//

Trage transfer van NAS naar IPad3

Trage transfer van NAS naar IPad3 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil foto's van mijn netwerk (nas) bekijken op de IPad3 zonder de IPad vol te moeten laden via iTunes. Al mijn foto's staan op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-08-12, 23:30
blenchi blenchi is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 2
Standaard Trage transfer van NAS naar IPad3

Ik wil foto's van mijn netwerk (nas) bekijken op de IPad3 zonder de IPad vol te moeten laden via iTunes. Al mijn foto's staan op mijn nas. Deze wil ik thuis via Wi-Fi kunnen bekijken. Als ik met de bestaande tools probeer te laden, duurt het 2 1/2 minuut om een foto op te laden. Ik beken, de foto's zijn groot (20 tot 60 MB). Ik wil het omslachtig beheer via synchronisatie met iTunes vermijden en de foto van mijn keuze kunnen bekijken.
Voor alle duidelijkheid: het is niet mijn Wi-Fi router die traagheid veroorzaakt. Andere toestellen laden op enkele seconden over dezelfde router de foto's op. Ik heb zowel op 2,4 GHz als op 5 GHz geprobeerd.
Iemand suggesties? (ik wil niet jailbreaken).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-12, 09:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blenchi Bekijk bericht
Ik beken, de foto's zijn groot (20 tot 60 MB).

Ik heb zowel op 2,4 GHz als op 5 GHz geprobeerd.
Iemand suggesties? (ik wil niet jailbreaken).
Dat is wel heel erg groot Zijn dat RAW foto's?

Hoe dan ook, een iPad kan zulke foto's nooit in de originele resolutie weergeven. Er zal dus ergens een aanpassing moeten gebeuren die ook tijd vergt. Met welke app bekijk je die reuzenplaatjes dan?

De doorvoersnelheid (bandbreedte) van een iPad over Wi-Fi is niet zo hoog als van een Mac of PC op IEEE 802.11n. Daar waar een MacBook bv. moeiteloos 300 - 350 Mb/s haalt zal een iPad niet veel verder komen dan 20 - 25 Mb/s.
  #3  
Oud 11-08-12, 01:29
Hebie's schermafbeelding
Hebie Hebie is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

En ligt misschien ook wel aan je nas ik weet niet welke je hebt?
  #4  
Oud 18-08-12, 18:15
blenchi blenchi is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 2
Standaard

Wel, enige uitleg omtrent de groote van de foto's. Het zijn dus geen RAW pictures. Mijn RAW's zijn 40MB groot. Het zijn wel highres JPG's en highres panorama foto's. De snelheid die je vermeld, 20-25 Mb/s klopt met wat ik gemeten heb met een app om de snelheid te meten.
Aangezien ik niet altijd de foto's op de iPad wil bewaren. Gezien de groote is de 64Gig van de iPad echt niet overdreven. De foto's die ik wil meenemen synchroniseer ik via iTunes. Mijn bedoeling is mijn foto's van mijn nas te bekijken.
Via de Stratospherix Filebrowser, I can browse thru the direcotories of my nas and open them, ... 2 min 1/2. Quality is very good.
Meanwhile I found something else, AirPlayer. It accesses my nas with reasonable speed, quality of the pictures is good, but not as good as the iPad 3 is capable of.

My nas? A Thecus N5550 with 4 Seagate barracudes of 3TB, 7200 rpm in one RAID5 array. The Thecus has two 1 Gbit nics. The router is a Linksys E4200 running on DD-WRT, 1 GBit connections. Performance in the network is very good to all devices connected.

Hope you can suggest a better app to view my pictures. I tried several ways, untill now the AirPlayer is far out the best, except that I loose quality.
Thanks for your ideas.
Reageren

Labels
foto, nas, snelheid, traag



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gegevens van HDD naar Ipad3 EssieB1972 iPad algemeen 12 25-07-12 22:19
Muziek: Streamen van NAS naar iPhone/iPad petervhoek Muziek, foto & video 2 15-07-12 21:26
Foto's kopieren van PC naar Ipad3? lepieto Muziek, foto & video 5 16-06-12 09:35
foto's op Ipad3 bekijken die op mijn NAS staan ? fvanleuvenp2groupnl Muziek, foto & video 2 13-04-12 12:09
Muziek: Muziek van NAS/PC naar de IPod van de IPad/IPhone via Wi-Fi? kooimens Muziek, foto & video 1 23-07-11 16:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.