iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   microfoon iphone 4 kapot, garantie? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/123118-microfoon-iphone-4-kapot-garantie.html)

Hermadrid 08-08-12 21:15

microfoon iphone 4 kapot, garantie?
 
Hallo jongens,

heb een vraagje, microfoon van mijn iphone 4 is al bijna 1 jaar stuk:confused: Maar was te lui om het terug te brengen naar mediamarkt, omdat ik dan helemaal naar belgie moet.

Ik heb nog 4 dagen garantie, en heb besloten om vrijdag langs te gaan om mijn telefoon te laten maken/omwisselen.

Is dit mogelijk denken jullie, want het is gewoon de fout van apple zelf ik heb helemaal niks gedaan. Geen jailbreak en er zit ook geen schade op.

Wat denken jullie dat mijn kansen zijn, krijg ik een nieuwe of word het gratis gerepareerd?

Thnx voor jullie hulp:d

Hermadrid 09-09-12 21:57

Pfff, ik ga nooit meer iets kopen bij de Belgen!

Ik heb het dus teruggebracht, al 4 weken geleden inmiddels...

Ze zeiden, ja het valt onder garantie dus we gaan het even opsturen. 3 weken krijg je een bericht, heb het bericht nooit 3 weken later gekregen dus ben er zelf maar achter aan gegaan. Heb toen gebeld en ze zeiden, ja je moet 350 euro betalen voor reparatiekosten.
Ik dacht WTF, had toch garantie? Dit heb ik dus gemeld aan de meneer die ik aan de telefoon had. Hij zei ow oke, dan gaan we nog even kijken. Dus zou morgen bericht moeten krijgen van ze. Daar ga ik niet van uit want zal wel weer zelf moeten bellen..

Ik ga dinsdag even bellen naar ze en kijken wat ze nu weer te zeggen hebben. Vind dit niet normaal, het is gewoon een software fout en ze willen mij ervoor laten betalen. Terwijl ik een duidelijk bewijs van garantie heb.

XIII 09-09-12 22:05

Waarom denk je dat een microfoon die stuk is een software fout is?

Hermadrid 10-09-12 11:37

Omdat als ik film mezelf wel kan horen en dictafoon etc het ook doet.... Dus mijn microfoon zal niet kapot zijn.

Ipadistop 10-09-12 12:08

Nooit iets kopen bij de belgen? Dat klinkt grof niet iedereen is zo.

Guest-20180925190238 10-09-12 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid (Bericht 817564)
Omdat als ik film mezelf wel kan horen en dictafoon etc het ook doet.... Dus mijn microfoon zal niet kapot zijn.

Op software heb je geen garantie, helaas :d Als Mediamarkt jou, onder garantie, een nieuwe iPhone zou geven zit er toch weer de versie van iOS op die je nu al hebt. Dat schiet dus niet op :rolleyes:

PS:
Mediamarkt is geen Belgisch bedrijf maar een Duits. Je moet dus op de Duitsers gaan schelden :d

Hermadrid 10-09-12 16:52

Nou dan ligt het toch echt aan Mediamarkt Belgie als ik geen nieuwe krijg. Veel mensen hebben het zelfde probleem en kregen een week later een nieuwe, omdat dit geloof het of niet een softwarefout was ;).

Heb zelfs forums hier gelezen, die het ook omgeruild kregen. Dus het ligt toch echt aan Mediamarkt en niet aan mij.

Ik kon spontaan niet meer bellen nadat ik me telefoon 3 maanden had. Snap ook niet hoe het komt.

Edit: Haha wat een onzin trouwens dat softwarefout niet onder garantie valt, heb het hier met mijn advocaat over gehad en die moest gewoon lachen toen ik dat vroeg.

ballegooier 08-09-14 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid (Bericht 817564)
Omdat als ik film mezelf wel kan horen en dictafoon etc het ook doet.... Dus mijn microfoon zal niet kapot zijn.

Dit heeft ermee te maken dat voor filmpjes, dictafoon, etc. de bovenste microfoon ingeschakeld wordt (die voor noire-cancelling gebruikt wordt tijdens het bellen)
Dit gebeurt ook wanneer je een telefoontje pleegt en de luidspreker functie inschakelt, dan schakelt de iPhone over naar de bovenste microfoon (en ben je dus ineens wel weer verstaanbaar aan de andere kant als de onderste microfoon - die naast de dock connector zit - stuk is)

Ik had pas geleden dezelfde symptomen op een iPhone 4, dock connector vervangen en de beller aan de andere kant hoort weer wat er gezegd wordt, zonder de iPhone op speaker functie te hoeven zetten (of headset te gebruiken) ;)

Affinity 09-09-14 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 969495)
Dit heeft ermee te maken dat voor filmpjes, dictafoon, etc. de bovenste microfoon ingeschakeld wordt (die voor noire-cancelling gebruikt wordt tijdens het bellen)
Dit gebeurt ook wanneer je een telefoontje pleegt en de luidspreker functie inschakelt, dan schakelt de iPhone over naar de bovenste microfoon (en ben je dus ineens wel weer verstaanbaar aan de andere kant als de onderste microfoon - die naast de dock connector zit - stuk is)

Ik had pas geleden dezelfde symptomen op een iPhone 4, dock connector vervangen en de beller aan de andere kant hoort weer wat er gezegd wordt, zonder de iPhone op speaker functie te hoeven zetten (of headset te gebruiken) ;)

Topic is ondertussen 2 jaar oud...

Ik vraag me wel af hoe het afgelopen is met Hermadrid!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.