iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kan Iphone niet activeren/ondersteund simkaart niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/124107-iphone-niet-activeren-ondersteund-simkaart-niet.html)

Vera1404 31-08-12 09:14

Kan Iphone niet activeren/ondersteund simkaart niet
 
1 Bijlage(n)
Hoi allemaal!

Ik zit met een probleempje met mijn Iphone..
Ik heb van de verzekering een nieuwe Iphone gekregen, maar als ik hem aan Itunes koppel geeft hij de foutmelding 'De simkaart in deze Iphone wordt niet ondersteund'(zie foto!)
Dit staat er al voor ik ook maar iets anders kan doen op Itunes/Iphone.. Ik heb het al geprobeerd met 2 andere simkaarten van vrienden (waarvan 1 met een andere provider), maar ook hierbij geeft hij dezelfde foutmelding.

Ik had eerder mijn Iphone ook al opgestuurd naar de verzekering met het probleem dat hierboven staat beschreven, hierna kreeg ik weer een nieuwe met hetzelfde probleem (die ik nu heb), waardoor zij denken dat het niet aan de telefoon zelf ligt..
Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen??

Thx!!

Vera

Guest-20180925190238 31-08-12 09:49

Die iPhone heeft (hoogst)waarschijnlijk toch een SIM-lock denk ik :eek:

Vera1404 31-08-12 09:51

En hoe kan ik dat oplossen...?
Als ik naar de applestore ga en het verhaal uitleg, kunnen zij het dan fixen..?
Ben zelf niet zo heel handig met computers enzo, haha...

Guest-20180925190238 31-08-12 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vera1404 (Bericht 816295)
En hoe kan ik dat oplossen...?

Als die iPhone écht een SIM-lock heeft dan kan alleen de originele provider dat ding unlocken. De originele provider is diegene die het toestel heeft laten locken.

Apple kan je daar helaas niet met helpen.

Als je naar de verzekering een iPhone zonder SIM-lock opstuurt dan moeten zij ook een vervangend toestel zonder SIM-lock leveren.

Vera1404 31-08-12 09:57

hm.. oke, dankje.
Ik heb mn provider ook al gebeld (Tmobile) en die sturen een nieuwe simkaart op. Al denk ik dat dat het probleem niet is, aangezien ik het ook al met 2 andere simkaarten heb geprobeerd. Ik denk dat ik toch mijn verzekering maar weer ga stalken..

ballegooier 31-08-12 10:19

Wat ik niet snap is dat je verzekering zich geroepen voelt om iets aan een simlock te doen. Als je hiervoor al een iPhone met simlock had, dan is dat niet opeens een fout of een probleem van Apple of de verzekering, maar die van de gebruiker. Het is dus niet zo dat er iets stuk is ofzo...

Hoe heb je je iPhone aangeschaft of waar heb je 'm gekocht?

Vera1404 31-08-12 10:22

Ik heb mijn iPhone bij een abonnement van Tmobile gekocht.. geen idee of het dan simlock op zit? denk het wel? Mij lijkt het logisch dat als ik verzekerd ben via Tmobile bij Proassist zij mij gewoon een goed werkende telefoon leveren zonder gezeur als ik daar gewoon per maand voor betaal..? Misschien heb ik het ook wel verkeerd hoor. Heb er gewoon niet heel veel verstand van..

Guest-20180925190238 31-08-12 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vera1404 (Bericht 816305)
Ik heb mijn iPhone bij een abonnement van Tmobile gekocht.. geen idee of het dan simlock op zit?

Dan zou er geen SIM-lock mogen opzitten. En als die er toch nog opzit moet het ding wel werken met een SIM-kaart van T-Mobile. Na de eerste synchronisatie met iTunes wordt de SIM-lock dan definitief verwijderd.

Maar je weet maar nooit waar die verzekeringtjes die vervangende iPhones vandaan halen :rolleyes:

Vera1404 31-08-12 10:28

Maar het probleem is dat ik niet kan synchroniseren met iTunes, want zodra de iPhone verbonden is met iTunes krijg ik gelijk die foutmelding en kan ik niks!
Telefoon gewoon weer op laten halen..? Of zelf aan de gang met simlockvrij maken..?

