iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3GS simlock actief (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/123589-iphone-3gs-simlock-actief.html)

HHarry12 20-08-12 11:25

iPhone 3GS simlock actief
 
Hi, ik heb twee maanden geleden een iPhone 3GS aangeschaft via HollandsNieuwe (=Vodafone). Men verklaart daar dat het toetsel simlockvrij wordt afgeleverd. Echter, bij het opstarten krijg ik steeds de melding "simlock actief" en vervolgens moet ik de code 0000 intikken om te ontgrendelen. Ik heb HollandsNieuwe al -tig keer geschreven maar krijg nietszeggende antwoorden terug als: "onze toestellen zijn simlockvrij"! Als ik de HollandsNieuwe simkaart in mijn oude Nokia 3310 stop dan wordt die gewoon geaccepteerd (is m.i. dus toch simlockvrij). Over 3 weken ga ik naar Amerika en ik wil de iPhone daar met een lokale simkaart gebruiken. Heeft iemand enig idee hoe ik de melding "simlock actief" en het ontgrendelen van de iPhone kwijt kan raken? Bij voorbaat mijn hartelijke dank!!!

XIII 20-08-12 11:26

Verwarren jullie misschien een (provider) simlock (= alleen simkaarten van die provider gebruiken) en een pincode op een simkaart?

wouter1981 20-08-12 11:48

Die melding krijg je omdat er een vergrendeling op de simkaart zit in de vorm van een pincode. Zegt dus niets over een simlock op de iPhone.

HHarry12 20-08-12 11:54

iPhone 3GS Simlock actief
 
Hi XIII, bedankt voor het snelle antwoord!! Ik weet niet precies wat ik verwar, ik heb aangegeven wat de iPhone meldt. Als ik de simkaart van de provider HollandsNieuwe (=Vodafone) in de Nokia 3310 stop die met Telfort werkte, verschijnt er GEEN simlock melding. Ik neem daarom aan dat de simkaart van HollandsNieuwe dus wel (provider) simlockvrij is. Bij de instellingen staat Automatisch slot en Codeslot. Automatisch slot heb ik op 5 minuten staan en het codeslot heb ik (nog) niet gebruikt omdat ik dan twee codes moet invullen. Wat kan ik nog aan de iPhone doen dat die melding niet telkens bij het opstarten en het uit de slaapstand gaan verschijnt? Hartelijke groeten, HHarry12

wouter1981 20-08-12 11:59

Je kunt ervoor kiezen de simpincode uit te schakelen. Ik adviseer in dat geval wel een codeslot in te stellen.

HHarry12 20-08-12 12:00

Hi Wouter1981, ik denk dat ik het begin te begrijpen. De iPhone is niet gelocked, maar er zit een pincode op de simkaart, is dat juist? Hoe krijg ik die pincode eruit zodat ik het Codeslot van de iPhone in het vervolg kan gebruiken? Groeten, HHarry12

XIII 20-08-12 12:06

Terzijde: je suggereert dat een simlock op een simkaart zit, maar dat is niet zo; die zit in een toestel.

HHarry12 20-08-12 12:28

Ok, bedankt XIII, ik suggereer niets maar probeer het een en ander alleen te begrijpen. Wouter1981 adviseert de simpincode uit te schakelen, hoe doe ik dat?

XIII 20-08-12 12:34

Instellingen | Telefoon | Simpincode | Simpincode: uit (schuif naar rechts)

HHarry12 20-08-12 13:19

Hi XIII, ik moest even een hapje eten. Bedankt voor al je moeite, ik had het zelf nooit gevonden. Wat makkelijk als je het weet, hè? Jammer dat de 6 verschillende mensen van HollandsNieuwe dit niet wisten! Het is nu helemaal voor elkaar! Nogmaals heel hartelijk bedankt! HHarry12

XIII 20-08-12 13:27

Graag gedaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.