iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   antenne probleem (kenners) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/123081-antenne-probleem-kenners.html)

cise1992 08-08-12 12:35

antenne probleem (kenners)
 
Beste,

ik heb een probleem dat enkel echt iphone kenners zullen kunnen oplossen.
Als dit wel op te lossen is.

Heb een iphone 3gs 16gb en het probleem is dat ik meestal geen service heb of soms 1 of 2 blokjes. Nu had ik al een andere antenne geprobeerd maar niets verhielp. Andere simkaart en herstellen via itunes hielp ook niet.

Nu ben ik ten einde raad, heb heel het internet al afgeschuimd.
Velen hebben ook dit probleem maar niemand weet een oplossing, of toch wel??

Hopelijk kan iemand mij hier helpen want ben ten einde raad

mvg

Guest-20180925190238 08-08-12 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cise1992 (Bericht 812667)
Nu had ik al een andere antenne geprobeerd maar niets verhielp. Andere simkaart en herstellen via itunes hielp ook niet.

Een antenne is passief element en dus een vrij simpel ding :)

Als een antenne goed aangesloten is aan de radio(chip) en in resonantie is met het aangeboden elektromagnetisch signaal dan wordt dit signaal optimaal uitgestraald cq. ontvangen.

Is een antenne niet goed aangesloten en/of niet in resonantie dan wordt het elektromagnetisch signaal niet of niet optimaal uitgestraald cq. ontvangen en dan krijgt, in zendmodus, de eindtrap in de radio(chip) nog wat staande golven te verduren die de radio(chip) kunnen beschadigen.

cise1992 08-08-12 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 812669)
Een antenne is passief element en dus een vrij simpel ding :)

Als een antenne goed aangesloten is aan de radio(chip) en in resonantie is met het aangeboden elektromagnetisch signaal dan wordt dit signaal optimaal uitgestraald cq. ontvangen.

Is een antenne niet goed aangesloten en/of niet in resonantie dan wordt het elektromagnetisch signaal niet of niet optimaal uitgestraald cq. ontvangen en dan krijgt, in zendmodus, de eindtrap in de radio(chip) nog wat staande golven te verduren die de radio(chip) kunnen beschadigen.

Wil je daar nu mee zeggen dat die chip misschien zou beschadigd zijn?
Want de antenne was goed aangesloten, of er is beschadiging aan de connector maar deze zietr nog goed uit + vervangen is niet te simpel...

Guest-20180925190238 08-08-12 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cise1992 (Bericht 812680)
Wil je daar nu mee zeggen dat die chip misschien zou beschadigd zijn?

Ik wil helemaal niets zeggen, ik leg alleen maar uit hoe een antenne werkt omdat veel gebruikers het verschil tussen een antenne en een radio(chip) niet begrijpen.

Succes verder :)

johnski1964 28-08-12 10:34

Dus je hebt je telefoon open gemaakt....

Hoe weet je zeker dat hij goed aangesloten zit...???? (is maar een vraag, ik maak ze namelijk dagelijks open)

cise1992 28-08-12 10:40

bij aansluiting vn ander moederbord gaat alles wel perfect...

johnski1964 28-08-12 10:42

Dus als hij het met een ander moederbord wel doet is het probleem toch opgelost...????

cise1992 28-08-12 11:07

Waarom zou het probleem nu plots opgelost zijn.

Ik heb een iphone waarvan ik geen service krijg, met een andere antenne krijg ik juist hetzelfde probleem. (probleem dus nog niet opgelost)

Bij het testen van alle componenten, door gewoon een ander moederbord te gebruiken, werken alle componenten.

Dat moederbord dat ik gebruik om te testen moet weer terug in een ander toestel.

Ik wil dus service met mijn iphone, met het originele moederbord.

Guest-20180925190238 28-08-12 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cise1992 (Bericht 815701)
Ik heb een iphone waarvan ik geen service krijg, met een andere antenne krijg ik juist hetzelfde probleem. (probleem dus nog niet opgelost)

Dat de antenne het probleem niet is is ondertussen wel duidelijk :rolleyes:

Om het probleem te isoleren moet je op het "defecte" moederbord op de antenneconnector met een spectrum analyzer gaan meten hoe de UHF-signalen er uit zien.

Dat is de enige manier om er achter te komen wat er werkelijk mis gaat.

Succes gewenst :)

johnski1964 28-08-12 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cise1992 (Bericht 815701)
Waarom zou het probleem nu plots opgelost zijn.

Ik heb een iphone waarvan ik geen service krijg, met een andere antenne krijg ik juist hetzelfde probleem. (probleem dus nog niet opgelost)

Bij het testen van alle componenten, door gewoon een ander moederbord te gebruiken, werken alle componenten.

Dat moederbord dat ik gebruik om te testen moet weer terug in een ander toestel.

Ik wil dus service met mijn iphone, met het originele moederbord.



Ik wil niet onbeleefd doen, maar lees goed wat je schrijft......

Als je een andere antenne plaats hou je het zelfde probleem, maar als je een ander moederbord plaatst is het probleem opgelost...

Dus zit het probleem toch in je moederbord en zul je daar moeten zoeken naar beschadigingen enzo... (is de telefoon gevallen heeft hij waterschade gehad...)

Dan is meten weten.....

ik kan bijna alle telefoons reparatie's uitvoeren maar ga alleen niet solderen...

wblink 28-08-12 19:41

Begrijp niet waarom je "alleen kenners" noemt.
Om op te vallen, of omdat je onwijs intelligent bent?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.