//

Apps niet opslaan op pc bij synchronisatie?

Apps niet opslaan op pc bij synchronisatie? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft er iemand enig idee of het mogelijk is om te voorkomen dat alle IPA bestanden van de geinstalleerde Apps op je iPhone worden opgeslagen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-08-12, 07:48
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard Apps niet opslaan op pc bij synchronisatie?

Heeft er iemand enig idee of het mogelijk is om te voorkomen dat alle IPA bestanden van de geinstalleerde Apps op je iPhone worden opgeslagen op je pc bij een synchronisatie?

Ik vind het behoorlijk irritant dat dit zoveel ruimte in beslag neemt, terwijl ik er helemaal niks mee doe.

Kan dat bijvoorbeeld uitgezet worden?

Thanx!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-08-12, 07:59
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Synchroniseren met iCloud ipv iTunes zou volgens mij een oplossing kunnen zijn maar dan moet je ook echt alles uit iCloud halen (ook muziek met evt iTunes Match en foto's via Fotostream).
  #3  
Oud 31-08-12, 08:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvstrien Bekijk bericht
Kan dat bijvoorbeeld uitgezet worden?
Als de iPhone aangesloten is aan iTunes kan je in iTunes, onder Apps, uitvinken welke apps er niet worden gesynchroniseerd.

Als je een app direct op de iPhone verwijderd wordt die bij de volgende iTunes synchronisatie ook niet meer gesynchroniseerd.

PS:
Waarom koop je al die apps als je er toch "helemaal niets mee doet"
  #4  
Oud 31-08-12, 10:17
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als de iPhone aangesloten is aan iTunes kan je in iTunes, onder Apps, uitvinken welke apps er niet worden gesynchroniseerd.

Als je een app direct op de iPhone verwijderd wordt die bij de volgende iTunes synchronisatie ook niet meer gesynchroniseerd.

PS:
Waarom koop je al die apps als je er toch "helemaal niets mee doet"
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Dat zijn de apps die ik gewoon gebruik, maar die worden dus bij het synchroniseren opgeslagen op de pc. Ik weet bij god niet waarom, want je kunt ze immers zo weer downloaden als het moet. Apps die ik niet gebruik, gooi ik uiteraard weg en dus ook op de pc. ik wil juist dat mijn gebruikte apps niet worden opgeslagen op de pc. het uitvinken heeft dan geen zin, want dan zijn ze ook van mijn iPhone af.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek1986 Bekijk bericht
Synchroniseren met iCloud ipv iTunes zou volgens mij een oplossing kunnen zijn maar dan moet je ook echt alles uit iCloud halen (ook muziek met evt iTunes Match en foto's via Fotostream).
Het gaat me puur om de apps, de muziek etc staan sowieso op de pc, die moet dus wel gesynchorniseerd worden. Ik wil die backup ipa's gewoon niet op de pc hebben.

Thanx!
  #5  
Oud 31-08-12, 10:47
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvstrien Bekijk bericht
Het gaat me puur om de apps, de muziek etc staan sowieso op de pc, die moet dus wel gesynchorniseerd worden. Ik wil die backup ipa's gewoon niet op de pc hebben.
Als je met iTunes wilt blijven synchroniseren gaat het je niet lukken denk ik.
  #6  
Oud 31-08-12, 11:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvstrien Bekijk bericht
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Dat zijn de apps die ik gewoon gebruik, maar die worden dus bij het synchroniseren opgeslagen op de pc.
Ja, ik heb je verkeerd begrepen. Het is ook moeilijk te begrijpen wat jij specifiek wilt.

Het opslaan van apps op de PC met iTunes heeft alleen maar voordelen. Tenzij je nog een PC hebt met een 80486 processor en een 30 MB harde schijf. Maar goed, "chacun son choix" zei Frederik de Grote

Succes verder
  #7  
Oud 31-08-12, 12:01
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

hahaha, nee de pc is gelukkig niet zo oud, alleen de HD is niet heel bijster groot. Maar goed, het is gewoon jammer dat er zo'n 3GB aan backup Apps op mijn pc staan die ik helemaal niet gebruik. Vandaar dat ik op zoek ben naar een mogelijkheid om deze te lozen....ik ben er echter bang voor dat dit niet gaat lukken

Dank voor de reacties in ieder geval en mocht er toch iemand een idee hebben hoe dit voor elkaar te krijgen, dan hoor ik het uiteraard graag
  #8  
Oud 31-08-12, 12:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvstrien Bekijk bericht
Maar goed, het is gewoon jammer dat er zo'n 3GB aan backup Apps op mijn pc staan die ik helemaal niet gebruik. Vandaar dat ik op zoek ben naar een mogelijkheid om deze te lozen....ik ben er echter bang voor dat dit niet gaat lukken
Als Apple ooit eens een app uit de App Store verwijderd die je heel graag wilt behouden dan ga je heel blij zijn als je een backup van die app hebt.

3 GB is natuurlijk een héél grote hoeveelheid, maar ik als ik mij niet vergis bestaan er ondertussen al USB-sticks van zelfs 4 GB Kopieer uit de iTunes map de map Mobile Applications naar zo'n reusachtig grote USB-stick en verwijder dan in iTunes de map Mobile Applications. Dan heb weer 3 GB vrij op jouw harde schijfje.

En vergeet dan niet om "Sync Apps" uit te vinken in iTunes.

Succes verder
  #9  
Oud 31-08-12, 14:22
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Thanx, zal dat eens proberen. Het is overigens zeker geen ramp, ik vroeg het me met name gewoon af of dit op een of andere manier niet uit te zetten was.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps doen het niet meer na synchronisatie iPeng Archief 3 13-10-08 07:18
Tags niet meegenomen bij Synchronisatie frankvanwessel iTunes 0 17-06-08 10:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.