heel bizar. Een klein gedeelte met naam zie ik nog wel in een back-up op mijn iPad staan. Ik zal uitzoeken of ik de contacten daarvan kan importeren op mijn iPhone. Dat scheelt in ieder geval iets.

Dank voor jullie hulp tot zover!
Reageren

Labels
contacten terughalen, herstel werkt niet, iphone 3g, opstartproblemen, probleemherstel



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3G 8GB herstelprobleem klaas012 Jailbreak 0 09-11-11 13:54
Herstelprobleem xEVAx iPhone algemeen 0 09-03-11 18:20
iPhone: update iPhone 3G naar 4.1 zonder modemfw update??? hockeyboer Jailbreak 1 30-09-10 18:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.