Jcop 31-08-12 10:30

Ik heb iets gelijkaardig voorgehad na een herstel van de Iphone. Sim-lock vrij toestel gekocht via de online Apple store in België. Na herstel plots Sim-lock van AT&T erop.

Gebeld naar Apple om mijn probleem voor te leggen. Heeft uiteindelijk 2 weken geduurd eer ze het opgelost hebben. Het probleem van een nieuw toestel krijgen was dat er in mijn profiel bij Apple stond dat ik een abonnement had van AT&T en als ik dus een nieuw toestel zou krijgen dit een toestel met AT&T sim-lock zou zijn.

Ik denk persoonlijk dat je het probleem niet via je provider zal kunnen oplossen. Bel even zelf naar Apple en hoor eens of zij U kunnen verder helpen om dit toestel te kunnen unlocken.
Andere oplossing is is zoeken naar een imei-unlock op ebay of dergelijke. Dan kan hij unlockt worden en kan je dus sim-kaarten van andere providers probleemloos gebruiken.

ballegooier 31-08-12 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 816309)
Na herstel plots Sim-lock van AT&T erop.

Ik mag dan aannemen, opmakend uit je verhaal, dat je met 'na herstel' bedoelt: 'na vervanging [van het toestel]'?

Want een herstel uitvoeren op je iPhone levert echt niet plots een simlock op, als die er al niet op zat. Ook niet als je eigen toestel gerepareerd is (en je zou je eigen toestel weer teruggekregen hebben)

(simlockvrij gemaakte toestellen mbv jailbreak tools uitgezonderd, uiteraard, daar geldt dit niet voor)

Jcop 31-08-12 10:44

Nee na herstel,

Home en startknop ingedrukt houden. Toestel was geblokkeerd tijdens een app. Ronddraaiend cirkeltje bleef maar duren. Harde reset gedaan en toestel was geblokkeerd met sim-lock.
Tijdens het herstellen is er een verkeerd profiel op mijn iPhone terecht gekomen volgens de medewerkers van Apple.

Heb trouwens mijn toestel nooit teruggezonden naar Apple in die 2 weken tijd. Ze konden het oplossen vanop afstand.

senna22 31-08-12 11:11

Geef mij via PM anders je imeinummer dan check ik of hij een simlock heeft.

kimberleytom 31-08-12 13:07

iphone wil niet activeren en heeft geen service
 
hey iedereen ik heb dus een zwarte iphone 3gs 16gb maar ik kan die niet activeren
de gsm heeft in het begin goed gegaan heb de nieuwe update gedaan en boem itunes vindt mijn gsm niet meer en ik krijg hem niet meer geactiveerd, ik geraak niet verder op de gsm zelf daar komt er een tekst op van actioveringsproblemen en activatie mislukt
wat moet ik nu doen om de gsm terug in orde te krijgen??
in het begin las hij mijn simkaart ook maar nu niets meer:(

ballegooier 31-08-12 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 816312)
Nee na herstel...

Oké, duidelijk. Het verbaasd me wel enorm moet ik zeggen. Ik bedoel ik kan me voorstellen dat een jailbreak unlock eraf vliegt dmv dergelijke actie, maar een echte unlock 'ineens' op een toestel..... Maargoed - ik geloof je :)

Jcop 31-08-12 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 816340)
Oké, duidelijk. Het verbaasd me wel enorm moet ik zeggen. Ik bedoel ik kan me voorstellen dat een jailbreak unlock eraf vliegt dmv dergelijke actie... Maargoed - ik geloof je :)

Mja mij ook. Ik snap ook niet goed hoe dit mogelijk is maarja.

Na 2 weken gedreigd met een advocaat omdat dit zo lang duurde en plots was het opgelost.

Vanaf nu maak ik een reservekopie van mijn gsm om de 2 dagen om zeker te zijn.

Apple Benelux kan dit trouwens niet zelf vermoed ik. Ze moeten contact opnemen met Apple USA om dit te unlocken of met AT&T in mijn geval.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.