iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Screen op zwart na gesprek (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/12313-screen-op-zwart-na-gesprek.html)

jannic 03-05-08 23:53

Screen op zwart na gesprek
 
Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen een Iphone 16GB. Nieuw gekocht op de Antillen en deze is in de winkel ge-unlocked. Welke methode is toegepast weet ik niet.
Ik heb versie 1.1.4 (4A102).
Ik heb hier geen Wi-Fi in de beurt. En uiteraard geen Edge.
Nu heb ik na een telefoongesprek hetvolgende:
Na beëindigen van het gesprek wil ik op de rode button drukken maar als de tegenpartij eerder drukt gaat mijn scherm op zwart. Ik moet dan 2 keer op het "Sleep" knopje bovenop drukken en ontgrendelen. Op zich werkt dat wel maar ik vind het knullig.
De verkoper zegt dat dit normaal is. Het lijkt mij een "Bug".
Heeft iemand hier ervaring mee? En nog liever hoor ik hoe ik daar vanaf kom. Ik kom hier in mijn appartement met de Iphone niet op het internet (geen Wi-Fi ik woon hier maar tijdelijk). En om dat in de Mac Donalds te gaan doen.....

Grample 04-05-08 00:03

Dat is geen bug. Als je gebeld wordt terwijl je de iPhone niet gebruikt gaat het scherm uit na gesprek maar als je gebeld wordt tijdens gebruiken van de iPhone of zelf belt gaat het scherm niet uit.

En dat is logisch ook. Je hebt je telefoon in je zak, je wordt gebeld en hij gaat na gesprek automatisch op standby want anders moet je hem extra uitzetten na beëindiging van de gesprek.

Dus nee, geen bug en er is ook geen tweak of opslossing daarvoor.

jannic 04-05-08 00:12

Ok bedankt voor de reaktie. Ik ben gerustgesteld.
Het zal wel wennen zijn. Bij een normale GSM heb je dat niet.
Doordat ik aardig wat van de berichten op deze zeer informatieve site heb gelezen was ik mogelijk wat ongerust geworden. Als het zo hoort laat ik de Iphone met rust vwb de inrichting.
Groeten,

cypher21 04-05-08 00:12

Ik kan me echt niet voorstellen wat je daar vervelend aan vind!

Ik zou het iritant vinden om nadat ik gebeld ben, de telefoon weer terug in de slaapstand zou moeten zetten!

edit: Bij een nokia is dit ook zo hoor, de toetsblokkering gaat er meteen op na een gesprek

jannic 07-05-08 03:40

Toch klopt er iets niet.
Ik wilde vandaag m'n voice mail afluisteren maar dat gaat niet. Ik moet dan tijdens het gesprek op toetsen drukken maar m'n scherm is zwart dus waar zitten de toetsen? Zodra ik verbinding heb gaat m'n scherm op zwart. Druk ik op de "Home" toets dan gebeurd er niets. Druk ik op de "sleep" toets dan verbreek ik het gesprek.
Dus............ dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Om na een gesprek weer beeld te krijgen moet ik enkele keren op de sleep en op de home toetsen drukken. Dit lijkt mij toch een "bug"?
Weet iemand hoe ik hier vanaf kom of doe ik wat verkeerd?

Destiny 07-05-08 07:41

Houd je je iPhone dan wel van je gezicht af ? Als je hem namelijk te dicht tegen je gezicht houd, gaat je scherm op zwart omdat er sensoren inzitten.

Anders zou je een DFU restore moeten doen naar 1.1.4

MCNO 07-05-08 23:14

Jannic, gebruik je er een hoesje omheen?

Haal die er eens af en probeer het nog eens.

jannic 07-05-08 23:45

MCNO,
Je bent de beste.
Inderdaad zonder hoesje blijft m'n scherm zichtbaar. Houd ik hem dan tegen m'n gezicht dan heeft Destiny ook weer gelijk want dan wordt het scherm zwart.
Pfffffffffff.
Kennelijk is er niks stuk. Wel jammer dat je dus voor de bediening van het scherm het hoesje dient weg te laten. Hoe komt dat?
Groet,
jannic

Ok, in een andere "draad" al gelezen hoe het komt. Het sensortje boven het oortje. Even uitgetest en dat werkt perfect. Dus inderdaad zonder hoesje werkt m'n Iphone naar behoren. Toch wel erg informatief deze site! Thx.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.