iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone foto's op pc (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/123786-iphone-foto-s-op-pc.html)

Joris1 24-08-12 00:56

iphone foto's op pc
 
Ik wil graag de foto's die ik met mijn iphone genomen heb via de pc op facebook plaatsen.
Nu is het zo dat de foto's getrokken met de iphone geregeld op hun kant staan op de pc, ik hab ze dan geopend via paint en ze do gedraaid.
Nu wil ik deze foto's via de pc uploaden op facebook, maar als ik deze upload staan ze weer op hun kant, terwijl ze op de pc zelf wel gewoon goed staan >:-/
heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt

wouter1981 24-08-12 08:52

Je moet de foto's niet gaan kantelen met een programma als Paint. De informatie mbt tot de orientatie staan gewoon in de metadata van de foto. Windows leest die alleen niet uit.

Dus meteen via de facebook app op de iPhone uploaden of via de pc zonder de foto te wijzigen.

Joris1 24-08-12 16:31

Ik kan via de facebook app geen foto's uploaden?

Is hier geen enkele oplossing voor?
Ben net op vakantie gegaan en heb ruim 1000 foto's getrokken waarvan 80% op zijn zij of op zijn kop staan als ze op de pc zet >:-/ .. Nu zijn deze foto's waardeloos als ik ze niet 1 voor 1 kantel en opnieuw opsla via paint. En zelfs dan kan ik ze nog niet op fb zetten??
Pff slechte punten voor de iphone

wouter1981 24-08-12 16:34

Nogmaals, het probleem zit niet in de iPhone. Het is Windows die ze verkeerd weergeeft.
Ik zou eens een test doen met 1 foto. Upload een foto die verkeerd wordt weergegeven in Windows naar facebook.

En je kunt gewoon foto's uploaden via de facebook app.

Pikkelateur 24-08-12 16:47

Simpel met Windows Photo Viewer kan je ze ook draaien. Zelf nooit geen problemen mee.
En idd geen Paint hiervoor gebruiken.

wouter1981 24-08-12 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur (Bericht 815177)
Simpel met Windows Photo Viewer kan je ze ook draaien. Zelf nooit geen problemen mee.
En idd geen Paint hiervoor gebruiken.

Je moet ze gewoon niet draaien. Daar zit juist het probleem.

Pikkelateur 24-08-12 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 815178)
Je moet ze gewoon niet draaien. Daar zit juist het probleem.

Ik nog even wakker worden zie ik :d

@Joris1, test eens door een nieuwe foto te maken en deze dan zonder te bewerken op je pc te uploaden naar FB en test het met het direct te uploaden naar FB.

Joris1 24-08-12 17:19

Ok zal ik doen..

Maar het probleem is dat als ik foto's op de pc zet en deze gekanteld staan, en ze recht wil zetten met windows photo viewer, ik ze niet kan opslaan wegens "probleem met de bestandseigenschappen van de foto".

En als ik ze zo op fb zou zetten staan ze dus op hun zij.

Als ik ze appart in paint open, kantel en terug opsla, staan wel juist op de pc en kan ik ze bekijken. Maar als ik deze dan op fb upload, staat ie op fb wel weer op zijn zij >:-/..

ook als ik een foto doormail naar een niet iphone gebruiker en hij/zij ze wil openen op de pc, staat deze ook vaak gekanteld en kan hij/zij deze ook niet recht zetten en opslaan.

Zeer spijtig aangezien ik ruim 1000 foto's genomen heb op vakantie

Guest-20180925190238 24-08-12 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joris1 (Bericht 815187)
ook als ik een foto doormail naar een niet iphone gebruiker en hij/zij ze wil openen op de pc, staat deze ook vaak gekanteld en kan hij/zij deze ook niet recht zetten en opslaan.

Zeer spijtig aangezien ik ruim 1000 foto's genomen heb op vakantie

En dat komt allemaal omdat Windows (en de meeste Windows software) zich niets aantrekt van de EXIF metadata in de foto. In de EXIF metadata van de foto staat heel duidelijk hoe de foto gemaakt is en met welke rotatie.

Serieuze fotobewerkingssoftware zoals Adobe Photoshop en Photoshop Elements kan de EXIF metadata wel lezen en aanpassen als de foto gedraaid wordt.

Succes verder :)

Joris1 24-08-12 17:30

Hmm >:-(

in mijn ogen een zwaar minpunt voor de iphone. ook ligt het probleem bij windows, als ik met een digitale camere foto's neem heb ik dit probleem niet

Guest-20180925190238 24-08-12 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joris1 (Bericht 815189)
Hmm >:-(

in mijn ogen een zwaar minpunt voor de iphone.

Hmmm :rolleyes:

In mijn ogen een heel zwaar minpunt voor Windows want in OS X heb ik die problemen niet :d

Ik ga het hier bij laten :)

Eurostar 24-08-12 19:10

Probeer eens het gratis irfanview. Die leest de exif wel.
En uploaden zonder te draaien naar FB, anders staat je foto in de andere richting een kwart slag verkeerd...

Joris1 26-08-12 13:33

Dus, ik heb de foto's via instagram op FB geplaatst. Deze foto's staan nu in een map 'instagram' Kan ik deze foto's ook in een andere map zetten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.