iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service in buitenland (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/123474-geen-service-buitenland.html)

FreBo1958 16-08-12 20:11

Geen service in buitenland
 
Hoi, vandaag naar Nederland geweest en viel me op dat ik niet kan bellen in biotenland. Heb dit maanden terug ook gehad in Frankrijk. Heb toen naar proximus gebeld en hebben dit nagekeken. Mijn roaming stond volgens proximus niet aan. Ze hebben die dan geactiveerd. Nu van daag naar Nederland geweest en valt op dat ik weer niet kan bellen. Heb proximus terug al gebeld en ze hebben het nagekeken en zij zeggen dat het wel zou moeten gaan. En als het niet gaat dat het aan mijn toestel ligt. Mijn vrouw heeft zelfde toestel en die kan wel bellen uit buitenland. Heb alles al vergeleken maar de instellingen staan zelfde. Weet niet meer waar ik nu nog moet gaan zoeken. Iemand een oplossing ?

Wimus 16-08-12 21:20

heb je geprobeerd om het toestel een uit en weer aan te zetten?
Andere mogelijkheid is om de simkaart van je vrouw eens in jouw toestel te zetten, werkt die ook niet, dan is er iets mis met het toestel.

FreBo1958 17-08-12 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimus (Bericht 814104)
heb je geprobeerd om het toestel een uit en weer aan te zetten?
Andere mogelijkheid is om de simkaart van je vrouw eens in jouw toestel te zetten, werkt die ook niet, dan is er iets mis met het toestel.


Toestel word dagelijks afgezet (snachts)
Kan moeilijk simkaart van vrouw in mijn toestel steken ( mijn iphone4 zij 3GS)

XIII 17-08-12 09:23

Eerder schreef je dat je vrouw hetzelfde toestel had...

Ridleybiker 17-08-12 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 814136)
Eerder schreef je dat je vrouw hetzelfde toestel had...

De werking in toch zelfde. Die werkt ook met 5.1.1

ballegooier 17-08-12 09:30

iPhone=iPhone hè :D

Maar inderdaad, doe eerst een kruistest (jouw simkaart in andermans toestel & andermans simkaart in jouw toestel)

Dat kan wat lastig zijn als je niet iemand kent met een microsim in je buurt....

Guest-20180925190238 17-08-12 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ridleybiker (Bericht 814137)
De werking in toch zelfde. Die werkt ook met 5.1.1

Dat klopt :) De werking van een Porsche en Fiatje 500 is ook hetzelfde, ze hebben beiden een motor en gebruiken beiden loodvrije benzine. :d

XIII 17-08-12 09:35

Ik schat de kans niet hoog in dat het daar aan ligt, maar die toestellen hebben bijvoorbeeld verschillende basebands (chip).

Die kruistest is nu lastiger omdat het (toch) niet (helemaal) om hetzelfde toestel gaat en de simkaarten in grootte verschillen.

(vandaar dat ik "zelfde" toestel wat misleidend vond; 4 en 3S is "betere" informatie)

jpwg001 17-08-12 09:54

Stel de provider in Nederland ens handmatig in. Probeer wat verschillende netwerken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:34.